یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  13/ جولای/ 2023 - 11:52
  |   نظرات: 22 نظر
920 بازدید

انتشار نظر اعضای شورا در باره تغییر مدیریت شهری و پرسش‌های بی‌پاسخ

ابراهیم احمدی: انتشار برخی از جزئیات جلسه ۱۱۳ شورای اسلامی شهر اوز که ۵ تیر سال جاری برگزار شده بود، در تاریخ ۲۰ تیر ماه در کانال اطلاع ر سانی شورای شهراوز، واکنش های مختلفی را به وجود آورد. در راستای روشن شدن افکار عمومی به عنوان مدیر مسئول پایگاه خبری اوز امروز و فصل نامه پیام اوز و یکی از اعضای هیئت مدیره مطبوعات شهرستان، هم از طریق خانه مطبوعات و هم تماس شخصی با برخی از اعضای شورای شهر پیگیر برگزاری نشست شورای شهر با رسانه ها بودیم اما متاسفانه تا این زمان پاسخ مثبتی از سوی اعضای محترم شورا دریافت نشده است. با توجه به این که اطلاعیه ابهاماتی دارد و برگزار ی نشست با شورای شهر نیز ممکن نشد به مواردی از قانون در این باره می پردازیم:

بر اساس قانون، انتخاب شهردار براي مدت چهار سال از وظایف شورای شهر است. براساس همین قانون دوره خدمت شهردار در موارد زير خاتمه مي پذيرد:

الف : استعفاي کتبي با تصويب شورا

ب: برکناري توسط شوراي شهر با رعايت مقررات قانوني

ج: تعليق طبق مقررات قانوني

د : فقدان هريک از شرايط احراز سمت شهردار به تشخيص شوراي شهر.

بر مبنای ماده ۷۳ قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۹۵/۲/۲۰:

«چنانچه يك يا چند نفر از اعضاي شوراي شهر به عملكرد شهردار يا عمليات شهرداري به دليل عدم انجام وظايف قانوني و يا ضعف مديريت اعتراض يا ايرادي داشته باشند، ابتدا توسط رئيس شورا موارد را به ‌صورت صريح و مكتوب به شهردار تذكر مي‌دهند. در صورت عدم رعايت مفاد مورد تذكر و اصرار اعضاي معترض، موضوع به ‌صورت سؤال مطرح مي‌شود كه در اين صورت، رئيس شورا سؤال را كتباً‌ به شهردار ابلاغ مي‌كند و وي موظف است با هماهنگي رئيس شورا حداكثر ظرف مدت پانزده روز پس از تاريخ ابلاغ، در محل شورا حاضر شود و به سؤال مطرح شده پاسخ دهد. پس از ارائه پاسخ، بدون حضور شهردار نسبت به قانع‌كننده بودن آن رأي‌گيري به عمل مي‌آيد. چنانچه پاسخ شهردار از نظر اكثريت اعضاي شورا قانع‌كننده نباشد، موضوع به‌ صورت اخطار توسط رئيس شورا به شهردار ابلاغ مي‌شود. چنانچه اعضاي شورا دو بار از پاسخ شهردار قانع نشوند در صورت درخواست يك‌سوم اعضاي شورا، استيضاح شهردار در دستور كار قرار مي‌گيرد. تقاضاي استيضاح بايد صريح و داراي موضوع يا موضوعات مشخص و معين باشد. تقاضاي مزبور در اولين جلسه علني شورا قرائت و به شهردار ابلاغ مي‌شود. وي موظف است با هماهنگي رئيس شورا حداكثر ظرف مدت پانزده روز پس از تاريخ ابلاغ، در محل شورا حاضر شود و به سؤال مطرح ‌شده پاسخ دهد. پس از ارائه پاسخ، بدون حضور شهردار درخصوص عدم اعتماد به وي براي تداوم تصدي سمت شهرداري، رأي‌گيري مي‌شود. درصورتي ‌كه شهردار علي‌رغم هماهنگي صورتگرفته در جلسه استيضاح حاضر نشود، استيضاح‌كنندگان مطالب خود را بيان مي‌كنند و نسبت به عدم اعتماد، رأي‌گيري مي‌شود. چنانچه دوسوم كل اعضاي شورا رأي عدم اعتماد بدهند، شهردار از كار بركنار و فرد جديدي از سوي شورا انتخاب مي‌شود.»

برخی از واکنش ها نسبت به انتشار نظر اعضای شورا آن را «بی نظیر» یا «شفافیت آرا» دانستند. شفافیت آرا اقدام مثبتی است اما اگر ناقص انجام شود تهدیدهایی را متوجه جامعه می کند. ابهاماتی که در اطلاعیه بود و حتی از نام بردن از عنوان «شهردار» ابا داشت و « مدیریت شهری» را جایگزین کرد، موجب التهاب در فضای مجازی و نشست های شهروندان شد که به نظر می رسد ادامه این ناآرامی ها و اظهار نظرهایی که بعضا با اتهام و توهین همراه بود نمی تواند در راستای پیشرفت امور شهرباشد.

با توجه به موارد بالا ابتدا باید روشن شود که در جلسه ۱۱۳ شورای شهر اوز استیضاح صورت گرفته است یا طرح سوال؟ و نظر منتشر شده اعضا در باره تغییر مدیریت شهری براساس طرح پرسش بوده یا استیضاح؟ گرچه اگر استیضاح نیز صورت بگیرد تغییر مدیریت شهری براساس قانون نیاز به دو سوم اعضای شورا ( یعنی بالاتر از ۳ نفر دارد) با این همه این اطلاعیه شورا در این باره نیز ساکت است و ابهامات را زیادتر می کند. مورد دیگری که قانون بر آن تاکید دارد آن است که تقاضای استیضاح نیز باید صریح و دارای موضوع یا موضوعات مشخص باشد که باز اطلاعیه منتشر شده در این باره توضیحی نداده است.

اگر کلی تر بخواهیم به شهر اوز و مدیریت آن بنگریم باید این واقیت را بپذیریم که شهر اوز نیاز به تغییرات در مبلمان شهری، فضا سبز، تامین فضا برای پرکردن اوقات فراغت و تفریح سالم، بهسازی خیابان ها و معابر و… دارد. همه این ها اما نیازمند برنامه ریزی، تامین منابع مالی پایدار، پایش و ارزیابی برنامه ها، پای بندی به مصوبات و شاید مهم تر از هه اعتقاد به کار گروهی از سوی شورا و شهرداری دارد. اعضای شورا و شهردار بیش از همه می دانند در طول مدتی که از شورای ششم می گذرد موارد فوق تا چه میزانی رعایت شده و اگر رعایت نشده، علت آن چه بوده است؟

ما بارها شاهد آن بودیم که خواستار استفاده از نیروهای بومی در مدیریت ها بودیم، همه اعضای شورای شهر و شهردار بومی هستند شاید اطلاع رسانی دقیق تر در این راستا هم بتواند بیش از گذشته افکار عمومی را قانع سازد و هم از هدر رفت توان نیروهای بومی بکاهد.

به هر حال به نظر می رسد همچنان ابهامات به جای خود باقی است و اکنون که نظر کوتاه و ناقص اعضای شورا منتشر شده، پاسخ دادن صریح به برخی از پرسش ها در نشست اعضای شورا و شهردار با رسانه ها یا شهروندان شاید راهکاری برای کاهش التهاب در جامعه باشد و شفافیت ناقص آرا را کامل کند.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

22 Responses to “انتشار نظر اعضای شورا در باره تغییر مدیریت شهری و پرسش‌های بی‌پاسخ”

  1. Teacher گفت:

    بومی گزینی باید در کنار شایسته سالاری باشد .
    اگر فرد بومی دارای شایستگی مناسب با پست نیست پس باید کنار برود و در صورت فقدان نیروی بومی شایسته به گزینه های غیربومی و متخصص روی آورد .

  2. شهروند اوز گفت:

    سلام
    چرا بجای اینکه در مسیری هم سو با شورا مطلب بنویسید برعکس همسو با شهردار دارید مطلب‌مینویسید.به خدا قسم کنار رفتن شهردار هم به نفع خودش خواهد بود هم شهر.با بومی بومی کردن یا حرمت بزرگتر حفظ کردن نمیشه انتظار پیشرفت داشت.کار شورا بسیار خوب بوده و جرات میخواد

    • مدیریت گفت:

      شاید نیاز باشد مطلب را مجدد بخوانید. قبل از همسویی باید موضوع ازسوی شورا روشن تر شود و بعد قضاوت کرد. ما با روشن شدن جزئیات همسو هستیم.

  3. اوزی دلسوز زادگاه گفت:

    نظر شورا بر تعویض شهردار مورد تایید. بسیاری از همشهریان. داخل. وخارج. اوز. است شهر اوز در این مدت از همه نظر از شهرهای هم طراز خود. در منطقه عقب. مانده است کهندگی وفرسوده شدن نمای. شهر از قبیل میادین وپارکها. مبلمان شهری. وفضای سبز. ونداشتن روح ونشاط در شهر اوز مورد تایید. آحاد مردم. است به نظر می‌رسد تحول وتحرکی لازم. است که باید یک نیروی. جوان. وبا انرژی به عنوان شهردار جدید سکان. این شهر. خسته. را بدست. گیرند وتحولاتی. ایجاد. نمایند. با تشکر

  4. احمد گفت:

    آقای احمدی موارد استیضاح که برشمردید درست است اما عده ای از قبل تصمیم گرفته اند شهردار کنونی که فردی با شخصیت و پاکدامن است از کار برکنار کنند و با کلی گویی دارند جو را مسموم می کنند این آقایان و خانم ها اول بیایند عملکرد خودشان را نشان مردم بدهند بعد ایراد بگیرند . آن آقایی که ایراد گرفته خنج و گراش بهتر از اوز است خب چند تا دلیل روشن بیار ،شما که دم از این می زنید که اگر افراد بومی نباشد بهتر است و باید تغییر کند چرا دو دستی چسپیدی به ریاست و ول نمی کنید اول از خودتان شروع کنید.
    شماها حتی تحمل افرادی که عمری در این شهر خدمت کرده اند نداریدو آنها را در عمل اوزی نمی دانید آنوقت دم از غیر بومی و نیروی جوان می زنید . هوچیگری کنار بگذارید مردم را احمق فرض کردید .
    ایراد بر ایشان وارد است تا آدم کار نکند ایراد ندارد ،بزرگترین ایراد شهردار نگفتن هایش و توضیح ندادنهایش هست . و سکوت و صبوری بیش از حدشان آن دو نفر اعضای شورا که اتفاقا به خود شهردار ایراداتی دارند درست تصمیم گرفته اند که تا گزینه مشخص و درست نباشد به استیضاحی که معلوم نیست برای مردم بر چه اساسی بوده رای نداده اند.
    چرا پشت حرف های کلی پنهان شده آید گزینه آنان را معرفی کنید تا مردم آنها را بشناسند .

  5. پور ابراهیم گفت:

    : آن هایی که بواسطه بومی گری و پاکدست بودن ، ادامه کار شهردار کنونی را مطرح می‌کنند با این اقدام باعث معطل ماندن شهر می شوند و باید پاسخگوی مردم در مقابل پیشرفت شهر ،عدم ارتقای درجه شهرداری ،فقر فضای سبز و….شهر باشند.

  6. رها گفت:

    مشکل از شهردار نیست، به نظر اکثریت کردم شورای بسیار ضعیف است در تمام ادوار شورا.

  7. ناشناس گفت:

    نظری بر جلسه ۱۱۳شورای اسلامی شهر اوز ….
    دیوار بلند عشق را تا نزنیم
    دروقت حمایت کسی جا نزنیم
    یک عمر برای شهرمان خدمت صادقانه کردند پدر شهر بودند حالا
    پشت سرش صحبت بیجا نزنیم.
    باخبرشدیم که عده ای از عزیزان شورای شهر اوز طی جلسه ای شماره ۱۱۳ حکم به استیضاح شهردار محترم شهرمان جناب اقای مهندس کراماتی داده اند.چه قضاوت عجولانه ای و چه قدر نشناسی دلگیرانه تری.
    مگر عزیزان عضو شورای شهردوسال گذشته خودشان پیشنهاد و اصرار بر انتصاب جناب کراماتی به عنوان مسئول شهری یا همان شهردار نداشتند و مگر این انتخاب خودشان نبوده است حالا شما خودتان به انتخاب خودتان اعتراض وارد کرده اید.یعنی نظر وعقیده خودتان را هم قبول نداشته اید.شما که خودتان خط بطلان بر تصمیم خود کشیده اید چطور توقع دارید که دیگران به تصمیمات شما در دیگر امور احترام بگذارند.
    درست است که این استیضاح تخریب گر با همت بانو فریبا صالحی عزیزریاست محترم شورای شهرستان و عضو شورای شهر و همچنین عضو دیگر شورای جناب اقای عبدا…ثریانژاد فرهنگی فرهیخته شهرستانمان هوشمندانه و با دور اندیشی و استقلال فکری خودشان شکر خداوند سبحان اتفاق نیفتاد.ولی همین که تصمیم گرفته شده ولو به ظهور هم نرسیده خود نشان دهنده از بی احترامی و حذف بزرگان و خیراندیشان شهرمان است.بی احترامی به خیراندیشان سخاوتمند و بزرگان و معتمدین شهرمان است بدانیم و مواظب باشیم همچون دسته تبر نباشیم که تنه درخت را که از جنس خودش هست را نابود میکند.و آرام آرام و بی صدا جنگلی سرسبز و شاداب را به دشت و کویری تبدیل می‌کند ما چگونه میتوانیم منکر زحمات جناب اقای کراماتی طی ۴۵ سال و همه بزرگان شهر و معتمدین که تلاش خالصانه و عاشقانه و صادقانه برای شهرمان دارند نباشیم طی این شش سال و بخصوص این دو سال آمار کتبا با جدول بیاوریم که کدام بودجه تصویب شده اما تا حالا صرف نشده.کدام‌بخشنامه صادر شده و مهندس کراماتی انجام نداده است می‌خواهید با جیب خالی بدون بودجه ای او‌به کجا برساند ریاست محترم سال اول شورای ششم و همچنین دوره سال دوم آمار با جدول برای ما مردم بدهند کدام بودجه ای دولتی جذب کرده اند و تحویل شهردار داده اند که آن وقت شهردار کار نکرده است تا با آمار در میدان مشخص شود افکار عمومی شهر و شهرستان اوز بیدار است این فرهنگ همراه با علم و دانش و تجربه مردم اوز در وجود این مردم نهادینه شده است در خون مردم میباشد این مردم فرهنگی می‌دانند با موضوع چه برخوردی داشته باشند مردم بیدار و هوشیار هستند و به بزرگان و معتمدین و خیراندیشان عاشقانه احترام می‌گذارند در این شک نداشته باشیم مردم ما حرمت همه بزرگان و خیراندیشان و معتمدین که همیشه پر تلاش زحمت می‌کشند دارند میطلبد به زودی جلسه ای پرسش و پاسخ برگزار شود عملکرد این دو سال شورای شهر که اختیار ی دارند با آمار رو در رو با مردم به صورت پرسش و پاسخ اعلام کنند تا مردم بدانند شورای شهر در کجا قرار گرفته است شورای شهر که بودجه خرید چند سطل آشغال یا تعمیر پیاده روی در شهر باید اول در کمیسیون شورا تصویب کند و دیگر هم زیر نظرش باشد و به شهردار بدهد که فقط اجرا کند و دیگر حالا بیاورید وسط که کدام یک از طرح ها ی حتی کوچک طرح بزرگوار بماند که بودجه اش تصویب کرده اید و همان بودجه به شهرداری تحویل داده اید و شهردار کار نکرده است ؟؟ اگر ما موفقیت ها و شکست ها هر کدام در حوزه مسئولیتی خودش قبول می‌کرد شهرمان گلستان می‌ شد باید هر کدام حوزه مسئولیتی خودشان بشناسند هر کدام که کار نکردند پاسخگو به افکار عمومی باشند همین که بدانیم .کدام فعالیت و طرح بی نتیجه مانده است و یا هزاران کدام های دیگر با آمار بیاورید که شهرداری در امر امورات شهر کوتاهی داشته اند. این آمارها بیاورید و با یک معاینه محلی روشن میشود ایشان با این سن و سال از معتمدین شهر ما هستند مگر چند نفر در این شهر معتمدین باقی مانده اند ایشان همچون پدری مهربان و قیمی دلسوز پابه پای این مردم امده اند هميشه .در شادی های مردم ودر غمهایشان شریک بوده اند .حالا چگونه باور کنیم که فرزندان خانواده میتوانند به پدر خود به کسی که تنظیم اموراتشان به دست اوست بی احترامی وبی حرمتی کنند .بیایید دست برداریم از این گمانه زنی های بی هدف.بیاییددست برداریم ازاین ترور شخصیت ها.بیایید نیکو بیاندیشیم و نیکو قضاوت کنیم .استیضاح جناب شهردار یعنی خط بطلان برروی زحمات تمامی فعالین فرهنگی اجتماعی و اقتصادی شهرستان اوز .یعنی زیر سوال بردن زحمات تمام عزیزان معتمدین و بزرگان شهر و خیراندیشان سخاوتمند وبعدا از این ها می‌رسد به شهرداری و بقیه که وابسته به شهرداری بدانیم بیدار باشیم اگر .این استیضاح گرچه ناموفق بود اما زنگ هشداری است برای مردم شهر ما و همه ما که حواسمان به مواردی که سعی در زیر سوال بردن انسانهای موفق و بزرگ شهرمان دارند باشند امروز برای جناب مهندس کراماتی است و صدای شکستن حرمت ها تا ۷۰ شهر می رو د و حتما فردا و فردا های دیگر خدای نکرده نادیده گرفتن تلاش و زحمات دیگر بزرگان و معتمدین وخیراندیشان شهرمان رقم می‌خورد بله به زودی این روش ناصواب تخریب بزرگان و معتمدین و خیراندیشان شهرمان که می‌شود آسیاب به نوبت رقم می‌خورد حرف آخر شما فرزندان خانواده چه موقع موردی تصویب نهایی کردید و شهردار خوب شهرمان قبول نکرد چه موقع رفتید در اطاق شهردار و حرف شما عزیزان قبول نکرد که شما آمدید در جواب این استیضاح رقم زدید و تخریبی شد برای چهره سرشناس شهر ما که صدایش ۷۰ شهر رفته است .بازهم خداوند شکر میکنیم از دوعنصر بیدار و آگاه و می‌توانم بگویم دور اندیش و دلسوز که به زیبایی کاری کردند که ستون های شهر تقویت کردند این دو نفر در شورای شهر بانو صالحی و جناب ثریانژاد که بادادن رای منفی به این استیضاح به اعتبار و شخصیت بزرگان شهرمان امتیاز ویژه و سبز دادند آفرین بر شما احسنت بر شما عزیزان ماشاءالله ماشاءالله بر شما یاران اوز بی نهایت ممنون و سپاسگزاریم.این کار بزرگ خودش در آینده نشان می‌دهد و مردم شریف و نجیب وفهیم اوز قدر شناس هستند امید است که از حالا به بعد در این شهر زیبای با فرهنگ همه شهروندان با اتحاد و همدلی و همبستگی یکدیگر شهری داشته باشیم یکپارچه .بدور از ریا و کینه و اغراض شخصی. سلیقه ای که دیگر تخریب نکنیم قدر شناس بزرگان و معتمدین وفعالین اجتماعی شهرمان باشیم سپاسگزاریم
    و اما مرتب اعلام شده است گروه انجمن اتحادتوسعه شهرستان اوز نظر خودش شفاف بدهد ما همیشه بر این عقیده هستیم بگذار از حقیقت سیلی بخوریم ولی اجازه نمی‌دهیم که دروغ و ریاء ما را ببوسد ….
    ???? بدین وسیله گروه مردم نهاد انجمن اتحاد و توسعه اوز هرگونه بی احترامی به بزرگان و معتمدین و خیراندیشان و مردم جامعه و فعالین اجتماعی در شهر و شهرستان زیبای اوز را مردود اعلام میکند و پیام ما همیشه بخشش و گذشت و مثبت اندیشی است و اتحاد و همدلی و یکپارچگی را برای مردم فهیم اوز این دیار خوبان را دارد.
    باسپاس فراوان انجمن اتحاد توسعه شهرستان اوز عبد صالح ????????????❣️❣️https://instagram.com/etehadewaz

  8. کارمند گفت:

    باید هر از مدتی شهردار عوض شود تا نیروی جدید چهره ی شهر را زیباتر کند چون بعد از چند سال همه چیز برای او عادی میشود و حتما باید این تغییر به وجود اید خدا کند شورا این تصمیم بگیرد وشهردار عوض شود تا شهر هم تغییری بکند

  9. فرهاد ابراهیم پور گفت:

    سلام جناب احمدی چون دیدم فردی بنام پور ابراهیم اینجا کامنت گذاشتند و دوستی خبر دادند که چرا آقای ابراهیم پور فامیل را برعکس نوشتی عرض کنم این پور ابراهیم من نیستم و نمی دانم کدام پور ابراهیم در اوز هست .
    من قبلاً مطلبی در ستاره اوز در این باره منتشر کردم که مجددا اینجا جهت حاضرین منتشر می کنم
    *شهرداری یا شورا، کدام یک وظایف خود را انجام داده ویا نداده اند*؟

    اطلاعیه ای از طرف شورای شهر اوز منتشر شده است و در آن اعضای شورا نظرشان در باره مدیریت شهری اوز عنوان کرده اند سه نظر مخالف ابقا و دو نفر بر ابقای شهردار کنونی نظر داده اند .
    من بعنوان شهروند، که سعی دارد وظایف خود را انجام دهد و در انتخابات شورای ششم شهر اوز نیز شرکت داشته ام و در آن انتخابات حداقل به سه نفر از اعضای حاضر در آن انتخابات رای داده ام می توانم و حق دارم سوالات خود و مطالبه خود را از آن شورا اعلام دارم و نیز بدنبال آن حق دارم از شهرداری که منتخب این شورا بوده است نیز مطالبه و سوال خودم را مطرح کنم .
    اما چند نکته قبل از ورود به سوالاتم از شورا و شهردار عرض می کنم .

    «یک / مدیریت شهری که در اطلاعیه شورا شهر بدان اشاره شده است و منظورشان شهردار و مجموعه شهرداری است صرفا متوجه شهرداری نیست، شهرداری کنونی بلدیه سابق نیست که همه مدیریت شهر بر عهده شهرداری باشد . در زمانهای متفاوت نقش شهرداری تا اندازه ای بین دیگر ادارات تقسیم شده است

    « دو / شورای شهر وظایف نظارتی و مطالبه گری دارد و نماینده منتخب مردم است و وظایفش در این راستا است

    «شهرداری که منتخب شورا می باشد وظیفه اجرایی تمام کارهای محوله در حوزه شهرداری را بعهده دارد نه شریک شورا است نه بودجه ای انچنانی از شورا دریافت می کند .شهرداری می باید بیشترین هزینه کارهایی که انجام می دهد خودش از طریق دریافت پروانه ساخت، فروش و مزایده زمین های شهری و نیز ساخت و سازهایی که ساخته و به اجاره داده است تامین کند البته بودجه ای نیز دریافت می کند که میزان آن جا دارد مطرح شود

    « در این اطلاعیه به جای شفاف سازی، خیلی سربسته دلایل مخالفت سه نفر از اعضای شورا مطرح شده است که ضرورت دارد برای اطلاع مردم که شما را انتخاب کرده اند دلایل روشن خود را و کاستی ها را بیان کنید . کلی گویی دردی از مردم و شهر دوا نمی کند
    *« بگویید کدام مصوبه و کدام طرح پیشنهادی شما که در راستای منافع کوتاه مدت و بلند مدت شهر بوده است شهردار با آن مخالفت کرده یا اجرا نشده است*
    « شهردار نیز مطرح کند و جواب دهد که به چه دلیل آن طرح ها و مصوبات شورا اجرایی نشده است و اصولاً شورا طی مدت دو سالی که از انتخاب شدنشان می گذرد چند مصوبه کارشناسی شده به شهرداری ارائه داده است و در چه زمینه ای بوده است

    « شهرداری نیز بیلان کارش که مربوط به فعالیت مشخص شهرداری می شود نیز ارایه دهد تا مردم بدانند در شهر اوز چه کارهایی در مدتی که آقای کرامات شهردار بوده اند انجام گرفته است .
    *یادآوری*
    در جلسه پرسش و پاسخی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور اعضای شورا و شهردار و فرماندار و تنی چند از مردم برگزار شد خانم وحدانی سخنگوی شورا آمار بالا بلندی از فعالیت مشترک شورا و شهرداری مطرح کردند که در آن جلسه عرض کردم:
    *لطفاً آمار فعالیت شورا و شهرداری را از هم تفکیک کنید تا بدانیم شهرداری چکار کرده و شورا چکار کرده است و نقش مطالبات مردمی در پیگیری شورا کجاست*.
    چون شورا فقط ناظر بر فعالیت شهرداری نیست، شورا منتخب مردم است و می باید گزارش کارهایش مرتبا به مردم بدهد در باره همه نیازهای مردم اعم از شهرداری آب و برق و محیط‌زیست و بهداشت و درمان مسکن و راه و امنیت شهری و….

    مطالبات از نماینده ، مطالبات از مقامات شهر و شهرستان از وظایف شورا است .شورای شهر چقدر در جذب مالی خیرین موفق بوده است و … مردم علاقمند هستند این کارکرد شورا نیز بدانند .
    وقتی موضوعی در سطح شهر مطرح می شود و فضای مجازی آنرا گسترش میدهد نظراتی مطرح می شود که گاه آگاهانه و گاه ناآگاهانه به قضاوت می نشینند انتقاد و مطالبه خواسته منطقی مردم است که باید بدان احترام گذاشت *اما خود را همه مردم فرض کردن توهمی است که می تواند ما را به نتیجه گیری غلط برساند* هیچ چیزی به اندازه دلسوزی ، واقع بینی و صداقت و پاک دامنی نمی تواند راهنمای ما در تشخیص آدم ها باشد
    «هر نوع فرافکنی می تواند آدرس غلطی بما بدهد تا ما خودرا مبرا از وظایف محوله کنیم »
    *شهرداری توضیح دهد و اگر دلایلی برای مشکلات وجود دارد برای مردم شفاف و روشن بیان کند*
    . جناب شهردار بگویید چقدر بودجه در سال می گیرد ؟ چقدر هزینه کارگران و کارمندان و مجموعه شهرداری است ؟ بیان کنید میزان پرداخت پروانه ساخت در اوز با دیگر شهرها چه تفاوتی دارد آیا بیشتر است یا کمتر ؟ . شما حرف نمی زنید و طبیعی است که دیگران جای شما حرف بزنند . آمار بدهید .‌
    «شاید کسانی از وجود شما به دلایل دیگری خوشنود نباشند و حضور شما در شهرداری برایشان سنگین باشد ، حساب آنها از عموم مردم جداست، برای مردم توضیح دهید. »

    هرچه مسیولین در هر رده ای که باشند مشکلات و مسایل را با مردم در میان نگذارند مطمئن باشند که بازار شایعه و فریب و دروغ داغ می شود . شهرداری آمار کارهایش بدهد. بولتن تهیه کند و برای مردم توضیح دهد چرا روابط عمومی آنها اینقدر ضعیف است و مردم را در بی خبری می گذارند .
    مقایسه اوز با دیگر شهرها اگر همه جانبه باشد خوب است اما نه اینکه یک گوشه آنرا بگیریم تا نشان دهیم که وضع اوز چقدر خراب است .
    *جابجا کردن افراد خیلی راحت و امکان پذیر است باید برای هر تغییری سنجیده فکر کرد*

    برمی گردم به سوالی که در تیتر مطلب آمده است
    اگر عملکردها بیان شوند و بفهمیم که شورا و شهرداری هرکدام برای مردم و شهر چه کرده اند( البته با ارائه آمار و ارقام ) آنوقت به جواب نزدیکتری خواهیم رسید جوابی که با هیاهو سرو کار ندارد بلکه با منطق و آمار است .
    *در اوز افراد دلسوز و پاکدامن و ارزشمند که در جاهای مختلف و در سنوات مختلف منبع خیر و خیرخواهی بوده اند زیاد نیست ، کم کردن آن مطمئنا به نفع شهر و دیار نیست . هیچ کس هم ابدی نیست …*

    *سالهای عمر به من یاد داده است، شتاب نباید کرد، وقت پائیز با تلنگر بادی ، برگ های زرد فرو خواهند افتاد و سره از ناسره مشخص خواهد شد ، پرده ها فرو خواهد افتاد و پشت حادثه را خواهیم دید*

    سایت ستاره اوز ، آمادگی کامل دارد تا نقطه نظرات مسئولین امر را باز تاب دهد بشرطی که توان پاسخگویی و شفافیت را داشته باشند .
    سایت ستاره اوز / فرهاد ابراهیم پور ( محمودا)

  10. شهروند گفت:

    مدیر محترم انجمن اتحاد بنظرم برای همه امور باید از شما مشورت شود چون فکر می کنید عقل کل هستید و همه امور باید عین سلیقه و نظر شما باشد که این زهی باطل است

  11. از طرف شهروند گفت:

    والله من هم چیزی از نوشته آقای صالح متوجه نشدم ! همش هم خود ایشان نوشتن مثل اینکه ایشان مالک این گروه هستند. بنده آقاي صالح یا مدیر این گروه را نمی شناسم لیکن بیشتر بیانات از طرف ایشان است ایرادی ندارد لیکن از طرفی خود ایشان از کمبودها صحبت می کنند و از طرفی هم هندوانه زیر بغل عده ای دیگری می گذارند. دوست عزیز همنطور که قبلا نوشتم مردم شورا را انتخاب کردن و شورا شهردار را اگر انتقادی به شهردار و یا هر مسولی دارند وظیفه آنهاست که تصميم درست بگیرند و چنانچه خودشان شهردار را انتخاب کردن باز هم حق آنهاست که اگر کمبودی ببینند در باره شهردار و مسولین دیگر تصمیم بگیرند وشما نمی توانید از عده ای تعریف کنید و به بقیه حمله کنید‌. راه درست و دمکراتیک اینستکه در جلسه شورا هرچه اکثریت تصمیم گرفتن همان عملی شود. جبهه بندی درست نیست شاید حق با آن سه نفر و یا آن دو نفر باشد که تازه آن دو نفر هم مخالفتی ابراز نکردن باید همدیگر را قانع کنند و خود شورا عادلانه تصمیم گیری کند و به اطلاع مردم برساند. جبهه بندی خارج از شورا کار را برای شهرمان مشکل ساز برای انتخاب و یا عزل شهردار هم اخیرآ در همه شهرهای دیگر در منطقه اتفاق افتاده است که آخری آن در لار بود . در هر صورت بگذاريد خود عضای شورا و جناب شهردار تصمیم درست بگیرند.

  12. علی گفت:

    احتمال است شورا بخاطر حفظ حرمت شهردار بطور خلاصه بیان کرده اند و درست هم هست ولی برخی اشخاص با بزرگ نمایی این موضوع شهر دار را به زیر سوال می برند چون در نهایت دلایل نارضایتی معلوم می شود همانطوری که در گروهها مدتهاست از وضعیت وظایف شهرداری ایراد گرفته می شود که همه ایرادات و انتقادات و ختم حرکت‌ها هم معمولا در گروهی ….است که باعث اختلاف انگیز می شود چونکه همیشه مردم را در مقابل هم قرار می دهد.در صورتی که وقتی اکثریت شورا تصمیمی گرفتند یعنی تصمیم همه شورا ولی مدیر….همیشه تفکیک می کند و باعث اختلاف می شود امیدوارم اعضای شورا تحت تاثیر قرار نگیرند و قوی باشند

  13. پیشنهاد. به آقای عبد. صالح. (اتحاد. وتو سعه) گفت:

    گروه اتحاد. وتو سعه. ویا همان خود. عبد صالح بیشتر کاری میکند که دخالت در کار شورای شهر. است بی خود وبی جهت ار ۲ نفر آنها تعریف وبر علیه ۳. نفر تخریب میکند اصولاً درکنار رای گیری شورا. عبد صالح. نباید. دخالتی کند آنها نماینده مردم. هستند ورای آنها در صورت اکثریت. باید. عملی. شود. آقای عبد صالح به جای تعریف و تمجید. از افراد. باید عملکرد شهرداری. وشهردار اوز. را دراوز. ودرمقابسه با شهرهای. مجاور. بررسی کنند. مردم. حق. دارند که امکاناتی مانند گراش. خنج. بستک. و…… داشته باشند. ومردم. حق. دارند که بگویند. چرا. شهر. اوز. اینقدر. فرسوده. وبی رمق وبی روح. ونشاط. است. چرا. آقای. عبه صالح یک تنه طرفداری. خلاف نظر مردم. میکند. ب ه چه مجوزی. در مقابل. آرای. شورای. شهر. ایستاده. است. ؟؟

  14. عبد صالح گفت:

    دوست خوبم شهروند که در سایت اوز امروز به نظر من حقیر واکنش نشون دادید
    دیشب دقیقا همین مطلب در گروه انجمن اتحاد وتوسعه شهرستان اوز به نام دوست عزیزی به گروه ارسال کردند که در گروه جواب داده شد اما باز همین مطلب اینجا هم توسط شما عزیز با نام شهروند کپی شده است و انتشار داده اید باز هم از حضرتعالی مطلب من نظرت گرفته است سپاسگزارم ممنون هستم حال هر واکنش که داده باشید اما لازم است به دو نکته جواب بدهم از دنیای دمکراسی که نام برده اید اگر مطلب نوشتاری سایت اوز امروز دوباره مطالعه کنید مدیر مسئول سایت واضح و مشخص و شفاف نوشته است و در مورد ارسال پیام من هم مثل شما می‌توانم به عنوان یک شهروند نظر بدهم وقتی در گروه مطرح شد آن وقت از طرف گروه نظر میدهم .. و دیگر توضیح بیشتر نمیدهم در مورد درست بودن استیضاح هر چند سایت اوز امروز نوشته اما باز هم حضرتعالی مراجعه کنید به قانون استیضاح آن قانون مطالعه کنید اگر کاری که صورت گرفته است قانونی بوده و حق و حقوق دیگری رعایت شده که اصل مکراسی انجام شده آن وقت من از حضرتعالی هم معذرت خواهی می کنم و اما حالا شما خودتان وکیل و قاضی باشید و تعصب ناراحتی هم کنار بگذارید شهروند عزیز قانون استیضاح مطالعه بفرمایید آن وقت قضاوت کنید
    هر استیضاح باید حق و حقوق طرفین رعایت شود بله شورا معلوم نیست چه موِقع استیضاح صورت گرفته آیا شهردار بوده یا نبوده ودیگر موضوع داخلی کاری به ما ندارد
    بیایند پرسش و پاسخ بگذارند مردم دعوت کنند رو در دو آنچه در طول دو سال کار شده عملکردها به مردم گزارش بدهند من حق دارم به عنوان شهروند بدانم در شهرم چه می‌شود در آخر
    پرتوان باشید و سرشار از مهر و محبت باشید روز خوبی داشته باشید با سپاس فراوان عبد صالح

  15. علی گفت:

    به نام خدا
    با سلام خدمت مدیر محترم سایت اوز امروز
    مطلب شما را کاملا مطالعه کردم و فهمیدم که در حمایت از شهردار نوشته شده است نه آگاهی شهروندان .
    دوم : جناب آقای احمدی شما که چند پست در رسانه دارید چرا مشکلات شهر که به چشم دارید می بینید را منتشر نمی کنید .
    سوم : ۹۵ درصد مردم از مدیریت شهری انتقاد و گلایه مند هستند . چرا شما مطلب را طوری می چرخانید که نشان دهید هیچ مشکلی در شهر وجود ندارد . خواهشمند است به رسالت رسانه پایبند باشید نه حمایت از شخص .
    با تشکر

    • مدیریت گفت:

      شاید نیاز باشد یک بار دیگر مقاله را مطالعه کنید و به محتوای مطلب بدون توجه به نام نویسنده دقت بیشتری بفرمایید.سایر کامنت ها که به نام های مختلف علی- ابی- روستایی- به حق و … نوشتید مضمونش یکی بود و منتشر نشد.

  16. آوری گفت:

    هر چه باشد شورا و شهردار اطلاع دارند و ما خبر نداریم و اگر مرتب مسایل تکراری عنوان کنیم برای نویسنده ای که موضوعات را عمد یا نادانسته قاطی می کند خوب نیست . شب یک مطلب و صبح مطلب متناقض چه معنی دارد جز بازی کردن با شخصیت شهردار محترم .شهردار هم راضی نمی شود اینگونه دفاع شود . برخی اوقات با سکوت شخصیت‌ها حفظ می شود نه با سر و صدای ما آگاهانه

  17. اسماعیل گفت:

    با احترام به شخصیت عبد صالح
    آقای صالح شما مواردی که بیان کردید وظیفه ذاتی شهردار می باشد و شورا فقط کار نظارتی را انجام میدهد . شهردار می بایست مصوبات شورا را اجرا نماید و اعضای شورا از عدم اجرایی شدن مصوبات گلایه مند هستند و در صورتی که مصوبات شورا و کارهایی که شورا از شهردار میخواهند اجرایی نگردد این وظیفه شورا است که قهرا و به صورت قانونی با شهردار برخورد نمایند . که این کار اعضای شورا هم قانونی می باشد . عبد صالح خواهش میکنم کمی قانون شوراها و شهرداری ها و دیگر بخش نامه ها و ایین نامه های داخلی را مطالعه بفرما و با اطلاعات کامل مطلب را بنویس . فکر میکنم اقای صالح به نوشته های اعضای شورا توجه نکردند و از قانون هم اطلاعی ندارند . حمایتهای کورکورانه ابهاماتی در ذهن همشهریان عزیز ایجاد میکند . که باعث تهدید برای جامعه صد درصد صبور شهر اوز می باشد .

  18. اوزی گفت:

    آقای صالح لطفا مطالب مختلفی که در چهار روز گذشته قلمی کرده آید خودتان دوباره مطالعه کنید و نتیجه گیری .مردم تیزبین هستند و مسائل روز و اهداف را کامل درک می کنند

  19. فریدون نامی گفت:

    جناب آقای ابراهیم پوراز شما به عنوان نویسنده و صاحب سایت انتظار بیش از این نوع نوشتاری که کاملا یکطرفه و توهین به نمایندگان مردم و همراه با بغض و کینه است می باشد . شما ۳ نفر را همه کاره مردم خطاب کردید و دو نفر را فرشته نجات و خودتان دوباره مرور کنید که این چه معنی می دهد ؟ آیا نظارت شورا بر شهر داری که از وظایف اصلی شوراست را نمی پسندید و چون تصمیم اعضای شورا که هر ۵ نفر رای به تغییر دارند و دو نفر شرایطی را اعلام که قابل احترام است قبول ندارید ؟ بنابر این شما خود را همه کاره مردم فرض کرده آید . ولسلام

  20. فریدون نامی گفت:

    ببخشید فراموش کرده بودم زمان انتخاب شهردار به این اعضا احسنت و مرحبی و تحسین می کردید برای استقلال رای .چه شد؟

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز