شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  15/ سپتامبر/ 2022 - 12:20
  |   نظرات: 10 نظر
1,072 بازدید

توضیحات دفتر دکتر حسین‌زاده در شهرستان در باره نشست نماینده مجلس در اوز

پس از انتقال آقای فرزاد شریفی رئیس محترم دفتر سابق دکتر حسین‌زاده در شهرستان اوز به شهر لار، مدت ها شهرستان اوز فاقد رئیس دفتر نماینده بود تا این که در ششم خردادماه این جانب ابراهیم احمدی به عنوان رئیس دفتر دکتر حسین‌زاده در شهرستان اوز منصوب شدم.

یکی از برنامه های دفتر دکتر حسین زاده در دوره جدید حضور حداقل هر ۳ ماه یک بار دکتر حسین زاده در شهرستان اوز و گفت و گو با مردم و مسئولین بود. گرچه از زمان انتصاب تاکنون چندین بار ایشان در اوز حضور یافته بودند اما با توجه به آن که این حضور به دلایلی مانند سفر استاندار و هفته دولت بوده و امکان گفت و گوی کافی با مردم و شوراها میسر نبود، با برنامه ریزی انجام شده، ۱۵ شهریور در نشستی ۵ ساعته در دانشگاه آزاد اوز، دکتر حسین زاده ابتدا ۳ ساعت و نیم پای صحبت نمایندگان شوراها و ۱۴ نفر از مردم  نشست و در ادامه، یک ساعت و نیم به پرسش ها و مطالب مطرح شده پاسخ دادند.

برخی از مسئولین شهرستان یا مردم از عدم دعوت در این نشست گلایه داشتند که ضمن پوزش از آنان به اطلاع می رساند که به دلیل محدویت فضا و زمان مقرر شده بود در این نشست، روسای شوراهای شهر، شهرستان و روستاها و شهروندان صحبت کنند که روسای برخی از شورای روستاها از ایراد دیدگاه و طرح مطالبات انصراف دادند و به رئیس شورای شهرستان نیابت دادند. 

 آقای بهرام رفیعی در سایت آفتاب لارستان از تاخیر در شروع جلسه و طولانی شدن جلسه گلایه مند شدند که به عنوان مدیر این نشست به اطلاع می رساند این نشست با ۱۵ دقیقه تاخیر آغاز شده بود که ناشی از استقبال مردم از دکتر حسین زاده در ورودی دانشگاه و سلام وعیک مرسوم بوده وگرنه نماینده محترم مجلس طبق برنامه و راس ساعت ۲۰ در دانشگاه حضور داشتند.

براساس برنامه تنظیمی برای این نشست ۳ ساعت در نظر گرفته شده بود اما به دلیل این که تلاش شد این جلسه از حالت مونولوگ خارج شده و ۲۵ نفر از مردم و شوراها دیدگاه های خود را مطرح کنند و دکتر حسین زاده نیز اصرار داشتند پاسخ پرسش ها را مطرح وابهامات برطرف کنند، این زمان به ۵ ساعت افزایش یافت.  امکان سخنرانی یک طرفه  و در زمان محدود وجود داشت اما کارآیی گفت وگو به مراتب بالاتر از تک گویی است. با توجه به این که شرکت کنندگان تا پایان نشست در دانشگاه ماندند و به پاسخ ها گوش فرا دادند، دفتر دکتر حسین زاده از این که توانسته در مدت زمان محدود بابرنامه ریزی فشرده و با همکاری بی شائبه همشهریان علاقه مند، این فرصت گفت و گو را فراهم کند رضایت دارد و امید است بتوان آن را تداوم بخشید.

بعضا به تکراری بودن پرسش ها و مطالبات مطرح شده گلایه داشتند که ضمن اعتراف به این موضوع از افرادی که متقاضی اظهار نظر بودند، انتظار می رفت این مورد را رعایت و مطالبات تکراری مطرح نکنند اما شاید انباشت مطالبات و مراجعه مکرر مردم به آن ها از یک سو و رفع مسئولیت از خود در برابر پرسش های افکار عمومی موجب تکرار این مطالب شده بود.

پس از برگزاری این نشست در گروه های مجازی شاهد اظهار نظر و عکس العمل های مختلفی بودیم که قصد پاسخگویی به آن‌ها ندارم زیرا آقای دکتر حسین زاده بسیاری از ابهامات را برطرف کردند و پاسخ ایشان در سایت اوز امروز و پنجاه و هشتمین شماره پیام اوز نیز منتشر شده است. اما با توجه به این که هدف اصلی  از پذیرش این مسئولیت صرفا استفاده از پتانسل دفتر نماینده مجلس برای پیشرفت شهرستان اوز بوده است، چند درخواست از شهروندان شهرستان و شهر اوز داریم.

۱-نماینده مجلس و دفتر نماینده در شهرستان اوز در یک فرآیند گروهی به همراه سایر مسئولین شهرستان و شهر، نیکوکاران و فعالان اجتماعی می توانند به توسعه شهرستان کمک کنند. آقای دکتر حسین زاده نیز بارها اعلام کرده‌اند از هر برنامه‌ای که به توسعه شهرستان اوز کمک کند حمایت خواهد کرد اما نه نماینده  و نه دفتر نماینده به تنهایی و مستقیما مسئولیت اجرایی ندارند.

۲- دکتر حسین‌زاده و دفتر ایشان در شهرستان از انتقاد و مطالبه گری و بیان مستند گلایه ها استقبال می کنند اما مطالب غیر مستند و دروغ که بعضا در گروه ها منتشر می‌شود نمی‌تواند به وحدت و پیشرفت شهرستان کمک کند و صرفا افتادن ناآگاهانه به دامی است که شاید کسان دیگری پهن کرده باشند و ما خود متوجه نیستیم.

۳-اگر انتظارات از نماینده مردم در مجلس آن قدر بالاست که بخواهیم علاوه بر وظایف خود به عنوان قانون گذار و ناظر، تمام امور حوزه انتخابیه ۵ شهرستان که شامل ۱۳ بخش و ۱۹ شهر است را به سرانجام برساند باید هم واقعیات را بپذیریم که این مورد امکان پذیر نیست، از سوی دیگر باید با مشارکت بیشتر در انتخابات و آرای بالا قدرت چانه زنی خود را بالا ببریم. آیا کسی به یاد دارد میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم شهر و شهرستان اوز چقدر است؟! آیا با این میزان مشارکت امکان چانه‌زنی وجود دارد؟

۴-بازهم یادآور می‌شوم نماینده و دفتر نماینده در شهرستان ظرفیتی است که می‌تواند به پیشرفت و تحقق مطالبات در کنار سایر مجموعه ها( نه به تنهایی) کمک کند. اما رعایت حرمت‌ها، قدرشناسی و پرهیز از برخورد هیجانی می‌تواند انگیزه ها را برای تداوم حضور نماینده در شهرستان فراهم کند و بالعکس.

دفتر دکتر حسین‌زاده در شهرستان اوز

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

10 Responses to “توضیحات دفتر دکتر حسین‌زاده در شهرستان در باره نشست نماینده مجلس در اوز”

  1. قابل توجه دفتر نماینده محترم گفت:

    جلسه خوب. وپر باری بود اینشالله که بازهم ادامه پیدا کند قطعا در آینده این مشکلات کمتر میشود وباید لیست درخواست ها ومطالبات قبل از برگذاری جلسه چک شود تا درخواست‌های تکراری نباشد که وقت جلسه و نماینده گرفته شود ودر پایان باید مطالبات جمع بندی شود. تا معلوم گردد چگونه وتوسط کدامیک از مسولین شهرستان باید پیگیری گردد

  2. درخواست های مردمی؟؟!! گفت:

    مدتی است که به صورت تکرار ی موضوع استقرار اداره ثبت ودفتر پلیس ۱۰ در رسانه های اوز مطرح میشود درحالیکه اوز فاقد ادارات. دیگری مثل. اداره کار و تعاون محیط زیست. تامین اجتماعی. و…… هم می‌باشد که می بایست از طرف مسولان مورد توجه قرار گیرد

  3. نیک بین گفت:

    بخاطر جاده چک چک و دروغ بزرگ گردنه صعب العبور ورا باید نماینده پاسخگو باشند . حتی خود نماینده هم گفت جاده چک چک جاده روستایی است . مگه عرض جاده روستایی چند متره ؟؟؟!!!!

    جناب احمدی شما کلا در این‌مورد سکوت اختیار کردین.

    • مدیریت گفت:

      در باره مشخصات جاده چک چک، سابقه ۱۴ ساله ساخت آن و عرض آن که ۸ و نیم متر است و با این عرض جاده روستایی محسوب می شود گزارشی به قلم آقای فرهاد ابراهیم پور در اوز امروز منتشر شده

  4. همه جاده ها لازم هستند گفت:

    من به عنوان یک اوزی جاده فعلی چک چک را دیده ام واقعا باریک وروسنایی است قطعا در آینده بزرگتر خواهد شد اشکالی هم ندارد. ما اوزیها باید به فکر جاده‌های خودمان باشیم مخصوصا جاده خنج. که اگر دوبانده شود بسیار عالی است

  5. کارمند گفت:

    درود بر اقای احمدی که واقعا در فکر پیشرفت شهر هستند یه سوال داشتم مگه تو شهر دیگه هیچ سالنی نیست که در دانشگاه ازاد با تعدادی افراد تکراری چنین جلسه هایی بر گزار میشود باید از جوانان تحصیلکرده دعوت شود تا با نظرات خوبشان باعث توسعه شهر شوند ولی همیسه ازیک مشت پیر مرد دعوت میشود تا برای شهر با فکر قدیمی تصمیم گیری کنند

  6. حکایت رسانه های اوز گفت:

    در جلسات عمومی شهر هم بزرگان باید باشند وهم از جوانان فعال باید حضور داشته باشند که نیروهای آینده شهرستان هستند اما در اوز وبخصوص. سایه چند نفر افراد کهنسال بر رسانه ها وخانه مطبوعات سنگینی میکند که متاسفانه باید فکری کرد

  7. اوزی گفت:

    آقای احمدی خیر به فکر پرسش و پاسخ نباشید به فکر پیشرفت باشید و به فکر استقرار ادارات خدمات رسان

  8. خودمونی گفت:

    در پاسخ به نظر دوست عزیز که در مورد افراد ثابت در جلسات کاملا حرف شما درست می باشد در این جلسات همیشه روسا ادارات و اعضا شورا و دیگر معتمدین حضور فعال دارند و مشکلات شهر هم شده جاده چک چک ومربط و تاسیس ادارات و… در حالیکه از لحاظ زیرساختی شهر ما هیچگونه پیشرفتی تو این چند ساله نداشته و نیروهای جوان شهر هم در حال مهاجرت به جاهای مختلف می باشند و هنوز افکار قدیمی در شهر پابرجاست .
    شهر ما متاسفانه باید یه فکر اساسی و بنیادی و برنامه های داز مدت برای آن انجام گیرد .
    در مورد جاده :جاده یه موضوع زیر بنایی و دراز مدت می باشد و د این موضوع اگه دولت حمایت نکند با پول ۱۰ میلیون و ۲۰ میلیون خیر و دیگران کارساز نیست و حتما خود دولت نیز این موضوع را خواستار باشد و این زمانی امکان پذیر هست که شهر به یه نقطه مهم و استرازیک تبدیل شود .
    تبدیل به نقطه مهم و استرازیک یعنی هم برای مردم و هم برای دولت منفعت ساز باشد.
    این مهم در این منطقه تنها از طریق سرمایه گذاری صنعتی امکان پذیر هست.چون شهر های همسایه ما گراش از لحاظ اقتصادی و پزشکی چندین سال جلوتر از ما می باشد لار نیز همچنین .
    به عنوان مثال شهر های مثل لامرد یا پارسیان(گاوبندی) در حال حاضر با توجه به نزدیکی به پارس جنوبی تبدیل به شهرهای صنعتی جنوب استان فارس و هرمزگان شده اند.البته با پشتیبانی دولت (پارسیان :ایجاد منطقه صنعتی انرزی بر.
    لامرد:آلمنیوم,گاز,سیمان,)
    حال اگر ما بخواهیم خود را با این شهر ها مقایسه کنیم که تا چندین سال پیش فرق چندانی با شهر کوچک ما نداشتند تنها راه ژیشرفت این دو شهر از لحاظ صنعتی بوده است.
    شهر ما از لحاظ منابع طبیعی و صنایع بزرگ در حد این دو شهر نمی باشد ولی می توان از طریق راه اندازی شهرک صنعتی و ارایه صنایع نوپا و جدید از طریق سرمایه گذاری کلیه همشهریان از جاهای مختلف شهر را به یه هاب اقتصادی صنایع نو بنیاد تبدیل شود که هم سود آن برای شهر و هم تمامی حسناتی که به شهر بر می گردد شود . دیگه دوران ساختن دانشگاه و مدرسه و سالن اجتماعات و خوابگاه این چیزا تقریبا تمام شده و شهر از لحاظ این امکانات در سطح عالی قرار دارد و خیلی از این اماکن با توجه به کاهش جمعیت کشور و .. بلااستفاده می باشد.
    از این امکانات می توات حتی تغییر کاربری داد و بع عنوان مشاغل خانگی و کارگاه های کوچک استفاده کرد .
    این موضوع و مسایل دیگر نیازمند حسن توجه به نیرو جوان و سابقه کار شهر می باشد و نیازمند تزریق این فکر جدید و فرهنگ سازی بزرگان شهر در بین مردم می باشد تا بتوان مشکل بیکاری نیرو کار منطقه و شهر را حل کرد و هم رونقی به شهر داد ه شود چون با بستن جاده پشت بیمارستان و گیر دادن به جاده چک چک و جاده مربط مشکلات شهر و همشهریها حل نمی شود
    با تشکر

  9. سپاس از خودمونی گفت:

    با تشکر از جناب خودمونی که مشکلات ونیازهای شهرمان را خوب توضیح داده اند مخصوصا اینکه دیگر دوران افزایش این قبیل دانشگاهها ومتعلقات دانشگاهی گذشته است این کارها هیچگونه توسعه وپیشرفتی برای شهر ندارد باید کارخانه وگارگاه در شهر ایجاد شود تا از مهاجرت جوانان اوزی جلوگیری شود باید شهرکهای صنعتی فعال شوند و نه این قبیل مراکز آموزشی بی حاصل که نیروی بی کار تولید میکند. شهری که دران فعالیت وتولید نباشد روز به روز فرسوده تر واز رونق می افتد

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • شهرستان اوز. هم چنان درسطح. استان بخاطر. نداشتن خبرنگار. رسمی. صدا و سیمای فارس دربی خبری. و خاموشی. است. لازم. است که یک خبرنگار. برای صدا. و سیمای فارس. از. شهر. اوز. م...
    ضرورت خبرنگار. صدا و سیما. در اوز در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • سلام تقدیر و تشکر به برادر بزرگوار آقای کهریزی بابت زحمات ارزنده وسپاس از استاندارمحترم دکتر ایمانیه استانداری فارس وسپاس از فرماندار دلسوز وفعال شهرستان اوز و برادر بزرگ...
    ج ص در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • با سلام خدمت نویسنده گرامی و توضیحات زیبای ایشان، متاسفانه زبان اچمی بصورت کامل در لار داره از بین میره و اون اینه که بیشتر لاریهای عزیز با فرزندانشون فارسی صحبت میکنن، ب...
    مهران در مطلب: مختصات شعر محلی به زبان لارستانی
  • کار بسیار عالی و زیبایی است و باعث افتخار است...
    در مطلب: اهدای گل به بانوان کاسب محجبه اوز
  • خوشبختانه مدتی است که بلورها و میادین شرح تغییراتی حاصل شده و امیدواریم که ادامه داشته باشد .کاش خیلی وقت قبل به این موارد توجه می کردید شاید تلنگری می شد برای شهرداران ق...
    شهروند در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • http://awazemrooz.ir/?p=29552 این مطلب اخیرا نوشته شده اما متاسفانه جو مناسبی برای بیان دیدگاه ها وجود ندارد....
    مدیریت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • سلام و عرض ادب مطالبی را خواندم از سفرتان به بستک و طوابع آن خیلی با سلیقه و با مرام و ادب بدون در نظر گرفتن هیچگونه حاشیه خیلی به مذاق خوش آمد حال ما در شهرستان اوز باید...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • آقای احمدی مطلبی درباره. تحولات شبکه بهداشت. ودرمان. خنج. پس. از انتزاع. از. لارستان تهیه وجهت. اطلاع مردم. ومسولان. اوز. منتشر نمایید شما به عنوان فعال اجتماعی درامور به...
    تقاضای مردم. اوز. از مدیریت سایت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • ممنون از مطلب خوبتان اشاره کردین به رونق اقتصاد شهرستان بستک موردی که میتونه قابل توجه باشه اینه‌که با توجه به اینکه بستک چندین سال زودتر از اوز شهرستان شده چرا قیمت زمین...
    دلسوز اقتصاد اوز در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • به نظر بنده مسئولین امر در بحث مبلمان شهری سری به منطقه بستک بزنند واقعا پیشرفت خوبی داشته اند، گرچه شهردار جدید دکتر امیری هم در این مدت فعال و موثر نشان داده اند...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است