جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  15/ می/ 2022 - 11:32
  |   نظرات: بدون نظر
1,046 بازدید

نشست مشترک ستاد تنظیم بازار، قرارگاه امنیت غذایی و کارگروه آرد و نان شهرستان اوز برگزار شد

ابراهیم احمدی: نشست مشترک ستاد تنظیم بازار، قرارگاه امنیت و سلامت غذایی و کارگروه آرد و نان شهرستان اوز، پس از افزایش قیمت‌های ناشی از حذف ارز ترجیحی، امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت در سالن فرمانداری برگزار شد.

محمد محمدی فرماندار شهرستان برنامه ریزی جدی برای مبارزه با کرونا و اصلاح اقتصادی را از برنامه های دولت سیزدهم معرفی کرد. وی افزود: در مبارزه با کرونا خوشبختانه فوتی ها در کشور به حداقل رسیده و برای اصلاح اقتصادی نیز پس از پرداخت ۲ ماه یارانه به مردم، حذف تدریجی ارز ترجیحی که از مصوبات مجلس برای بودجه ۱۴۰۱ بوده آغاز شده است که این اصلاح مورد تایید کارشناسان اقتصادی نیز قرار گرفته است. کسانی که مشمول در یافت یارانه نشده اند می توانند اعتراض خود را از طریق سایت حمایت اعلام کنند تا بررسی شود.

وظیفه ما صیانت از سفره مردم و تامین آرامش آنان است

فرماندار در ادامه مطالبی را بیان داشت که گزیده آن ها عبارتند از:

*دراین مدت شورای تامین و ادارات صمت و جهاد کشاورزی، نیروهای مردمی، بسیج اصناف و…همکاری شایسته ای داشته اند که باید از آنان تقدیر کرد.

*وظیفه ما صیانت از سفره مردم و تامین آرامش آنان است اما باید هزینه ها را خود مردم مدیریت کنند. خوشبختانه در سطح شهرستان کمبودی از نظر مواد غذایی نداشته ایم.

*اداره صمت و جهاد کشاورزی تیم های موثر و قوی برای بازرسی تشکیل دهند. اگر در این طرح مردم همراهی کنند موفق تر خواهیم بود.

*جرایم تعزیرات تا ۵ برابر افزایش یافته و با کسانی که بخواهند نظم بازار را به هم بزنند برخورد خواهد شد.

*چند قلم محدود شامل: مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات افزایش قیمت داشته اند  و برای سایر کالاها مجوز افزایش قیمت صادر نشده است.

*در حوزه آرد و نان فعلا برنامه ای برای حذف یارانه نان سنتی نیست و بازرسی از نانوایی به ویژه برای رعایت ساعت پخت ادامه دارد.

*از رسانه ها انتظار می رود برای آگاه سازی مردم از طرح اصلاح اقتصادی و مزایای آن اطلاع رسانی کنند.

کمبودی از نظر مواد غذایی در سطح شهرستان نداریم

 در این نشست ابراهیم ماهوری رئیس اداره صمت ضمن اعلام این که مواد غذایی مورد نیاز مردم به ویژه ۴ قلم مشمول طرح جراحی اقتصادی در سطح شهر به اندازه کافی موجود است، از نیروهای مردمی، جهاد کشاورزی و بسیج اصناف و ناحیه مقاومت که در طرح بازرسی مشارکت داشته اند سپاسگزاری کرد. وی از شهروندان تقاضا کرد ضمن همکاری با اداره صمت تخلفات را به شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

ماهوری ضمن تاکید بر ضرورت ثبت کالاهای اصناف در سامانه جامع انبارها و دریافت کد نقش گفت: با عدم رعایت موارد فوق و احتکار برخورد جدی می شود. وی در باره مصوبه کارگروه مبنی بر سازماندهی میدان میوه و تره بار سخن گفت که کراماتی شهردار پاسخ داد: برای سازماندهی میدان میوه و تره بار امکانات خریداری شده اما لازم است با اوقاف هماهنگی شود تا پس از آن اجرایی شود.

 

وطن‌دوست رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ضمن اعلام این که بازار رصد می شود گفت: خوشبختانه با همکاری کشتارگاه ققنوس مشکلی نداشته ایم و مردم شهرستان نیز احتکار خانگی نداشته اند. وی بر ضرورت پیگیری افزایش سهمیه آرد شهرستان به میزان ۱۲ تن در ماه تاکید کرد.

سمیعی رئیس اداره غلات شهرستان لارستان گفت: برای افزایش سهیمه آرد شهرستان اوز پیگیری شده و از خرداد ماه اعمال می شود. از فردا آرد نان فانتزی با قیمت جدید تحویل می شود و متقاضیان برای مجوز نانوایی فانتزی محدویتی ندارند. وی در باره قیمت نان فانتزی افزود: پس از تعیین نرخ از سوی استانداری اطلاع رسانی می شود.

اصناف برای ثبت نام در سامانه جامع انبارها و دریافت کد نقش اقدام کنند

رئیس تعزیرات حکومتی نیز با تاکید بر ضرورت ثبت کالاها در سامانه جامع انبارها  و دریافت کد نقش گفت: بازرسی باید به صورت مستمر و با کیفیت انجام گردد. وی یادآور شد تلاش می شود جریمه به عنوان آخرین اقدام انجام گردد اما در صورت نیاز برخورد با متخلفین، علاوه بر جرایم در نظر گرفته شده، پلمب واحد متخلف نیز در دستور کار قرار می گیرد.

دکتر خیرالنسا نوروزی رئیس دامپزشکی، دکتر نازنین رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان، انسیه گلابی بخشدارمرکزی، هاشمی از فرمانداری نیز در این نشست مواردی را مطرح کردند.

این نشست پس از یک ساعت و نیم، با تاکید مجدد فرماندار مبنی بر تشکیل گروه های بازرسی و تلاش برای پیشگیری از تخلف و حفظ آرامش خاطر شهروندان به پایان رسید.

عکس‌ها از: عبدالرحیم نوروزی

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • عرض سلام مجدد. مجموعه ی اقای رفعتی(تولیدپمپ باد) بی نام ونشان هستند. فقط علاقه شدیدی برای شرکت درنمایشگاها دارند.من که بازار استان فارس را وجب به وجب گشتم پمپ باد برند نو...
    در مطلب: حضور شرکت تولیدی نورتون از شهرستان اوز در نمایشگاه بین المللی شیراز
  • سلام و عرض ادب خدمت همه‌ی همشهریان عزیز و بزرگان دلسوز شهر.احسنت و خدا قوت. به نکته خوبی اشاره کردید. اولین موضوع که به ذهن مبادرت می کنه اینه که چرا بیمارستان راهپیما، ب...
    همشهری دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • مطالبات رو‌ نمی دن. شاکی هستیم. ولی خداییش تعداد متخصصا خیلی زیاد شده. همین هم باعث شده تعداد عملهامون بره بالا. کار ما بیشتر بشه، دیون معوقاتمون هم بیشتر می شه....
    پرسنل بیمارستان در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • سلام به دلسوزان و معتمدین شهر. باور کنید تو بیمارستان امیدوار ما جونمون رو کف دستمون گرفتیم و کار می کنیم. زلزله ای که اومد نشون داد ساختمون چقدر داغونه. درسته دانشکده لا...
    پرستار در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • سلام.ما دست خیرین شهرستان رو می بوسیم ولی چرا دو دستگی؟ وقتی خودمون هم با هم کنار نمی یاییم انتظار داریم بقیه دلشون برای ما بسوزه؟ من با جدا شدن برای ارتقا موافقم. ولی با...
    وحدت در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • با توجه به تجربیات آقای عزیز خضری در امور بهداشت. ودرمان. اوز. لازم. است که ایشان در این مجمع مهم شرکت. داشته باشند جای. ایشان به نظر میآید که خالی. است. علت. چیست ؟؟؟...
    پیشنهاد. همشهری. از دبی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز