پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  19/ می/ 2022 - 12:32
  |   نظرات: 7 نظر
1,425 بازدید

فرماندار اوز در نشست مطبوعاتی: شهروند اوز هستم و برای تحقق مطالبات از هیچ تلاشی دریغ نمی کنم

ابراهیم احمدی: اولین نشست مطبوعاتی محمد محمدی به عنوان فرماندار شهرستان اوز ۲۷ اردیبهشت، همزمان با روز ارتباطات در سالن فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان اوز ضمن گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی، رسانه های شهرستان اوز را دارای جایگاه ویژه ای دانست که می توانند مطالبات به حق مردم را به مسئولین انتقال دهند تا پیگیری گردد. وی افزود: نقد منصفانه را که باعث رشد می شود با جان و دل می پذیریم.

نماینده دولت در شهرستان گریزی به موضوعات روز کشور نیز زد و گفت: دولت سیزدهم برای تحقق اهداف خود برنامه هایی دارد. این دولت پس از مهار کرونا و به حداقل رساندن میزان شیوع و مرگ و میر ناشی از کرونا، طرح اصلاح اقتصادی و هدفمندی یارانه ها و توزیع عادلانه را آغاز کرده است. وی یادآور شد: ارزترجیحی که از سال ۹۷ آغاز شد، ۱۵-۱۲ میلیارد دلار معادل ۶۰۰ میلیارد تومان را در اختیار ۱۰ هزار نفر قرار داده است که لازم است اصلاح گردد و یارانه به حلقه آخر که مردم است برسد.

محمدی با تقدیر از مردم شهرستان که همراهی خوبی با این طرح دولت داشته اند، گفت: هیچ گونه هجومی به فروشگاه ها برای خرید کالاها نداشتیم که نشان از فرهنگ مردم است اما رصد و کنترل بازار انجام می شود و اجازه نخواهیم داد مشکلی برای مردم ایجاد شود. وی از نظارت بر نانوایی ها در شهر اوز سخن گفت و افزود: افزایش قیمت در نان سنتی نداریم و پخت نان باید در ۳ نوبت انجام شود و در صدد هستیم سهمیه آرد شهرستان را نیز افزایش دهیم.

پس از اعلام برنامه نشست توسط احمد خضری رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و معرفی اعضای خانه مطبوعات و شرکت کنندگان در این نشست، پرسش های شرکت کنندگان مطرح شد و فرماندار به آن ها پاسخ داد که مشروح آن به شرح زیر است:

عبدالعزیز نصریانی از سایت پشور:

۱-چرا درمانگاه فیشور که شبانه روزی شده به علت کمبود کادر شیفت شب تعطیل است؟

۲-برای تغییر در طرح هادی در فیشور و امکان ساخت مسکن برای جوانان برنامه ای دارید؟

۳-آیا استقرار نمایندگی برخی ادارات مانند آبفا، آموزش و پرورش در فیشور امکان پذیر است؟

فرماندار شهرستان اوز: مردم فیشور در عرصه های مختلف از جمله امور اقتصادی و فرهنگی شاخص هستند. برای شبانه روزی درمانگاه اگر مصوبه وجود دارد تکلیف داریم اجرا کنیم.

برای طرح هادی اعتقاد داریم اگر بستر ساخت و ساز فراهم نشود، ساخت و ساز غیر مجاز انجام می شود. تلاش می کنیم با انتخاب مشاور خبره این امور پیگیری کنیم، گاز رسانی به ساخت و سازهایی که قبل از سال ۹۶ با مجوز بخشداری انجام شده انجام می گردد.

تاکید دولت بر کوچک سازی و چابکی است. بخشدار مرکزی چند روز در هفته در فیشور مستقر است برای نمایندگی ادارات مانند مجتمع بهزیستی پیگیری می شود.

 ابراهیم احمدی از اوز امروز و پیام اوز:

۱-با توجه به اعتقاد شما به نقش مطالبه گری رسانه ها  چرا در برخی جلسات به ویژه زمان حضور مقامات کشوری و استانی از رسانه ها دعوت نمی شود؟

۲-برای اقناع مردم در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها چرا در پیگیری مواردی مانند جاماندگان از دریافت یارانه سرعت و برنامه ریزی لازم اعمال نمی گردد؟

۳-برای تسریع در استقرار اداراتی مانند اداره ثبت اسناد و املاک و پلیس ۱۰+ پس از گذشت ۳۰ ماه از ارتقا چه برنامه هایی دارید؟

۴- اداراتی که پس از ارتقا دایر شده، برخی مانند اداره میراث فرهنگی تعطیل شده و برخی نیز فاقد بودجه و چارت سازمانی هستند، در این خصوص چه برنامه ای دارید؟

۵-مردم همچنان از عدم بهره گیری از نیروهای بومی در عرصه هایی مانند بهداشت و درمان که افراد واجد شرایط وجود دارند گلایه مند هستند. در این زمینه چه اقدامی میسر است؟

فرماندار: به نقش و اهمیت رسانه ها واقفیم اما در فرمانداری هنوز روابط عمومی مستقر نشده و برای حضور رسانه ها پیگیری خواهیم کرد.

برای جاماندگان یارانه دولت تسهیلاتی در نظر گرفته وسرپرستان خانواده ها می توانند به سایت حمایت مراجعه و ثبت کنند. سایر اطلاعات نیز ارسال می کنیم.

اداره ثبت اسناد و پلیس۱۰+،  دو مطالبه به حق مردم هستند که اگر پیگیری بهتر شده بود استقرار می یافت. برای پلیس ۱۰+ ما نیز مکاتباتی با استانداری، نیروی انتظامی و.. کرده ایم و حضوری نیز پیگیری کردیم و مواردی مانند فاصله کم تا گراش و نداشتن صرفه اقتصادی مطرح شده که مورد پذیرش ما نبوده است و به جد پیگیر هستیم. برای اداره ثبت اسناد و املاک که زیر مجموعه قوه قضائیه است نیز پیگیری شده و اوز جز ۲۷ شهرستانی است که چارت آن به سازمان امور استخدامی ارسال شده و پس از تایید استقرار می یابد.

ما نیز اعتقاد داریم ادارات نباید صوری بوده و در حد تابلو باشند، بلکه باید دارای چارت و مجوز باشند. برای برخی ادارات مانند اداره صمت پیگیر خودرو و نیرو هستیم و برای سایر موارد نیز با کمک روسای خود ادارات پیگیری خواهد شد.

از نیروی بومی در ادارات نیز ما استقبال می کنیم. برای استخدام نیرو که باید از طریق شرکت در آزمون اقدام کرد و برای مدیران مسئولیت انتخاب با مدیر مافوق است و فرمانداری از مدیران بومی واجد شرایط استقبال می کند.

عبدالعزیز خضری از پیام دانش:

۱-برای جبران کارهای عقب مانده چه برنامه ای دارید؟

۲-چرا در برخی مناسبت ها و جلسات اوز را به خوبی نمی بیند؟

۳-برای حرمت گذاری  بیشتر به  افراد در شوراهایی مانند فرهنگ عمومی برنامه ای دارید؟

فرماندار: کارشناسان فرمانداری محدود هستند و سعی می شود بیشترین وقت را برای پیشرفت شهرستان بگذاریم تا جبران عقب ماندگی بشود. در شورای فرهنگ عمومی دبیر شورا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد است که می توانند افراد متناسب بامسئولیت شورا پیشنهاد بدهند. استقرار شورای تحول فرهنگی نیز مد نظر دادریم که سعی می شود از افراد صاحب نظر و پیشکسوتان استفاده کنیم.

عبدالرحمن صالح از پیام دانش:

برای حضور اتباع غیر مجاز و استقرار واحد تجاری در بولوار نبی اکرم برنامه هایی دارید؟

فرماندار: برای برخورد با حضور اتباع غیر مجاز به نیروی انتظامی دستور داده شده که بر اساس قانون با متخلفین برخورد کنند. برای استقرار واحد تجاری نیز باید جاذبه و متقاضی وجود داشته باشد. خوشبختانه اصناف در شهرستان همکاری خوبی دارند.

حمیرا نامدار از پسین اوز: آیا مسکن ملی تعیین تکلیف شده و مواردی مانند پرداخت ماهی ۲۵ میلیون تومان توسط متقاضیان صحت دارد؟

فرماندار: برای اطلاع رسانی در باره مسکن ملی جلسه ای با حضور مدیران بنیاد مسکن و راه شهرسازی برگزار می کنیم و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

محمد رفیع راوند از رسانه موزه:

۱-برای انتخاب رئیس اداره میراث فرهنگی چه اقدامی شده است؟

۲-آیا برنامه ای برای جلوگیری از تخریب افرادی که شرایط پذیرش مدیریت ادارت دارند، دارید؟

فرماندار: رئیس اداره میراث فرهنگی از دغدغه های فرمانداری است و علاوه بر مکاتبات با استان، در شهرستان نیز پیگیری شده تا فرد مناسب معرفی شود اما در مراحل آخر انصراف داده اند و همچنان پیگیر هستیم. برای سوال دوم نیز اگر مصداقی مطرح شود امکان پیگیری خواهد بود.

احمد خضری از پسین اوز:

۱-آیا چشم انداز ۴ سال آینده شهرستان تدوین شده است؟

۲-برای تحول در شورای اداری چه برنامه هایی دارید؟

۳-مواردی مشاهده می شود که در زمان حضور مسئولین کشوری و استانی به منطقه به شهرستان اوز و مطالبات بهای کافی داده نمی شود، برای این مشکل چه برنامه ای دارید؟

فرماندار: برنامه یک ساله و ۴ ساله شهرستان تدوین شده و به شورای برنامه ریزی استان ارسال شده است که پس از تصویب اعلام می گردد. به دنبال تصویب سند آمایش سرزمینی هستیم تا ریل گذاری ها انجام شود. و با سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان نیز صحبت شده است.

برای تحول در شورای اداری از اولین جلسه شورای اداری شهرستان آغاز کردیم و مدیریت جلسات را به معاون فرمانداری واگذار شد و اعضای جلسه نیز مدیران اداری هستند.

در باره شهرستان اوز بی مهری های صورت گرفته و ما نیز اعتقاد داریم برای تحقق وحدت باید موانع وحدت برداشته شود و اداراتی که هنوز در شهرستان مستقر نشده، مسئول اداره شهرسان مادر مسئول شهرستان اوز نیز هستند و باید پاسخگو باشند.

در این نشست فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان نیز حضور داشت و ضمن گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی از مدیران و اصحاب رسانه تشکر کرد. وی ضمن یادآوری نقش هیئت نظارت بر مطبوعات به عنوان ناظر بر رسانه ها از هیئت منصفه مطبوعات در مرکز استان گفت و خواستار آن شد در بخش بید شهر نیز برای دریافت مجوز رسانه اقدام کنند تا اخبار آن بخش بهتر انتشار یابد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

7 Responses to “فرماندار اوز در نشست مطبوعاتی: شهروند اوز هستم و برای تحقق مطالبات از هیچ تلاشی دریغ نمی کنم”

  1. خبرنگار. صدا و سیمای فارس گفت:

    اخبار شهرستان اوز در صدا و سیمای فارس. انعکاسی ندارد اوز احتیاج به خبرنگار صدا و سیمای فارس. دارد در شهرستانهای مجاور خبرنگاران اخبار خودشان را در سطح وسیع استانی و کشوری مطرح میکنند اما اوز در سطح استان در بی خبری است انتظار میرود توسط فرمانداری. خبرنگار معرفی شود

  2. حکایت پلیس ۱۰+ گفت:

    پولیس ۱۰+. در همه شهرستانها و مراکز بخش های فارس دایر است واتفاقا به خاطر منافع. گراش. ولار. آنها مخالفند وگرنه در اوز این دفتر کاملا مقرون به صرفه است زیرا مردم. کارهای گذرنامه زیادی. دارند

  3. محمد نامي گفت:

    با سلام خدمت خوانندگان و خسته نباشيد به مسئولين و دست اندركاران امور شهر متاسف شدم هيچ گونه سوالي در مورد وضع بيمارستان اميدوار و شبكه بهداشت و درمان و بيمارستان راهپيما كه همواره جزء سوالات مكرر و مطالبات مردم بوده است و روزي خدمات دهنده به بخش لامرد و بيرم و خنج و تا حدودي اطراف قير و كارزين ان زمان بوده و امروزه افت زيادي دارد نشد الخصوص كه دو نفر از مسئولين نشريه در بيمارستان اوز پست هايي داشتند و به امور واقفند هر چند در مواقعي انتقاداتشان در جهت تقويت موقعيت اجتماعي خود بودند تا انعكاس مطالبات مردمي . حداقل خواسته مردم در ارتباط با بيمارستان استقلال شبكه بهداشت ودرمان اوز از لار در جهت بهبود وضع بيمارستان ميباشد انتظار ميرود همواره مطالبه شود تا نتيجه مطلوب بدست ايد

    • مدیریت گفت:

      در نشست مطبوعاتی هر نفر ۳ پرسش می تواند داشته باشد که یکی از پرسش های این جانب در باره عدم به کارگیری مدیران بومی به ویژه در عرصه بهداشت ودرمان بود تا خدمات ارتقا یابد.

  4. هشدار به رسان ها وخانه مطبوعات اوز گفت:

    رسانه های اوز بیشتر به فکر وضعیت موقعیت خودشان هستند تا اینکه سوالی بکنند که منافع مردم رابر خودشان ترجیح دهند بیمارستان اوز به یک محل سر پایی تبدیل شده وبه علت نداشتن امکانات و تجهیزات. روزانه بیماران را به گراش ولار حواله میدهند. شبکه بهداشت و درمان اوز غیر فعال ودر خدمت علوم پزشکی لار است تا برای. اوز کسی هم نیست اعتراض کند شورای شهر ودیگر مسولین ورسانه های محلی هم اقدامی نمی‌کنند واین شده اوضاع بیمارستان اوز. دیگر خبری هم از بیمارستان جدید راهپیما نمی رسد. همه اش. در فکر دانشگاه آزاد و کارهایی به اصطلاح فرهنگی هستند واخبار کوچک از چندتا مدرسه وکتابخانه و…….هستند متاسفانه خبرنگار صدا و سیما هم در اوز نیست که کمبودها را گزارش کند. شهرستان را اخبار سطحی وبیفایده وکم ارزش فرا گرفته از عمران وابادی وفعالیت ها اقتصادی اثر گذار خبری نیست. گویی همه دلخوش به این چندتا رسانه و خبرهایی که درجهت منافع آنها باشد شده اند مردم خسته و دلزده شده اند ازین گونه خبررسانی تکراری

  5. دل نوشته یک اوزی ساکن. اصفهان گفت:

    من اوزی ساکن اصفهان هستم متاسفانه بعداز ارتقای اوز نتوانسته بودم به زادگاهم بیام متاسفانه بعداز ۳سال که آمدم هیچ تغییر و تحولات چشم گیری در سطح شهر ندیدم بیشتر ادارات وسر در ادارات مانند قبل بود فضای سبز ومبلمان شهری همان بود تحرکی از نظر اقتصادی و اجتماعی که جدید باشد دیده نمیشد وسری به بیمارستان زدم به خاطر کاری معمولی. گفتند بروید گراش. بهتر است. قلبا ناراحت شدم ازین بی‌سر و سامانی بیمارستان با سابقه شهرم سری به طرف دانشگاه پیام نور وبیمارستان جدید زدم آنجا هم خیلی آهسته کار میکردند خلاصه با یک از فعالین شهر صحبت کردم اعتقاد داشت دراوز بودجه واعتبارات دولتی کم است ومردم هم مطالبه گر نیستند. فعالین شهر هم جزیره ای فکر میکنند و هرکس در حیطه کار خودشان به دنبال پول خیران هستند وکاری به نیازمندی های اساسی شهر ندارند مسولان دولتی هم که عموما غیر بومی هستند مشغول گذران سنوات کاری خودشان هستند خلاصه بااین روحیه مدلی ناراضی از زادگاهم ازطریق خنج به طرف اصفهان رفتم که البته درخنج وبادیدن شهر وفضای سبز ومیادین زیبا وسر در ادارات شکیل بیشتر به فکر افتادم که شهر زادگاهم غرق در دنیای گذشته ودلخوش به عنوان شهر فرهنگی. است ودراین مسیر از قافله پیشرفت و توسعه باز مانده است

  6. خطاب به همشهری در اصفهان گفت:

    آری همشهری جان حرف دل همه اوزی هاست وقتی از لار وگراش عبور می کنیم ووارد شهرمان اوز میشویم این احساس شما سراسر وجودمان را میگیرد که چرا سالهاست که اوز تغییر چهره نمی دهد مبلمان شهری فرسوده فضای سبز پژمرده. تابلوهای شهری واداری بی روح ودر حد روستاها ونبود کارگاه ورونق اقتصادی و…….. آخر از نظر آب وجغرافیا منطقه ماهم مثل گراش وخنج هستیم پس چرا شهرداری وشورای شهر آنجا ها این همه فعالند. وما این قدر عقب افتادیم. وشهرمان. چهره ای این چنین دارد.ماشالله همه اخبار شهر هم شده دانشگاه. وکتاب. موزه و……که دردی هم از مردم درمان نمیکند. اوزی ساکن بندر

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز