پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  18/ مارس/ 2023 - 2:27
  |   نظرات: يك نظر
478 بازدید

نماینده مجلس با خبرنگاران ۵ شهرستان حوزه انتخابیه به گفت و گو نشست

نشست مطبوعاتی حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه ۵ شهرستان حوزه انتخابیه، جمعه ۲۶ اسفند در دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد. در این نشست از شهرستان اوز مدیران مسئول رسانه های اوز امروز، اوز خبر، پسین اوز، پیام دانش و موزه مردم شناسی حضور داشتند که به اتفاق سایر رسانه های حوزه انتخابیه پرسش های خود را مطرح کردند.

ابتدا حسین حسین زاده در سخنان کوتاهی گفت: خبرنگاران چشم و چراغ اطلاع رسانی و پیشگام توسعه فرهنگی هستند. در ادامه فرزاد رجائیان رئیس روابط عمومی دفتر نماینده در باره کتاب های عملکرد نماینده مجلس گفت: دو کتاب  از عملکرد دکتر حسین زاده به صورت لوح در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد. یکی از آن ها در بازه زمانی خرداد ۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰ و دیگری در بازه خرداد ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ است. این کتاب ها با حضور اعظمی نماینده صدا و سیمای خنج و نماینده مجلس رونمایی شد.

بخش اصلی برنامه طرح پرسش های رسانه ها بود که به ترتیب رسانه های شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم پرسش ها را مطرح کردند. ابتدا پاسخ های نماینده مجلس به پرسش رسانه های اوز و در ادامه برخی از پاسخ های نماینده مجلس به سایر رسانه ها را با هم مرورو می کنیم.

*برای جلوگیری از افت ارزش پول ملی و تورم ناشی از آن مجلس از وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس جمهور دعوت کرد. ایحاد بازار متشکل ارزی اشتباه بود. از ابزار سوال و تحقیق و تفحص می توان استفاده کرد و این که مجلس باید قوی تر عمل و نظارت کند را قبول دارم

*تاکنون وزیران کشور، نیرو و بهداشت به حوزه انتخابیه آمدند از وزیر میراث و فرهنگ و اراشاد اسلامی نیز دعوت شده است.

*نماینده ۳ هفته در تهران و در مجلس حضور دارد و در صورت نداشتن ماموریت کاری، یک هفته در حوزه انتخابیه است و حوزه گسترده است. هر نوبت که منطقه حضور دارم  سعی می کنم امور همه شهرستان ها از جمله اوز را رصد کنم و حتی الامکان در شهرستان حضور می یابم.

*در نشستی که در شهریور در دانشگاه آزاد اوز برگزار شد برای جاده مربط و بختیارویه با مدیر کل تماس گرفتم  و قول آسفالت پس از زیر سازی را دادند.

*به جد پیگیر مخزن ساخت دولتی اوز هستیم و به مناقصه رفته است. با تغییر دولت تغییراتی در  مدیریتی به وجود آمده، اما ضعف مدیریتی در کشور وجود دارد.

*ارتقای فیشور پیگیری شده که مانند ارتقای بیدشهر و فداغ یک سری شاخص ها کم دارد و تلاش می شود برطرف شود. برای سی تی اسکن بیمارستان امیدوار نیز بایددستگاه متولی ورود کرده و تفاهم نامه تنظیم کند، نماینده نیز تسهیل و حمایت می کند.

*برای روشنایی تیر برق جاده اوز گراش در نشست با مدیر کل راه و شهرسازی لارستان تماس گرفته شد و مدیر کل گفت: پایه های برق باید به وسط جاده منتقل شود و  سیم موجود نیزمشکل دارد. گرچه راهداری گفته روشنایی در کاهش تصادف اثر ندارد. با شورا و شهرداری برای همکاری صحبت شده که تمایلی ندارند و هزینه سنگین است.

*در باره مسکن اقدام ملی شهرستان اوز نیز شبانی مدیر کل راه و شهرسازی تلفنی پاسخ داد: مسکن اوز ابتدا برای ۴ طبقه طراحی شده که تبدیل به ۲ طبقه شد که فرآیند زمان بر شد. ۲ فاز شروع شده است. برای فاز بعدی زمین شناسایی شده که در دست اجراست

*برای ارتقای درجه شهرداری اوز نیز شهرداری و شورا درخواست و اقدام کنند ما همکاری و حمایت می کنیم.

*ورود در انتخابات توفیق است و اگر بتوانم پاسخگوی مردم حوزه انتخابیه باشم باشم با تمام قوا برای دوره بعد شرکت خواهم کرد و اگر دلیلی داشت که نخواهم بیایم اطلاع خواهم داد.

*بخش بیرم لیاقت ارتقا را دارد. سایر مناطق از جمله بیرم، فیشور، بیغرد و. نیز شایستگی ارتقا دارند. وزیر کشور در منطقه حضور یافته و برای ارتقای بیرم صحبت شده است اما شاخص هایی وجود دارند. در نطق های نماینده، وزارت مربوطه پیگیری می کند وقتی برای ارتقای بیرم صحبت شد، استاندار هم ورود کرد و امیدواریم مردم به حق خود  برسند. فعلا در مرحله استانی است.

* ۲ تا از معضلات اساسی کشور آب و جاده است. برخی به صورت منطقه ای حل شده است. برای خط  ۲ انتقال آب از سدسلمان فارسی که از جویم و بنارویه می آید، ماه گذشته به اتفاق نماینده لامرد پیگیری شده و با کد ماده ۲۳ موافقت نشد، امیدواریم در سال جدید شروع شود. انتقال آب دریا از سمت لامرد نیز مد نظر است. در عماد شهر مجوز حفر چاه آهکی گرفته شده است.

* تنها جاده ای که در سال ۱۴۰۱ در تهاتر نفت بودجه آن به مبلغ  ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شده، جاده لار بندر عباس است. ۳۳ کیلومتر آماده افتتاح است و در حوزه راه انقلاب صورت گرفته است. هر کیلومتر جاده بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد.محور لار بستک ۱۰ کیلومتر آماده بهره برداری است. جاده های روستایی نیز کار شده است. تخصیص جاده نسبت به سال های قبل بیشتر شده است. جا دارد از خیرین راهساز تشکر کنیم که نزدیک ۲۰۰کیلومتر خیرین کار می کنند.

* از اهداف ما تاثیر گذاری مردم در حوزه انتخابیه است. ماده ۲۳ پردیس دانشکده علوم پزشکی لار اخذ شده که ۱۵ میلیارد است. بودجه دانشکده های لار و گراش محدود است. ۵۲ میلیارد برای تکمیل بیمارستان جویم اختصاص دادند.

*برای درمانگاه بیمار بستر بنارویه اگر درخواست داده شود، پیگیری می کنیم. جاده آب باریک پیگیری شد که برخی مشکلات حقوقی مطرح شده، اگر شهرداری زیر سازی کند اداره راه آسفالت می کند. از بودجه های واریزی به شهرداری می توان استفاده کرد.

*هرجا اداره کل راه و شهرسازی است است، باید راهداری باشد. پیگیری های قبلی ادامه دادیم. با نماینده های لامرد و جهرم و معاون وزیر جلسات مشترک برگزار شد و راه حل وزارت راه و شهرسازی استقرار راهداری در شهرستان خنج که حد وسط است، بود تا مردم از خدمات استفاده کنند. اما فعلا به نتیجه نرسیده است.

*نگاه ما توسعه کل حوزه انتخابیه است. به جد منطقه ویژه لارستان پیگیری شده است و به مرحله اجرایی رسید.

*تونل بالنگستان ۲۰۰ میلیارد هزینه می خواهد و مجدد تجهیز کارگاه شده و کار می برد

*سی تی اسکن بیرم خیلی کش دار شد. برای امور باید دستگاه متولی وارد کار شود و نماینده حمایت می کند. برای گراش علوم پزشکی وارد شد، ۵۰ درصد واریز شد و نماینده حمایت کرد.

*مردم خنج مهمان نواز و با سابقه هستند. در بحث انرژی در خنج اشراف دارم. ۷۰ درصد گاز در عسلویه است. بزرگترین پروژه که در خنج کلید زده شد در سال ۹۷ متوقف شد و مجددا راه اندازی شد و به صورت ویژه نگاه می کنیم. آینده درخشانی در انتظار خنج است.

*در بحث راه جاده دیگ اشکن پیگیر هستیم و ۱۵ میلیارد تومان تزریق شده است.

*برای افزایش نماینده در حوزه انتخابیه بحث جمعیت مطرح است که هر ۲۸۰ هزار نفر یکی اضافه می شود که جمعیت حوزه ۳۰۹ هزار نفر است که از نظر مساحت و تعداد شهر و روستا مطرح کردیم که در حوزه فارس ۲ نماینده برای کرودشت و شیراز اضاف می شود و لارستان در رزرو است.

*در بحث ورزش کارهایی که در ۵ شهرستان انجام شده، بی سابقه است. بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه جذب شده به ویژه بودجه هایی که از وزارت نفت که اخیرا ۳۰ میلیارد تومان اخذ شده و برای تکریم بانوان به هر شهرستان حوزه انتخابیه یک سالن سرپوشیده بانوان اختصاص می یابد.

در زمان انتخابات بیان ظرفیت ها مطرح شد اما وعده داده نشده است.۲ وعده شفافیت و اختصاص مکانی برای اسکان مردم و مسئولین حوزه انتخابیه در تهران دادیم که عملی شده است. هر آن چه در توان داشتم برای همه حوزه انتخابیه از جمله گراش گذاشتم. خدمات رسانی زیادی در روستاهای گراش شده، در دانشکده علوم پزشکی بیش از ۷۰ میلیارد تومان جذب بودجه شده است. در حوزه ورزش اقدامات اساسی انجام شده، کد دار کردن روستاها رضایت مردم به دنبال دارد. جاده چک چک جاده فرعی است و عرض آن ۹ متر است، تخصیص بودجه جاده روستایی خیلی سخت است اما اقدام شد. شهرک نوین ۲۵ هزار نفری در دست احداث است که با کمک همه مسئولین انجام شده است. روستای چک چک ۱۳ خانوار دارد اما برق دار شده است.

*ما به نظر دستگاه هایی که در تایید صلاحیت اقدام می کنند احترام می گذاریم اما پیگیر موارد بودیم. در موضوع اعتراضات پیگیر بودیم و عنایت قوه قضائیه شامل شد و از مردم گراش تشکر می کنم که در اعتراضات وارد نشدند.

*مردم اهل سنت حوزه انتخابیه هم باید مورد تکریم قرار بگیرند. سرکشی که به مردم حوزه انتخابیه ساکن حوزه خلیج فارس انجام دادیم و پیگیر مطالبات مردم بودیم. از  ۵ فرماندار حوزه انتخابیه تشکر می کنم و در بحث عزل و نصب دخالتی نداشته و ندارم. به عنوان جوان جهادی و انقلابی زیر لوای ولایت پای کار هستم

*درگراش مدیران ادارات دارایی، بهزیستی، ورزش، صمت، برق، گاز و بومی هستند. از مردم حوزه انتخابیه بابت کوتاهی عذرخواهی می کنم اما انتظار می رود انصاف رعایت شود.

*اختلاف سلیقه باعث رشد هر مجموعه می شود. با فرماندار گراش اختلاف ندارم ، پیگیر امور هستند اما خواستار آن هستیم که در تحقق مصوبات سفر استاندار تسریع شود

*پالایشگاه پارسیان و آلومونیوم لامرد، بیمارستان ۳۶۰ تخت جهرم و حاصل سال ها پیگیری است. جلساتی با سرمایه گذاران داشتیم اما بعضی زیر ساخت ها نداریم. پروژه خنج بیش از هزار اشتغالزایی به دنبال دارد. ضمن تشکر از گذشتگان بحث های زیر ساختی نگاه به آینده است. انقلابی در حوزه انرژی جنوب فارس انجام شد.

*در بحث محدوده مرز ی لار و گراش تابع قانون هستیم. اسناد و مدارک گذشته هست. استاندار هم ورود کرده و مدارک قرار شده به دایره حقوقی هیئت دولت ارسال شود و در چارچوب قانون اقدام شود.

*از ابتدای ورود به مجلس برای تعرفه برق حوزه انتخابیه اقدام شده است و بازدید شده. اردیبهشت  تعرفه گرمسیری۲، خرداد تا شهریور تعرفه گرمسیری یک است. با وزیر نیرو و رئیس جمهور نیز در این باره مکاتبه شده است.

*برای تامین اجتماعی گراش فرماندار پیگیری می کند. باید تعداد بیمه شده به حد نصاب برسد.

*نماینده وظیفه قانون گذاری و نظارت به عهده دارد. بیشترین بودجه محرومیت زدایی در این دوره جذب شد

*برای ارتقای فداغ ۳ ماه بعد شروع به کار در مجلس به وزیر وقت کشور نامه زده شده و پیگیری ها انجام شد. ارتقای فداغ و جویم با هم کلید زدیم. ارتقای فداغ به هیئت دولت رساندیم و شاخص ها نداشت. مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور به فداغ آمدند اما معتمدین فداغ پیشنهاد را نپذیرفتند.

*مردم جویم صبور و نجیب هستند. جاده فرشتجان جویم ‌معارض داشت که پیگیری و رضایت دادند و کلنگ زده شد

*برای دفتر خبر جویم در دیداری که با آقای جبلی رئیس صدا و سیما دارم، پیگیری می کنیم.

در پایان نشست حسین‌زاده ضمن تبریک سال نو از روسای دفاتر در شهرستان های لارستانف خنج، گراش، اوز و جویم و رئیس دفتر نمانیده در تهران تشکر کرد و گفت: دوست داریم با رسانه ها و مردم شفاف باشیم. به همه روستاها و شهرها سرزدیم و حق با مردم است و از همراهی همه مردم شهرستان ۵ گانه و مسئولین و فرمانداران و معتمدین و خیرین سپاسگزارم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نماینده مجلس با خبرنگاران ۵ شهرستان حوزه انتخابیه به گفت و گو نشست”

  1. جلسه با نماینده مجلس. در گراش گفت:

    برنامه ها و پروژهای شهرستان اوز مانند. مخزن آب دولتی. ودستگاه سی تی اسکن اوز ارتقای درجه شهرداری اوز و ارتقای. فیشور. وبید شهر. و……هیچکدام دران تحرک وامیدواری وجود. ندارد واز طرفی دیگر تاسیس ادارات مورد نیاز مردم هم. در این دولت صورت نگرفته است. جا دارد فرمانداری. وشورای شهر. با کمک نماینده محترم مجلس تحرک جدیدی دراین عرصه ها ایجاد نمایند و شهرستان. را از حالت رکود وسکون خارج کنند

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز