جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  15/ دسامبر/ 2020 - 11:00
  |   نظرات: 8 نظر
1,860 بازدید

پروژه‌های شهرداری اوز از نگاه تصویر

ابراهیم احمدی: شهرداری اوز بر اساس برنامۀ طراحی‌شده، اجرای پروژه‌های عمرانی را از سال‌های قبل کلید زده است که بخش اعظم آن به مرحلۀ بهره‌برداری رسیده و بخش دیگری در حال اجراست.
مهندس مسعود کراماتی شهردار اوز می‌گوید: «با برنامه‌ریزی و تأمین اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی- فرهنگی و تکمیل پروژه‌های قبلی از قبیل زیرسازی، آسفالت و خط‌کشی معابر، احداث فازهای دوم و سومِ پارک حاشیه‌ای بلوار شهرداری، اجرای مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، اجرای جداول دفع آب‌های سطحی، اجرای گذر تاریخی و فرهنگی در بافت قدیم شهر، احداث فاز یکِ بلوار وحدت شامل نقشه‌برداری و طراحی، خاک‌برداری، اجرای رفوژ و اجرای روشنایی، نصب تعدادی تابلوِ راهنمایی و رانندگی در سطح شهر، لکه‌گیری حفاری‌های انجام‌شده توسط دستگاه‌های خدماتی در معابر، لایروبی مسیل‌ها را که توسط شهرداری اوز انجام گردیده است، برای اطلاع‌رسانی، تقدیم شهروندان گرامی می‌‌کنیم.


در اجرای این پروژه‌ها از همراهی اعضای محترم شورای اسلامی شهر و عموم شهروندان گرامی که با راهنمایی‌ها و پیشنهاد‌های سازندۀ خود، اجرای پروژه‌ها را تسهیل کردند، و همچنین از کارمندان و کارگران دلسوز، پرتلاش و زحمت‌کش شهرداری و پیمانکاران که با سعی و تلاش ویژه، پروژه‌ها را به سرانجام رساندند، سپاسگزاریم.از اصحاب رسانه و گروه‌ها و سمن‌های مردمی که با تذکرات، پیشنهادها و تشویق‌های خود موجب دلگرمی و دقت بیشتر مجریان طرح‌ها شده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنیم. امید است که تا پایان سال جاری، بخش دیگری از پروژه‌ها اجرا و تکمیل و تقدیم شهروندان گرامی گردد.»
به اتفاق مهندس مسعود کراماتی شهردار اوز و مهندس فرهاد فقیهی‌پور کارشناس شهرسازی از پروژه های عمرانی شهرداری بازدید شد که جزئیات این پروژه ها به شرح زیر است.


* بلوار وحدت
این بلوار در خروجی اوز به سمت بلوک واقع‌ شده است. در فاز اول ۶۶۰۰ متر مربع آن زیرسازی و آسفالت می‌شود. در حال حاضر، ۱۶۰۰ متر طول کانیو و تک‌لبۀ آن اجرا شده است. بلوار یادشده شامل چهار باند (دو باند تندرو و دو باند کندرو در مسیر رفت‌وبرگشت) است. همچنین در فاز یک ۴۰ پایۀ روشنایی بزرگ و کوچک در این مسیر نصب می‌شود.


* ساخت گذرِ تاریخی- فرهنگی اوز
در این پروژه، مسیرهای تاریخی- فرهنگی اوز (از برکۀ ملامحمد تا موزۀ مردم‌شناسی) به مساحت ۱۰ هزار متر مربع زیرسازی و سنگ‌فرش می‌شود. مسیرهای این پروژه شامل محوطۀ روبه‌روی برکۀ‌ ملامحمد و خانۀ فرهنگ و محوطۀ جلوِ مسجد جامع قدیم و لَردِمیری تا مقابل موزۀ مردم‌شناسی اوز است که در محوطۀ لردمیری، زیرسازی آن به مساحت ۵ هزار متر مربع اجرا و اینترلوگ آن خریداری‌ شده است و به‌زودی اجرا می‌شود.


* زیرسازی و آسفالت محلۀ بین دو نیروگاه
شهرداری اوز زیرسازی و آسفالت دو کوچۀ ۸ متری شرقی- غربی و یک کوچۀ ۱۲ متری شمالی- جنوبی را در دست اجرا دارد. در این پروژه، ۷ هزارو۶۰۰ متر مربع زیرسازی و ۵ هزارو۶۰۰ متر مربع آسفالت می‌شود تا پس از گذشت سال‌های طولانی، این خواستۀ دیرینۀ مردم محله محقَّق شود. تمام هزینه‌های این پروژه بر عهدۀ شهرداری اوز است و آقای محمود کریما و کارکنان شرکت مربوطه در اجرای پروژه همکاری دارند.
* تعویض آسفالت خیابان شهید خادمی
این خیابان که بلوار امیرراد را به خیابان خضری متصل می‌کند ۴۲۰۰ متر مربع مساحت دارد که روکش آسفالت آن به‌زودی تعویض می‌‌شود.


* ساخت خیابان شورا
این پروژه با همکاری آقای محمدرسول زارع در حال اجراست. زیرسازی، اجرای سیل‌بند، لبه‌گذاری، اجرای کانیو و آسفالت از اقداماتی است که در این پروژه صورت می‌گیرد و بلوار نبی اکرم را به خیابان شهید فداکار متصل می‌کند. در ادامه با همکاری نیکوکار؛ خانم رقیه نامی سیل بند این خیبان احداث و به خیبان خضری متصل می شود.
* تعویض روکش خیابان شهید فداکار
با اجرای سه دستگاه پل و ۳۵۰۰ متر مربع آسفالت در خیابان شهید فداکار آسفالت کوچۀ ۱۴ حد فاصل خیابان شهید مسعود فداکار تا برکۀ حاج یوسف تعویض می‌شود.


* بهسازی ۳۰ متری کُنارسبز
با لبه‌گذاری به طول ۴۰۰ متر و ۳۶۰۰ متر زیرسازی در قسمت شرقی خیابان ۳۰ متری کُنارسبز، ۲۰۰ متر به طول این خیابان افزوده می‌شود.


* احداث پارک احمدیان
با اهدای ۳۶۰۰ متر مربع زمین در خیابان محیط‌زیست، اهدایی نیکوکار آقای حاج عبدالرحمن احمدیان، ساخت پارک احمدیان کلید خورد. در این پارک ۴۸۰ مترمربع زه‌کشی رودخانه آغاز شده است و ۲۰۰ متر دیوار سیل‌بند اجرا می‌شود تا پس ‌از آن عملیات ساخت پارک در این منطقه فراهم شود.
* آسفالت خیابان جنگجو و کوچه‌های منشعب از آن
۹ هزار متر مربع آسفالت خیابان جنگجو و کوچۀ شمارۀ یکِ آن خیابان تعویض می‌شود که از این میزان ۴ هزار متر مربع مربوط به تعویض خیابان جنگجو و ۵ هزار متر مربع مربوط به زیرسازی و آسفالت کوچۀ شمارۀ یکِ آن خیابان است.


* ادامۀ ساخت پارک حاشیه‌ای
پس از اجرای فازهای ۱ و ۲، فاز سومِ پارکِ حاشیه‌ای شامل نصب ۱۴ چراغ تزئینی، رنگ‌آمیزی، موزاییک، اجرای پارکینگ و بتون‌ریزی است که مساحت آن ۴۵۰۰ متر مربع است.
در فاز چهارم پارک حاشیه‌ای نیز عملیات پروژه آغاز شده و با نصب ۸ چراغ روشنایی، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع به طول ۲۵۰ متر و عرض ۱۰ متر زیرسازی اجرا شده است.


* پروژۀ بوستان بهجت
در این پروژه ساختمان نگهبانی به اتمام رسیده و ساختمان مادر و کودک به طول ۶۵ متر با همکاری آقای محمد فروغی انجام‌ شده است که در راستای طرح شهر دوستدار کودک است. روشنایی و فضاسازی نیز در فاز اول به اجرا درآمده است. کل مساحت پارک ۶۴۸۰ مترمربع است که در فازهای بعدی سایر اقدامات انجام می‌‌شود.


* ساخت پارک بازیافت
در راستای استانداردهای شهر دوستدار کودک، کنار پارک حاشیه‌ای، پارک بازیافت از ضایعات ایمن‌سازی‌شدۀ بازیافتی در مساحت ۸۰۰ مترمربع ساخته ‌شده است. در این پارک ۲۷۲ حلقه لاستیک و ۱۸۵ سطل جانمایی شده است و کف آن از ماسۀ نرم پوشیده شده تا برای بازی کودکان امنیت داشته باشد.


* ادامۀ بهسازی پارک نوروز
در این پارک علاوه برساخت ساختمان نگهبانی و استقرار نیروهای پاکبان و محافظین پارک، در راستای استانداردهای شهر دوستدار کودک با مشارکت آقای عبدالحمید دلکش در ساخت ۷۰ متر مربع (خیریۀ پدر و مادر) اتاق مادر و کودک و فضا برای کودکان و والدین فراهم می‌شود. این اتاق در راستای برنامه‌های شهر دوستدار کودک است و در محوطه‌ای که شهرداری، وسایل ورزشی بزرگسالان و کودکان را جانمایی کرده، واقع ‌شده است.


* اجرای روشنایی تزئینی بلوار امام خمینی
در ابتدای بلوار امام خمینی روبه‌روی ساختمان فرمانداری در هفته‌های اخیر چندین چراغ تزئینی نصب ‌شده است که به‌ویژه در شب‌ها به آن بلوار روشنایی و زیبایی خاصی می‌‌دهد.
* اجرای ۹۰۰ متر مربع موزائیک در بلوار سپاه از دیگر اقدامات شهرداری است.
* نصب تابلوهای ایمنی و هشداردهنده و راهنمایی در سطح شهر به‌ویژه در بلوارهای ابوذر غفاری و تشویق رانندگان به رعایت نکات ایمنی، می‌تواند از بسیاری از اتفاقات ناخواسته جلوگیری کند.
* شهرداری با دفع آب‌های سطحی در بلوار نبی اکرم، ادامۀ نصب جدول کنار خیابان این بلوار را در دست اجرا دارد.
* انتقال آب از چاه موتوری (چاه‌عالی) شهرداری به بلوار نبی اکرم و آبیاری درختان این بلوار، از دیگر عملکردهای شهرداری است.


* دریافت ۵۹۵ جلد کتاب اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل انتخاب اوز به‌عنوان شهر خلاق با پیگیری‌های دبیرخانه پایتخت کتاب در حوزۀ کتاب‌خوانی.این کتاب‌ها با همکاری خانم خدیجه فقیهی‌نژاد مدیرعامل انجمن دوستداران کودک اوز، از نمایشگاه وزارت ارشاد تحویل گرفته ‌شده و به اوز ارسال‌گردیده است و توسط شهرداری به بیش از ۲۰ کتابخانه و انجمن‌های فرهنگی شهر اهدا شد.

عکس: از عبدالرحیم نوروزی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

8 Responses to “پروژه‌های شهرداری اوز از نگاه تصویر”

  1. […] پروژه‌های شهرداری اوز از نگاه تصویر اولین بار در وب سایت خبری اوز امروز. پدیدار […]

  2. فرید گفت:

    بسیاررعالی خدا قوت .

  3. ناشناس گفت:

    از شهردارعزیز که با برنامه ریزی این پروژه ها رو مدیریت میکنند تشکر میکنم

  4. کارمند اوزی گفت:

    شهردار محترم کمی هم درباره درجه شهرداری اوز وعلت عدم ارتقای ان تا کنون هم برای مردم کامنت بگذارند زیرا چنانچه درجه سهرداری اوز به ۷ برسد در چارت تشکیلات وبودجه وخدمت رسانی ان موثر است

  5. ناشناس گفت:

    سلام،باتوجه به بالا بودن زه آب در شمال شهروپرشدن چاههای فاضلاب منازل پشت بیمارستان چراهیچ اقدامی جهت زه کشی صورت نمی گیرد ودربرنامه های شهرداری پیش بینی نشده است؟

  6. اوزی کاسب وشهرداری اوز گفت:

    من تا حالا چیزی در باره درجه شهرداری اوز نمی دانستم لطفا افرادی که در این باره اطلاعاتی دارند لطف کنند برای ماها توضیح دهند با تشکر

  7. پیام گفت:

    فکری به حال فضای سبز بکنید . داغون شده و درختان در حال خشک شدن است

  8. […] پروژه‌های شهرداری اوز از نگاه تصویر […]

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز