پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  3/ سپتامبر/ 2021 - 2:47
  |   نظرات: 15 نظر
2,850 بازدید

علنی شدن برخی گلایه‌ها در مراسم تجلیل از همراهان شورای سابق شهرستان

 ابراهیم احمدی: پس از شکل گیری شورای جدید شهرستان اوز، شورای سابق شهرستان به ریاست جعفر راستگو دیروز ۱۱ شهریور، از اعضای کمیسیون‌های بانوان، عمران و حقوقی این شورا و برخی دیگر از همراهان تجلیل کرد.

در این نشست که در دانشگاه آزاد برگزار شد در ۲ نوبت صبح ( درحاشیه جلسه شورای اداری) و بعد از ظهر از ۸۴ نفر در قالب مسئولین شهرستان و کمیسیون ها با اهدای لوح تجلیل شد. از شیخ عبدالقادر فقیهی و ساسان پیرزاد نیز به صورت ویژه تقدیر شد.

در نشست بعد از ظهر فتح الله امینی از اعضای سابق و کنونی شورای شهرستان و نماینده شورای شهرستان در شورای استان فارس، عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد، فریدون نامی رئیس شورای شهر اوز، عبدالله معصوم نژاد از اعضای کمیسیون حقوقی شورای شهرستان، شریف بازرگانی از اعضای کمیسیون عمران، علی تیرزن از اعضای کمیسیون حقوقی و رئیس مجمع ادوار شوراهای اسلامی، پروانه پدرام از کمیسیون بانوان، فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفتند و ضمن تشکر از همکاری متقابل اعضا و شورای شهرستان از پایه گذاری کمیسیون ها و جلسات آن سخن گفتند.

جعفر راستگو رئیس شورای سابق شهرستان و شهر اوز آخرین سخنران این نشست بود و یعقوب ارتشدار از بیدشهر، بهروز طاعتی از هود، فتح الله امینی از محلچه، محمود محبی از شورای اوز و خود را از اعضای شورای سابق شهرستان اوز معرفی کرد و افزود: بر اهمیت شوراها از دوران قدیم به ویژه دوران اسلام تاکید شده و پس از پیروزی انقالاب نیز با تاکید مرحوم طالقانی و تایید امام خمینی شورا شروع به کار کرد اما تحقق کامل ان ۲۰ سال طول کشید و از اسفند۷۷ به بعد شوراها رسمیت بیشتری یافتند. وی نهادینه شدن کمیسیون های شورا و حفظ جایگاه شوراها را از اهداف شورای شهرستان برشمرد و از مشارکت همه اعضای کمیسیون ها و مشاورین و همراهان شورای شهرستان به ویژه شیخ عبدالقادر فقیهی که هم در موضوع ارتقای شهرستان و هم شورای شهرستان پس از شکل گیری همکاری شایسته داشته اند، سپاسگزاری کرد.

راستگو در باره شکل گیری مجمع ادوار شوراها نیز گفت: این مجمع به شکل مشورتی است و اختیار دخالت در امور را ندارند و اعضای شوراها باید از این تشکل رضایت داشته باشند زیرا در آینده خود به عضویت آن در می آیند.

تشکیل مجمع ادوار شوراها و پیامدهای ناشی از آن، ضرورت رسیدن به خود باوری اعضای شورای شهردر تصمیمات و… از نکات مطرح شده در این نشست بود که برخی گلایه ها را علنی کرد.

در باره مجمع ادوار شوراها، عبدالعزیز خضری گفت: مجمع ادوار جای تقابل نیست و هر تشکل مردمی شکل گیرد به شفافیت می انجامد. شورا باید احساس کند خود تصمیم ساز و تصمیم گیر است و هیچ شانی به وجود نمی آید مگر آن که خود بخواهیم. وی با یادآوری این که در این دانشگاه فارغ از مسایل قانونی، یک و نیم میلیارد تومان از درآمدهای دانشگاه صرف امور ساختمانی شده گفت: گاهی می توان با خلاف قانون عمل کردن تحول به وجود آورد.

فریدون نامی رئیس شورای شهر اوز در باره عملکرد شورا پس از انتخابات و به ویژه پس از تحلیف گفت: شورا جلسات متعددی برای انتخاب شهردار داشته و از مشاورینی بهره برده است تا از بین ۱۷ گزینه به آقای مهندس مسعود کراماتی برسد. پس از انتخاب شهردار نیز برنامه ها و اولویت ها جمع بندی و به شهردار ارائه شده و تعهدات و زمان بندی اجرای پروژه ها نیز اخذ شده است.

نامی با اشاره به آن که شورا برنامه هایی برای دیدار با مسئولین و نهادها و اشخاص دارد از پاسخ به دعوت هیئت امنای دانشگاه آزاد خبر داد اما افزود: متاسفانه در آن دیدار یکی از اعضای هیئت امنا هر ۵ عضو شورا را تحقیر کردند ولی اجازه پاسخگویی از طرف شورا در آن جلسه داده نشد.

وی افزود: گرچه بعضا سخنانی شنیده یا خوانده می شود که اعضای شورا به خودباوری نرسیده اند باید بگویم اگر اعضا به خودباوری نرسیده بودند نامزد یا به عضویت شورا در نمی آمدند. شورای شهر مصمم، مستقل و با برنامه و ایده برای خدمت به شهر خود را آماده کرده است و تقاضا داریم به جای تضعیف روحیه، ایده بدهید تا به پیشرفت شهر بیانجامد.

نامی در باره مجمع ادوار شوراها نیزگفت: از آنان تقاضای ارائه مستندات و مجوز این مجمع داده شده که تاکنون ارائه نشده است. علی تیرزن در باره این موضوع گفت: تاکنون به این جانب به عنوان رئیس مجمع نامه مکتوبی برای ارائه مستندات ارائه نشده است. در این نشست اعلام شد ایده تشکیل مجمع ادوار شورا توسط مهندس شریف بازرگانی ارائه شده است و مشابه این مجمع در سایر شهرها وجود دارد. مجری مراسم آزاده شفائی و قاری قرآن طاهر قاضی زاده بودند

عکس از: ناصر رفیعی

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

15 Responses to “علنی شدن برخی گلایه‌ها در مراسم تجلیل از همراهان شورای سابق شهرستان”

  1. اوزی کارمند گفت:

    شورای اصلی ورسمی. اوز شورای ششم می باشد مجمع ادوار نمی‌تواند. و نباید در کارها دخالت نماید این جمع جنبه مشورتی. دارد وتا جایی که در جایگاه خودش باشد وتداخلی ایجاد نکند میتواند جنبه مشورتی داشته باشد ایجاد یاس در افراد واعضای شورای ششم هم بی انصافی. درحق مردم است افکار عمومی اوز نمی پذیرد که عده ای منفعت طلب در کارهای عمومی شهر دخالت نمایند خلاصه گروهی مثل اینکه باور ندارند شورای شهر تعویض شده پیکان کار. در دست شورای ششم. است موفق باشید

  2. اوزی درشیراز گفت:

    به نظر می‌رسد کسانیکه در اوز ازطریق دلالی کار میکنند نظر خوبی. با شورای جدید ندارند و میخواهند کماکان در صحنه باشند نباید با عنوانی ومجمع های ساخته شده مانع. شورای ششم شوند. شورای فعلی نماینده رسمی مردم. در همه امور هستند

  3. محمود گفت:

    در قسمتی که اقای نامی اعتراف کردند برای انتخاب شهردار جلسات متعددی تشکیل داده اند و از مشاورین کمک گرفتند تا به انتخاب مسعود کرامتی رسیدند می شود توضیح دهند چرا خودشان پنج نفر تصمیم گیرنده نبودند و از مشاورین کمک گرفتند ؟
    این مشاورین چه اشخاص خاصی بودند که نظرشان را القا کردند ؟

  4. رضا گفت:

    آقای اوزی کارمند مثل اینکه مطالب بالا را درست نخواندید و اگر کمی از قوانین سر در بیارید میدانید که مجمع احتیاری در امور شهر ندارد وانگهی گروههای دیگر نظر بدهند مشکلی نداره ؟ اما اعضای سابق شوراها نظر دهند بد است ؟؟؟

  5. علی گفت:

    شورا در جایگاهی نیست که طلب مدارک از مجمع ادوار یا هر جای دیگر داشته باشد .

  6. شهر وند اوز گفت:

    در مراسمات و جلساتی که بعد از انتخابات شورای جدید انجام شده است به نظر می رسد که شورای ششم در سایه فعالیتها و حضور پر رنگ مجمع ادوار قرار دارد وبه نظر میرسد اعضای شورای قبل قصد ندارند به این زودی میدان را خالی کنند از اعضای شورای ششم می خواهیم با قاطعیت بیشتری برخورد کنند واز زیر سایه مجمع ادوار خارج گردند. .

  7. فعال اجتماعی گفت:

    مثل اینکه برخی افراد دنبال درست کردن دشمن فرضی هستند تا کم کاریها را پوشش دهند ؟؟ میدان مدیریت میدان سختی است پی همه چی را به تن بمالید جای بهانه آوردن

  8. محمدی گفت:

    اگر شورای ادوار نباید باشد هیچ کدام از هیت امناها و انجمن ها نباید باشد چه اشکال دارد که تجربه در اختیار هر دوره قرار گیرد با هرچیز نباید مشکل داست

  9. شهروند اوز از بندر گفت:

    ظاهراً مجمع ادوار از ابتدا دچار توهم وخود بزرگ بینی شده است و می‌خواهد به زور. مشورت دهد مردم اوز اگر این دودستگی که میخواهند درست کنند دچار مشکل میشوند کمک کردن ومشورتی دادند که اجباری نیست فعلا محور کارها ومسولیت شورای جدید هستند که نماینده مردمند

  10. احمد گفت:

    آقای نامی رئیس شورا شهر بدرستی صحبت کردند از شورای ششم که تازه شروع کردند حمایت کنیم . از آنهایی که قبلا بودند اگر کاری کردند مردم می بینند و دنبال کار برای شهرمان باشیم و دست آنها را بگیریم و اگر ایراد هم بود باهاشون حرف بزنیم . دخالت در کار شورا و اعضای آن نفاق می آورد.

  11. شهروند گفت:

    یکی از بزرگان بلوک اوز گفتن که یه زمانی وقتی مشکلی پیش می‌آمد یا نیاز به داوری و گره گشایی در فلان مسئله داشتیم، به بزرگان اوز رجوع نموده و حتی از قول یکی از ریش سفیدان شهر هم نقل هستش که در نزاع ها و مسائل اجتماعی که خواهان قضاوت فرد بی طرفی بود رو از معتمدین اوز استفاده میبردن…
    امروز همان بزرگان شاهد کشمکش‌های موجود و چنددستگی های متعصبانه در اوز هستن و بارها شنیده شده که گفتن مشکلات و حل و فصل مسائل خود را امروز به کجا رجوع کنن!

  12. سعیدی گفت:

    شورا منتخب مردم است و میتواند از هر انجمنی تقاضای مدرک و سند و مجوز کند

  13. صدای مردم گفت:

    بر ما گذشت نیک و بد..
    اما تو روزگار فکری به حال عاقبت خویش کن..

    شهر عقب گرد کرد
    مردم گله مند بودند
    عملکرد ضعیف و نارضایتی مردم در دوره های پیشین که فراموش نشده است … شهر چهار سال سخت را پشت سر گذاشت.چهار سال خدمت رسانی درشهر متوقف شد. کارنامه دوره پنجم کارنامه موثری نبود .
    جناب رئیس ، شد یکبار هم که شده به عملکرد شورای پیشین گلایه و انتقادی در رسانه داشته باشید .یکبار هم که شده برای رضای خدا ،برای مصلحت شهر نصیحتی کنید، آن موقع کجا تشریف داشتید که تجربه تان را انتقال دهید و با نصایح خود و درج در سایت آنها را به مسیر خدمت
    برگردانید .یا فقط نشستید جلسات فرمایشی گرفتید و خبر کمیسیون نمایشی را لینک کردید حالا در قالب شورای نمایشی ادوار آمده اید که
    عقب ماندگی های شهر را جبران کنید یا طبق کش اختلافات باشید.نکنید از این کارها نکنید که آخر و عاقبت خوبی ندارد. این ادا و اصول برای شما محبوبیت نمی آورد .

  14. محمود گفت:

    در جواب صدای مردم فقط این نکته کافی است که شما صدای یکی از مردم هسنید نه صدای مردم .
    اگر لحظه ای به در ک این حقیقت برسید خواهید فهمید که اطرافیانتان همصدا با شما نیستند .
    سعی کنید صدا های متفادت با خود را دریابید
    شورایی که برای مهم ترین درخواست مردم تلاش کردند شورای پنجم بود و در ارتقا یافتن شهر سهیم بودند
    شما را به همان خدایی که قسم میدهید
    نکنید این کار ها را نکنید

  15. بی طرف گفت:

    جناب محمود خان شما گوش های خود را گرفته اید تا صدای مردم را نشنوید چون صدای فریادهای خسته از دست نفاق افکنان گوشها را کر خواهد کرد. تلاش برای ارتقای شهر هفتاد سال است که در جریان است کیست که آن را نداند جز آن معدود افرادی که می‌خواهند برای لاپوشانی کردن ناکارآمدی های خود افتخار آن را به خود نسبت دهند.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز