سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱
 |  9/ می/ 2022 - 2:47
  |   نظرات: 6 نظر
926 بازدید

بزرگداشت هفته معلم در اوز

سنا ملاحت: جشن بزرگداشت هفته معلم با حضور مسئولین، معتمدین، خیرین و تمامی فرهنگیان شهر و روستا امروز ۱۹ اردیبهشت در سالن الزهرا اوز برگزار شد.
دانش آموزان مدرسه احمدیان با حمل قرآن و تلاوت قرآن توسط محمد صادق زارع مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان اوز آغازگر این برنامه بودند.


علی اصغر رضایی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اوز ضمن خیر مقدم به تمامی مدعوین روز معلم را به تمامی معلمان که متولیان تعلیم و تربیت هستند تبریک گفت و از ۱۸۰ معلم شهید که در دوران بیماری کرونا و درگیری با این ویروس جان خود را از دست دادند را گرامیداشت.


محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز ضمن گرامیداشت روز معلم، شهدای فرهنگی و به ویژه شهید مطهری گفت فرهنگیان از نخبگان هستند و این روز را خدمت تمامی فرهنگیان تبریک عرض نمود.


شیخ صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی اوز ضمن خسته نباشید خدمت تمامی معلمان این روز بزرگ را تبریک عرض نمود و برای همه آرزوی سلامتی سعادت و سرافرازی کرد.


گروه سرود دانش آموزان مجتمع آموزشی فرهنگی مهر و ماه کرانی، دانش آموزان پایه ششم مجتمع آموزشی فرهنگی آفرینش و دانش آموزان مدرسه خضری به صورت جداگانه در میان برنامه های این جشن سرود خواندند.
فریده نامدار مدیر کودکستان سعادت و رومیصا زمانی دانش‌آموز مجتمع آموزشی فرهنگی کرانی دکلمه خواندند.
علی بازگیر و سروش پیشداد از هنرمندان طنز پرداز شهرستان اوز طنزی به صورت زنده به اجرا در آوردند.


از معلمان نمونه شهرستان اوز در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ علمدار ملکی معاون پرورشی نمونه، عبدالله زاهدی مدیر نمونه، مرتضی پور شیرازی، منیژه نوروزی دبیر نمونه ادبیات، مهناز یادگارفرد دبیرنمونه، علوم اجتماعی پری پدرام دبیر ریاضی نمونه، فهیمه خرم معاون نمونه، صفیه ساسانی پور آموزگار ابتدایی نمونه، فاطمه عسکری فرد جهرمی آموزگار ابتدایی نمونه، محمدعلی امیدواری نیروی خدماتی نمونه و حسین مراد یمانی نیروی خدماتی نمونه تقدیر و تشکر شد.
از فعالین عرصه قرآنی در طرح محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان حمزه خوشرو، سید یوسف حسینی، نعیم رحمانی، روح الله حقیقی، سید محمد هاشمی، منوچهر حسینی، راشد رزمی، یعقوب ارتش دار، فتح اله امینی، فردین راستی، بابک جهاندیده، مصطفی جلیلی، قدرت الله سلیم، سید حسین صالحی زاده، عادل میرزاده، سلمان جمالی، فرحان انتظام، حسین آذری، جواد محبوبی، نادر وخشوری، محمود حقیقت نیا و محمد صادق زارع تقدیر و تشکر شد.
مجری این برنامه احمد جلیلی از فرهنگیان شهر اوز بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

6 Responses to “بزرگداشت هفته معلم در اوز”

  1. دبیر گفت:

    ضمن تشکر و سپاس از دست اندرکاران
    با امید به این که زمانی فرا برسد که شاهد شایسته سالاری در امر آموزش باشیم متاسفانه دربین دبیران نمونه شاهد اسم هایی هستیم که عملکرد بسیار ضعیفی در امر تدریس و آموزش دارند و نارضایتی شاگردانشان در خصوص نحوه ی تدریس و نتایج ضعیفی که در امتحانات نهایی به دست می آید گواه ضعف کاری این دبیران است ولی متاسفانه چون در آیتم هایی که برای انتخاب این دبیران به عنوان دبیر نمونه وجود دارد داشتن دانش و سواد و توان تدریس مشاهده نمی شود و فقط یک سری مستندسازی های صوری و نمادین نیاز می باشد شاهد اسامی این افراد دربین دبیران نمونه بودیم که واقعا چنین انتخاب هایی باعث کم شدن انگیزه ی دبیرانی می شود که به دنبال کیفیت کار خود هستند امیدواریم در سال های آتی مسئولین اداره ی اوز با دقت بیشتر و بهتری دست به انتخاب معلمان نمونه بزنند تا ضعف موجود در آموزش شهر ما ازبین برود.چرا که وقتی دبیری که به خاطر کم کاری در کار باید بازخواست شود به عنوان معلم نمونه از وی تجلیل می شود این ضعف نه تنها ازبین نخواهد رفت بلکه روز به روز عمیق تر خواهد شد.امیدوارم مدیر محترم سایت این پیام را درج نمایند چرا که براساس واقعیت گفته شده و درج پیام باعث می شود مسئولین اداره که مورد انتقاد قرار گرفته اند در کار خود وانتخاب و انتصاب هایی که دارند دقت لازم را به خرج دهند و کمک شود به بهبود وضع فلاکت بار آموزش این شهر.

  2. از ساکنین دلسوخته اوز گفت:

    مبارک است اما ناکار آمدی وافت تحصیلی در اوز بسیاری از مردم را به مهاجرت واداشته است باید مدیریت جدید فکری اساسی کند. تا آموزش وپرورش اوز به شکوه. ۴۰. سال پیش خود برگردد

  3. یک معلم گفت:

    سلام
    در مورد نظر همکار گرامی لازم است مطالبی عرض کنم
    من با آنکه نسبت به روند انتخاب معلم نمونه در چند سال اخير شهرستان اوز شدیدا معترض هستم چون که هیچ روندی برای اطلاع از تلاش های دلسوزانه معلمان به ویژه در روستا ها ندارند

    بر خلاف آنکه طبق همان شيوه نامه قبلی هم مسئولان را موظف میکرد از تک تک والدین، دانش آموزان، اهالی، همکاران و‌… از جوانب مختلف نه فقط تدریس جست و جو و پرسش جدی کنند خبر بگیرند اما هیچ کاری واقعا نمی کردند و فقط طبق یک سری مدارک غیر عادلانه بود

    حال آنکه مسئولان وقتی اعتراض می‌کنیم می‌گویند خود معلم مقصر است که خودش را نشان نمی دهد

    خب مت در این پنج سال که نه فقط در روز ها و زمان موظفم بلکه عصر و شب و ….کار کردم
    رایگان
    بی هیچ توقعی از نظر مالی کار هایی را برای مدرسه و بچه ها کردم چه تقصیری دارم که کسی مرا ندید
    اگر هم مدیر دیدید و گفت کسی در اداره اهمیت نداد حتی به قدر یک جو

    پارسال بهترین و باکیفیت ترین تدریس صفحه به صفحه ی تمام دروس پایه چهارم را انجام دادم
    که خودتان می‌دانید تولید محتوای یک درس چقدر سخت است
    چه خواسته همه ز درس ها
    با خلاقیت، دست ورزی ها، تهیه ابزار ها، انجام آزمایش ها، ساخت وسایل کمک آموزشی
    بررسی دقیق یک به یک تکاليف
    بازخورد دادن به آن همه دانش آموز…
    شنيدن صدای روخوانیها، پاسخ به سوالات و هزاران کار دیگر

    دیوانه وار یا عاشقانه (هرچه می‌خواهند بگوید ) روزی بیش از ۱۷ ساعت کار کردم…
    چشمم آسیب جدی دید…
    کسی نگفت….کجایی…اصلا نخواست کسب بفهمد
    من نه فقط به درس بلکه به اخلاق، مهارت ها و حتی ورزش بچه ها هم در آموزش مجازی با برنامه ریزی دقیق توجه کردم…کار را پیش بردم

    حالا امسال که جشنواره انتخاب معلم از طریق سایتی خوب تدارک دیده شده بود امیدی ایجاد کرد که ضعف مسئولان منطقه کمتر اثر گذار باشد

    و نکته دیگر آنکه ملاک قضاوت معلم را نباید فقط نمره بچه ها دانست

    باید دید بچه ها به چا سطحی از دانش، اخلاق، مهارت و شرایط روانی ودرد کلاس می‌شوند و با معلم سپرده میشوند

    معدم لا سخت کوشی آن ها را به کجا می رساند

    تگر آنها را از آنچه بودند بالاتر برد و خوب ارتقا داد هنرمند بوده هر‌چند ممکن است در ابتدا سال تحصیلی معلم فهميده که وضعیت بچه اد از هر نظر نیازمند کار بسیار است و برای آن بی هیچ توقعی هر گونه توانسته بیش از حتی مسئولیت های قانونی اش کار کرده
    زمان گذاشته

    رفت آمد داشته
    از خود گذشتگی کرده
    شاید بچه ها از هر نظر چه درسی و چه غیر درسی وضع خوبی نداشته اند اما معلم آنها را تا آنجا که میشده بالا آورده
    رشد داده

    تعدادب دانش آموزی که در کلاس ششم ضعف اساسی و جدی از کلاس دوم و سوم و چهارم و پنجم دارد را در نظر بگیرید معلم چقدر باید هنرمند باشد که ضعف برطرف کند و بتواند درس های ششم را در حدی که لازم است به او بیاموزد

    تعدادی دانش آموز را در نظر بگیرید که روانی دارای مشکلات هستند اومعام چگونه برنامه ریزی کند کا آرامش، اعتماد به نفس آنها، خودباوری و مشکلاتی که قابل بیان نیست را برطرف کند
    اینها هنرمندی می‌خواهند

    توجه به اشکالات اخلاقی…در کنار مهارت های اجتماعی….
    همه و همه توان معلم را می گیرد
    دلسوزی و حرفه ای بودن می‌خواهد
    صبر و حوصله و تحمل و برنامه ریزی میخواهد

    کدام یک از اینها را آموزش و پرورش اوز تا حالا سنجیده

    کجا و کی و کدام مسو ااصلا فهميده …
    کی والدین درک کرده اند….
    پس ملاک هرگز از نظر من امتحانات نهایی نیست هرچند ان شاالله نتایج آن هم بسیار خوب خواهد بود

    من امروز خوشحالم که به عنوان آموزگار نمونه انتخاب شدم اما ناراحتم که روند های تشخیص معلم نمونه از سمت مسولان محلی کمتر مورد توجه است

    و خدا را شاکر که امروز هر کدام از دانش آموزانم در گذشته و حال، والدين دانش آموزانم و همکارانم که متوجه این انتخاب شدند یک جمله به من گفتند و ان براي من بسیار ارزش داشت

    واقعا حق شما بود چون از شما راضی بودیم

    امیدوارم تلاش ها بی وقفه ی معلمان دلسوز و فهیم بهتر از این دیدا شود و از هر گونه اشتباه عمدی و غیر عمدی و ناشی از کم توجهی در این زمینه کاسته شود

    و تشکر از همه کسانی که در انتخاب اینجانب نقش داشتند
    با آرزوی بهترین ها برای همه همکاران دلسوز و زحمت کش و دانس آموزان در سراسر ایران عزیزم

  4. پاسخ به دبیر و معلم محترم گفت:

    در آموزش وپرورش اوز مشکلات خیلی زیاد است واصولا عدم کیفیت کار این اداره در طی چندین دهه کار را به اینجا رسانده که انتخاب معلمان نمونه هم یکی از آنهاست به قول شاعر خانه از پای بند ویران است. باید در نحوه مدیریت وانتخاب افراد دلسوز بومی وپیگیری رفع مشکلات. دراین اداره خانه تکانی اساسی کرد که به نظر نمی رسد همچنان عزم و اراده ای وجود داشته باشد این حرفها هم به مرور زمان فراموش میشود ودر بر همان پاشنه خواهد چرخید فعلا که مردم اوز دراین میان هیچگاه اند

  5. دبیر در پاسخ به یک معلم گفت:

    فرمایش شما کاملا درست است و دربین نیروهایی که به عنوان معلم نمونه انتخاب شده اند الحق و الانصاف نیروهای کارآمدکه ازتوان علمی بالا برخوردار هستند نیز معرفی شده اند نظیر دبیر ریاضی که بنده به شخصه شاهد فعالیت های ارزنده ی ایشان در ایام کرونا بودم که چه قدر دانش ایشان به روز بود و نه تنها خودشان بهترین محتواهای آموزشی را تولید می کردند بلکه در جهت راهنمایی و کمک به دیگر همکاران نیز از هیچ کوششی فرو گذار نبودند که قطعا اگر انتخاب این دبیر نیز کامل به عهده ی اداره ی اوز بود باتوجه به بی عدالتی های موجود و نبود شایسته سالاری الان اسمی از ایشان نبود.
    شما فرمودید ملاک نباید فقط نتیجه ی امتحان نهایی باشد وقتی دبیر در آموزش آنقدر ضعیف عمل کرده باشد که با شرایط یکسانی که دروضعیت کرونایی در سطح شهرستان بوده میانگین نمره ی نهایی شاگردانش پایین تر از تمام مدارس باشد و برای دانش آموزانی که از ضعف تدریس او به اداره شکایت برده اند صدابفرستد و آنها را بی شخصیت بنامدآیا انصاف است که به جای مواخذه شدن نمونه ی شهرستان معرفی شود ؟واقعا اگر ما به دنبال نتیجه گرفتن در کنکور و نهایی هستیم باید به مشکلات موجود در آموزش و پرورش عمقی نگاه کنیم و ابتدا ضعف هایی که دبیران در امر تدریس دارند را ببینیم وبررسی کنیم که چرا دبیرهایی که از دانشگاه های معتبر ایران دارای مدرک هستند و بار علمی و توان بالایی در امر تدریس دارند سرشان در لاک خودشان فررفته و در حدی که وجدان آسوده ای داشته باشند کار می کنند و رغبت وانگیزه ای برای همکاری های بیشتر با اداره به فرض قبول سرگروهی و تقویت گروههای آموزشی ندارند واقعا بررسی شود که چه رفتار
    و برخوردهای ناشایستی با این دبیران از طرف مسئولین اداره صورت گرفته که باعث دلسردی و بی انگیزگی در کار آن ها شده و نیروهای ناکارآمد با وجود این اساتید اجازه ی اظهار وجود پیدا کرده اند؟
    نکته ی آخر این که اصل در انتخاب نیروها باید شایسته سالاری باشد مدیریت جدید اداره ی اوز تاکید بربومی بودن نیروها و مدیران دارند بنده با وجود بومی بودن چون در جریان کار وفعالیت همکاران هستم معتقدم که دربین نیروهای غیر بومی هم ما بهترین نیروها را داریم بنابراین نباید صرفا بومی بودن ملاک خوب بودن باشد چرا که دربین همین نیروهای بومی هم نیروهای ناکارآمد دیده می شودپس اصل را برشایسته سالاری قرار دهیم تا شاهد بهبود وضعیت نابه سامان آموزشی شهری باشیم که در روزگاران دور به لحاظ علمی حرف اول را در بین مناطق لار،خنج ،گراش و…می زده و تلاش کنیم با برنامه ریزی های صحیح افتخارات گذشته و ازدست رفته ی این شهر را دوباره به دست آوریم.

  6. ناشناس گفت:

    سوال از یک معلم نمونه
    با توجه به این که معدل امتحان نهایی نقش به سزایی در کنکور دانش آموزان دارد چطور می فرمایید ملاک انتخاب معلم نمونه از نظر شما اصلا نمی تواند نتیجه ی نهایی دانش آموزان باشد.واقعا تناقض آشکاری است که مسئولین تماما از برنامه هایی که برای کیفیت بخشی آموزش، بهبود نمرات دانش آموزان در نهایی و بالابردن قبولی آنها در کنکور سخن به میان آورند ولی هنگام انتخاب معلم نمونه نحوه ی تدریس دبیر و کارآیی وی در زمینه ی یاددهی مطالب به دانش آموزان در درجه ی آخر اهمیت قرار گیرد.
    ضرب المثلی هست که می گوید مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید کاش این تعریف هایی که شما از خودتان کردیدرا ما اززبان والدین ،شاگردان و مدیر مدرسه تان بشنویم که صحت گفته هایتان مشخص شود و دیگراین که فکر نکنم شما در زمینه ی مسائل آموزشی متوسطه ۲ فردی صاحب نظر و کارشناس باشید که این گونه به صراحت عنوان می کنید از نظر من نتیجه نهایی ملاک نمی تواند باشد.ملاک خوب یا بد بودن دبیر تمام و کمال از نتیجه ی امتحان نهایی مشخص می شود ولاغیر….

نظر سنجی

'روز شوراها مبارک/ میزان رضایت شما از شورای اسلامی پنجم شهر اوز چقدر است؟'

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • این مجموعه پس از ساخت به عنوان ساختمان اداری فرهنگ و ارشاد و مجموعه فرهنگی هنری مورد استفاده قرار می گیرد....
    مدیریت در مطلب: بازدید استاندار و نماینده مجلس از پروژه مشارکتی خیر ساز مجتمع فرهنگی هنری اوز
  • با سلام و احترام کمی بیشتر درباره این مجموعه توضیح دهید و این که هدف ار احداث آن چیست؟...
    شهروند _ اوز در مطلب: بازدید استاندار و نماینده مجلس از پروژه مشارکتی خیر ساز مجتمع فرهنگی هنری اوز
  • نظر استاندار محترم برای تمرکز بر گردنه اوز کهنه تا پایان کار بسیار عادلانه وصحیح می باشد این قسمت برای هر دو جاده لازم و ضروری است. اینشالله طبق وعده در دی ماه وضعیت جاده...
    اتحاد اوز وبلوک در مطلب: استاندار فارس: توان حوزه راه در ۶ ماه آینده برای بهسازی ۱۰ کیلومتر مشترک(گردنه اوز) متمرکز شود
  • […] جاده مشترک تاکیدداشت. این مقاله را می توانید از این جا http://awazemrooz.ir/?p=23789 مطالعه […]...
    استاندار فارس: توان حوزه راه در 6 ماه آینده برای بهسازی 10 کیلومتر مشترک(گردنه اوز) متمرکز شود در مطلب: در حوزه راه، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم
  • برای فعالین شهرستان اوز هرچه تعداد شهرها وبخشهای شهرستان بیشتر باشد به نفع همه وکل شهرستان است ومطمین باشید که دراین راه از مرکز شهرستان کوشش میشود...
    قابل توجه اهالی شهرستان اوز در مطلب: ارتقا به بخش محور درخواست های مردمی در بازدید استاندار از فیشور
  • کار شهر شدن بیدشهر تمام است ودر فرصت مناسب اعلام میشود واستان هم آنرا تایید کرده و تنها وزیر کشور باید آنرا امضا کند...
    پاسخ به مردی از بلوک در مطلب: ارتقا به بخش محور درخواست های مردمی در بازدید استاندار از فیشور
  • برای رونق بیشتر این بیمارستان باید بخش مراقبت های ویژه. ICU هم دربیمارستان امیدوار تاسیس شود وباید آنرا مطالبه شود...
    تاسیس بخش. Icu در مطلب: استاندار فارس: براساس قول داده شده برای تامین سی تی اسکن بیمارستان امیدوار اوز عمل می شود
  • معتمدین اوزی کاش نصف اینقدر که دنبال بخش شدن فیشور هستید دنبال شهر شدن بیدشهر هم‌بودید. فقط یک نفر در اوز پیگیر شهر شدن بیدشهره . بقیه شاید مخالف هم باشند . مهرماه ۹۸ که...
    مردی از بلوک در مطلب: ارتقا به بخش محور درخواست های مردمی در بازدید استاندار از فیشور
  • برای تشکیل یک بخش. احتیاج به ۲ دهستان است که باید آنرا توسط فرمانداری اوز ومسولین در فیشور پیگیری گردد البته خود فیشور استحقاق ارتقا و ترقی دارد و می‌تواند با تبدیل به شه...
    درباره ارتقای فیشور در مطلب: ارتقا به بخش محور درخواست های مردمی در بازدید استاندار از فیشور
  • باسپاس بالاخره با مقداری تاخیر آمار کنکوری های شهرستان اوز هم منتشر شد آمار تقریبا با گراش. برابر است...
    کنکور در اوز در مطلب: رقابت ۴۳۳ داوطلب آزمون سراسری در دانشگاه پیام نور مرکز اوز/ دختران ۳ برابر پسران