جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
 |  27/ آوریل/ 2022 - 1:33
  |   نظرات: 9 نظر
1,660 بازدید

رئیس شورای اسلامی شهر اوز میزبان اولین نشست مطبوعاتی سال ۱۴۰۱

نشست مطبوعاتی فریدون نامی رئیس شورای اسلامی شهر اوز با رسانه های مجوز دار شهرستان، ۷ اردیبهشت در دفتر شورا برگزار شد.

ابتدا فریدون نامی رئیس شورای اسلامی شهر اوز از تاثیر گذاری رسانه ها در جامعه سخن گفت و افزود: رسانه ها می توانند با آموزش هنجارها نقش اساسی داشته باشند و اظهار امیدواری کرد آنان به دور از جناح بندی به انعکاس واقعیات بپردازند.

 نامی در ادامه گفت: شورا و شهرداری ارتباط ملموس با شهروندان دارند. خدمات شهرداری حول پیش بینی و تحقق بودجه است و در سال ۱۴۰۰ بودجه بیشتر از میزان پیش بینی محقق شده است. بودجه سال ۱۴۰۱ نیز مبلغ ۲۳ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

عوارض شهرداری اوز در سال جاری بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته اما در برخی شهرها میزان افزایش بیشتر است.

رئیس شورای شهر اوز خاطر نشان کرد عملکرد شورا و شهرداری در سال سوم و چهارم که تثبیت می شوند، بیشتر از سال های اول و دوم است.

سال اول سال استقرار شورا است. در شورای ششم قبل از استقرار بخشی از اقدامات انجام شد و ساختار کمیسیون ها تعیین شد. کمیسیون های عمران، امور شهر، شورای محلات، فرهنگی و ورزش تشکیل شده که جا دارد از خانم وحدانی، آقای ثریا نژاد و خانم برازنده که برای تشکیل این کمیسیون ها همکاری موثر داشته اند، سپاسگزاری کنم.

شورای ششم تاکنون ۵۴ جلسه داشته که این جلسات به طور مستمر روزهای دوشنبه و بدون وقفه تشکیل شده است. تلاش می شود در شورا همه افراد بدور از جناح مشارکت داشته باشند تا ارتباط و اعتماد مردم با شورا و شهرداری تقویت شود. کارها اولویت بندی شده است و خودمان از نحوه فعالیت شورا رضایت نسبی داریم و قبل از پایان سال اول شورا عملکرد را منتشر می کنیم.

جلسات اداری لازم است اما باید شروع و پایان مشخص باشد و خروجی داشته باشد. شورا وقت زیادی برای درخواست های مردمی گذاشته است که بیشتر درخواست ها شخصی بوده است. استقرارشورا در شهرداری به این مسئله دامن زده است.

شورا در عزل و نصب مسئولین دخالت مستقیم ندارد اما پیشنهاد می دهد. انتخاب شهردار از وظایف شوراست که باید شهردار تحت نظارت و حمایت شورا باشد.

فضای سبز مشکلاتی داشت و از پیمانکاران دعوت شد و در ۳ ماه اخیر وضعیت بهتر شده است. برای مبلمان شهری نیز با شهرداری همکاری داشته ایم.

پس از موارد فوق پرسش های مسعود باقرزاده از اوز خبر، احمد خضری و حمیرا نامدار از پسین اوز، ابراهیم احمدی و عبدالرحیم نوروزی از اوز امروز، عبدالعزیز خضری و عبدالرحمن صالح از پیام دانش و گلی برازنده از اداره فرهنگ و ارشاد مطرح شد و رئیس شورای شهر پاسخ داد:

*برای معضلی مانند سگ های ولگرد و فرهنگ سازی در این خصوص، برنامه شورا چیست؟

نامی: برای این موضوع کار گروهی تشکیل شده که ریاست آن به عهده فرماندار و شهردار دبیر کارگروه است که با همکاری سایر ادارات موضوع بررسی می شود اما مسئولیت اجرایی آن بیشتر به عهده شهرداری افتاده است .کمپ نگهداری سگ در کازرون و اوز دایر شده و در جلسات شوراهای وحدت منطقه نیز موضوع بررسی شده و شهرداری اوز حدود ۲۰۰ سگ نگهداری می کند که انجمن حمایت از حیوانات و کشتارگاه ققنوس همکاری می کنند.

در داخل شهر، شورا و شهرداری برای زنده گیری تلاش کردند اما کار سختی است. دنبال تامین سلاح بیهوشی هستیم که برای گرفتن سگ ها اقدام کنیم.

*مشکل آب مصرفی شهروندان هنوز حل نشده، شورا چه برنامه ای دارد؟

نامی: مخزن مردمی آب ساخته شده که برای تامین آب کمک می کند اما مخزن دولتی متاسفانه مسکوت مانده است. شکستگی شبکه در‌ون شهر نیز به وجود می آید که مشکل آب را تشدید می کند.

بخشنامه ای برای افزایش تعرفه آب مطرح شده تا شبکه با این درآمد ترمیم شود که شورا هنوز موافقت نکرده اما درخواست شده هزینه ترمیم از طرف آبفا اعلام شود تا پیگیری گردد. پیشنهاد آب شیرین کن برای برخی چاه ها مطرح شده که اگر محقق شود شاید کمک دهنده باشد.

*جریان بهسازی میدان میوه و تره بار به کجا انجامید؟

نامی: ابتدا قرار شد کانکس استقرار شود که برای انتخاب کانکس و پیش قرارداد پیگیری شد اما طرح آن عوض شده که قرار شد سایبان نصب شود و به زودی آغاز می شود.

*روشنایی شهر در برخی پارک ها از جمله خیابان طلایی به عهده شهرداری است چرا برای روشنایی اقدام نمی شود؟

نامی: معمولا نور پردازی ها در شهر با گراش مقایسه می شوداما در گراش جلو مغازه ها توسط کسبه روشن می شود. در اوز قرارداد با پیمانکار بسته شده است اما اختلافاتی به وجود آمده، برای این پارک هم اگر به شورا درخواست داده شود، پیگیری می کنیم

*شورا برای همراهی با هنرمندان و تامین زیر ساخت های فرهنگی چه برنامه ای دارد؟

نامی: ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد با کمک های مردمی و بودجه دولتی ساخته می شود. کمبود سالن اجتماعات درون شهر مشهود است. در شورا ساخت سالن هزار نفری در شهر مطرح شده است اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است. متاسفانه مسایل اوز جزیره ای حل می شود و هنوز صندوق مشترکی برای اولویت های شهر نداریم که باید کمک کنیم این مشکل حل شود.

*برخی از مردم می پرسند چرا شورای ششم نمود زیادی در شهر یا تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها ندارد؟

نامی: سال اول شورا سال استقرار است اما بدون تاثیر نبوده ایم و با مسئولین در ارتباط هستیم. مستند سازی محدود بوده است. ارتباط با رسانه ها نیز محدود بوده است و اطلاع رسانی به درستی صورت نگرفته است.

*چرا برخی پروژه ها مانند میدان جلو دانشگاه پیام نور با کندی انجام می شود یا با وجود ۲ بار کلنگ زنی برای ساختمان شورا اقدامی صورت نگرفته است؟

نامی: پروژه میدان دانشگاه پیام‌ نور در دست اجراست. احداث ساختمان شورا یکی از شعارهای انتخاباتی ما است. محل جلو بانک سینا مشکل ترافیکی داشت. محل روبروی شهدای گمنام نیز مشکل زمین دارد و می تواند محلی برای برای درآمد پایدار باشد. در خیابان جنگجو محلی برای ساختمان شورا در نظر گرفته شده است که شورا در طبقه دوم مستقر می شود.

*برای جلوگیری از تشدید اختلاف درونی به ویژه هم افزایی در شورای شهر و شهرستان چه برنامه ای دارید؟

نامی: برای هم افزایی فعالیت های شورای شهر و شهرستان در شورای شهر تلاش شده و در جلسات شورا حداقل ۴ رای برای مصوبات داریم. شورای شهر آمادگی دارد با هر نهادی که خواستار توسعه باشد هم افزایی کند نه تنها با شورای شهرستان، بلکه شورای شهرهای مجاور نیز سعی می کنیم تعامل داشته باشیم.

*نوروز ۹۸ برای مهار آب‌های روان برنامه ای داده شده آیا اقدامی شده است؟

نامی: در جریان برنامه ریزی مهار آب های سطحی از سال ۹۸ نیستم ولی از ۳ ماه قبل با کارشناسان صحبت شده که طرح آن حدود ۳۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.

*برای خروج مدیران از محافظه کاری و تلاش بیشتر آنان چه برنامه ای دارید؟

نامی: نظارت بر شهرداری در شورا انجام می شود و شورا همکاری نیز با شهرداری همکاری دارد. در شهرداری کارهای زیر بنایی مانند سیل بند به خوبی انجام داده است و منازل ممیزی می شود و از حقوق شهرداری به خوبی دفاع می شود. شاید کارهایی که در دید مردم باشد ضعیف است که برخی کارها نیاز به هزینه سنگین دارد. باید بین انتقاد و تخریب تفاوت قائل شویم.

*برای تشکیل اتاق فکر در شورا اقدام شده است؟

نامی: کمیته اشتغال و سرمایه گذاری هست که مشورت انجام می شود و می توان آن را توسعه داد.

*برخی از شهروندان تقاضای بسته شدن مسیر ورودی شهر از طرف تنب فیروزه داشتند، چه اقدامی شده است؟

نامی: برخی پیشنهادات باید در شوراها و کمیسیون مربوطه مطرح و بررسی شود و استان نیز اعلام نظر کند. ۲ راهی کوره یکی از این مسایل است. پلیس راهور با بسته شدن مسیر موافق نیست و با نصب تابلو هشدار دهنده موافق است و در طرح جامع شهر کمربندی برای آن مسیر در نظر گرفته شده است.

*برای ساخت اماکن تجاری برنامه ای در نظر گرفته شده است؟

نامی: تجاری سازی و مسکونی سازی از شعارهای انتخاباتی است و شهرداری و شورا برنامه دارد که حدود هزار متر کنار مقبره در نظر گرفته شده و در خیابان جنگجو نیز برنامه داریم. ساختمان سیتی سنتر و آقای رحمانی نژاد نیز در سال های آینده افتتاح می شود و برخی مشکلات حل می شود.

*برای خروج سرمایه از شهر و تسهیل ساختمان سازی بخش خصوصی برنامه ای دارید؟

نامی: ضوابط ها توسط مسئولین استانی و شهرستان تعیین می شود و مسئولین محلی تصمیم گیرنده نیستند و باید مجری قانون باشند. بیش از ۳ هزار نفر از اعضای ادوار شورا و شهرداری به دلیل عدم رعایت قانون زندانی شده اند. برای ساختمان های خیر ساز هم شهرداری باید عوارض اخذ کند.

*در مهر ماه جلسه ای با فعالان برگزار شد اما ادامه نیافت، علت آن چیست؟

نامی: به مردم اعلام شده اگرمایل هستند در جلسات علنی شورا شرکت کنند در خواست بدهند اما استقبال زیادی نشده است. به زودی تلاش می شود این جلسات ادامه یابد. تعامل با رسانه ها نیز باید افزایش بدهیم.

*نام گذاری یکی از وظایف شوراست آیا برای جاهایی مانند‌شهرک فرصتی می توان نام گذاری جدید داشت؟

نامی: برای برخی مکان ها نام گذاری نشده اما عامه مردم از این نام استفاده می کنند و سعی می شود در شورا مطرح و تصمیم گیری شود.

این نشست که از ساعت ۸:۳۵ آغاز شد در ساعت ۱۰:۲۰ پایان یافت و در پایان رئیس شورای اسلامی شهر اوز بر ضرورت توجه بر وقت شناسی تاکید کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

9 Responses to “رئیس شورای اسلامی شهر اوز میزبان اولین نشست مطبوعاتی سال ۱۴۰۱”

  1. کارمند بانک بومی گفت:

    سوالات وپرسشها. وپاسخهای آن چندان چنگی به دل نمی‌زنند اوز کمبودها ومشکلات مهمتر ی دارد که می بایست مطرح شوند اما به نظر می‌رسد میخواستند یک جلسه ای تشکیل شود والسلام

  2. کوره ای گفت:

    تا زمانی که این چند دستگی تو اوز وجود داره نه شورا و نه ارگانی دیگه هیچ کاری از پیش نمی‌بره

  3. نیما گفت:

    بر خلاف پرسشهای مطرح شده مردم دوست دارند شورایی مستقل را ببینند وقتی شورا هست نیازی به اتاق فکر نیست .خود شورا نمایندگلن مردم هستند

  4. شهروند گفت:

    واقعا جای تاسف داره اوز روزبروز داره پس رفت میکنه .فقط چسبیدن به رسم و رسومات چند صد سال پیش و مرمت چندتا برکه تاریخی . اما حال و آینده جوانان اوز در حاله ابهام هست .

  5. اوزی گفت:

    با وجود اختلافات و جناحبندی های غیر معقول اوز خیلی از شهرهای همجوار عقب افتاده و کسی رغبت به سرمایه گذاری نمیکنه .وضعیت بیمارستان افتضاح . یک آزمایشگاه نداره باید بری لارو گراش .داروخانه داخل شهر شبانه روزی نیست .گراش معاینه فنی راه انداخته ولی اوز فقط هر کسی دنبال منافع شخصی خودش هست. پلیس بعلاوه ۱۰ نداره کلا هنوز خبری از پیشرفت شهرستان نیست و نخواهد بود

  6. اهالی اوز توجه کنند گفت:

    تشکیلات خانه مطبوعات و رسانه های اوز واقعا اینست طرح سوال ومدیریت جلسه با سوالهای معمولی وپیش پا افتاده وجوابهای که بیشتر با قرار است. بشود. ویا در سالهای آینده میشود. ویا تغییر برنامه دادیم ویا با گراش مقایسه میشود خلاصه هیچ مورد خاصی روشن بیان نشد وقولی هم داده نشد که بتوان در آینده بازهم. آنرا پیگیری کرد. آدم واقعا ازین جلسات نا امید میشود

  7. اوزی گفت:

    سلام آقای نامی
    من از شما خواهش میکنم و تمنا میکنم کمی به شهر برسید . به خدا عقب گرد میزنیم . به خدا شهر شده متروکه . من کاری به حزب و گروه و جناح ندارم فقط و فقط پیشرفت شهرم را میخواهم . صد بار خواهش میکنم کمی به شهر توجه داشته باشید . به خدا از شهرهای همجوار عقب افتاده ایم . تشکر

  8. شاپور گفت:

    آقای نامی بابت زحماتی که کشیدی ممنون

  9. شهروند اوز گفت:

    با استناد به مطلب اوز امروز نشست اصحاب رسانه با شورا چنگی به دل نزده است
    سوالات کلیشه ای و همیشگی بود و پاسخ ها به نظرم برای بسیاری از مخاطب تان قانع کننده نبود مدیران با تجربه با شناخت خوبی که از شورا و شهر دارند می توانستند سوالات کاربردی تر می پرسیدند ولی حیف که نپرسیدند

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز