سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
 |  31/ ژانویه/ 2016 - 6:40
  |   نظرات: 19 نظر
5,018 بازدید

آیا در انتخابات بایدمدیون مرکز شهرستان باشیم؟

فرهاد ابراهیم پور / ستاره های اوز: آقای غلامرضا حامدپور مطلبی در باب انتخابات پیش رو  در سایت افتاب لارستان نوشته اند که در نوع خود کمی متفاوت از دیگر نوشته هایی ست که تاکنون در باب انتخابات نوشته اند ایشان در مواردی چند به نکات ارزشمند وقابل توجهی انگشت گذاشته اند که در نگاه مردم ما ومنطقه لارستان وجود دارد ونیز ما را به بازبینی در روش وعملکردمان نسبت به این گونه انتخابات هشیار نموده اند.  اما با همه وجود نکات ارزنده مطلب ؛ در چند نکته   خلط مبحث نمودند که جا دارد توجه ایشان  وکسانی چون ایشان که اینگونه فکر میکنند را به این نکات جلب نمایم .

 ایشان در بند یک مدعی میشوند که همه لاریها با ارتقای بخش ها موافق هستند ودر این جهت اقدام نمودند و ارتقای بخش را منوط به ارتقای لار میدانند واگر بخش ها زیر سایه لار باشند وبا هم باشند تا لار ارتقا پیدا کند بخش ها نیز ارتقا پیدا میکنند ما اوزیها که ۶۰ سال است هر چه لاریها گفتند گفتیم چشم هر جایی که انها خواسته بودند با ایشان همراهی کردیم و در همه مسائل چشممان به لاریها دوخته شده بود اگر غیر از این بوده بفرمایند ما کجا همراه نبودیم . به نظر اقای حامد پور باید ما همچنان منتظر باشیم تا لار ارتقا پیدا کند انوقت اوزیها ارتقا پیدا کنند چند سال دیگه منتظر باشیم دو سال دیگه ۵ سال دیگه ۱۰ سال یا بیست سال  . یعنی منتظر باید بود تا کی ؟ معلوم نیست ./  دو بخش جدا شده خنج وگراش طی دو پروسه جداگانه خلاف این گفته ایشان را ثابت کرد ولاریها نشان دادند که سخت نگران این جدایی هستند هر چند اوزیها در موضوع شهرستان شدن گراش جانب لاریها را گرفتند اما محصول نهایی بخش باقی ماندن اوز وارتقای گراش بود.

این نوع تحت الحمایه گری مرکز شهرستان به بخش ها تا لاریها به ارتقا برسند چندان اثر بخش نبوده است واگر می بینیم این بی مهری وگاه فاصله را حس میکنیم ولاریها خود نیز بر ان واقف هستند تقصیر بخش ها نیست که اینگونه شده  بخش ها نه به اندازه لاریها از امکانات مالی برخوردارند ونه در نهادها ومراکز استان وپایتخت از لابی  تاثیر گذار برخوردار هستند تا فکری به حال خود بکنند بخش ها احساس میکردند با پدری روبرو هستند که سخت به فکر پیشرفت انها ست . ایا چنین بوده است ؟ومردم بخش ها چنین احساسی دارند؟ 

مردم بخش اوز مردمی صبور وبا حوصله واز اهالی آرامش وتفاهم وتعامل هستند اما فهیم هستند. با چشمانی باز همه رویدادها را بررسی ونظارت میکنند ودوست ندارند خدای نکرده با ابراز خواسته اشان خللی در اتحاد واتفاق منطقه بیفتد واین را بارها وبارها نشان داده اند  .اما این به این معنا نیست که خواسته بر حق خودرا برای ارتقا فراموش کنند وبه آن بی توجه باشند.

  در بند چهارم مطلب ؛ اقای حامدپور گرامی نوشته اند ) برخی از کاربران به بی اعتمادی مناطق نسبت به لار اشاره کرده و از عدم تلاش برای پیشرفت منطقه سخن گفته اند اما هیچ مصداقی ذکر نکرده اند یعنی این همه اقدامات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی (ارتقای روستاها و شهرها و بخش ها، آبرسانی، برق، بهداشت، آموزش و پرورش، مخابرات و جاده و…) دهه های گذشته که در روستاها و درشهرها و بخش ها صورت گرفته نمایندگان مجلس نقشی نداشته اند؟ که یقینا پاسخ همه منفی خواهد بود. بهتر است نگاهی به وضعیت منطقه بیندازیم و ببینیم آیا مردم لار و لاری ها در پیشرفت منطقه و محرومیت زدایی روستاها نقشی داشته اند یا خیر؟  

images

تردیدی نیست که لار به عنوان مرکز بخش ها وروستاهای ان سعی نموده که در پیشرفت وابادانی بخش هایش اقدام کند کاری که بسیاری از دیگر مراکز شهرستان ها برای بخش هایشان در پروسه توسعه وعمران دولت انجام میدهند . این کار متدواول بسیاری از مراکز شهرستانهای دیگر استان فارس ودیگر استانهای کشور نیز هست ؟ ومنت زیادی بر سر ما بخش ها نگذارید اما قدری منصف هم باشیم ونقش خیرین ومردم مناطق لارستان  از اوز وگراش وخنج گرفته تا جویم وبنارویه ودرسایبان وصحرای باغ وخور وفیشور و….را در  پیشرفت وابادانی شهرشان نادیده نگیریم بیش از ۹۰ درصد اموزشگاههای اوز از ابتدایی تا دانشگاهها مردم وخیرین ساخته اند. درمانگاه وبیمارستان را خود اوزیها ساخته اند پارک ها وساختمان حتی بسیاری از نهادها نیز مردم مشارکنت داشته اند . مساجد را مردم ساخته اند هزینه کمربندی ونصب چراغ ها با مشارکت خیرین بوده است  کتابخانه ها را مردم ساخته اند   وهنوز هم به همت همین مردم وخیرین در بازسازی ومرمت . بسیاری از جاها مردم مشارکت دارند .

به نظر شما ما چقدر مدیون لاریها برای پیشرفت شهرمان هستیم  چقدر ؟ 

به نظر من  نباید نادیده گرفت که بسیاری از پروژه هایی که در لار باعث توسعه وپیشرفت شهر لار شده است نیز با همت خیرین لاری بوده است   

هیچ اوزی وهیچ کس از اهالی بخش ها منکر توجه لاریها نیست اما عمده کردن آن ودر تراز نخست قرار دادن آن بی توجهی به فعالیت وهمت مردم بخش هاست

با تشکر از آقای حامد پور که باعث گشایش این دل نوشته شدند .تبادل افکار و اظهار نظرهای متفاوت وروشن وشفاف با انگیزه اتحاد واتفاق مردم منطقه مطمئنا راه گشای توسعه وپیشرفت همه احاد مردم منطقه خواهد شد  

مطلب زیر از اقای غلامرضا حامد پور است  :

نماینده دهم منطقه را هوشمندانه انتخاب کنیم

غلامرضا حامدپور: ۳۵ نفر از شهرستان های لارستان، خنج و گراش با ثبت نام در مراکز قانونی، آمادگی خود را برای ورود به بهارستان اعلام کردند. تا زمان نگارش این مقاله خبرهای منتشر شده حاکی از عدم احراز صلاحیت و یا رد صلاحیت تعداد قابل توجهی از نامزدها است كه واکنش هایی نیز در بین مردم و فعالان در پی داشته است.

این افراد همچنان می توانند از مجاری قانونی پیگیر وضعیت خود باشند و تا روز اعلام اسامی نهایی واجدین شرایط ورود به بهارستان از سوی شورای نگهبان صبر نموده و پس از آن تبلیغات خود را رسما آغاز نمایند و تا  آن روز هر احتمالی (رد صلاحیت نهایی کاندیداها و یا اضافه شدن کاندیداهایی که در این مرحله حذف شده اند و یا ائتلاف، انصراف و…) دور از ذهن نیست. کاندیداهایی که ثبت نام نموده اند اظهار نظرهای جالبی داشته اند که در خور تامل بوده و هوشیاری فعالان حوزه انتخابیه را می طلبد:

برخی از نامزدها خود را لاری  معرفی نموده و گفته اند که برای توسعه لارستان طرح و برنامه آماده دارند، بعضی  توسعه سیاسی و برخی توجه به توسعه اقتصادی منطقه را از اولویت های خود دانسته اند، یکی از نامزدها از  استان فارس جنوبی به مرکزیت… سخن گفته است، برخی  از  طرح های اجرایی برای توسعه راههای منطقه و دیگری از ارتقای بخش های منطقه سخن گفته است و نامزد دیگری آب رسانی و اتصال راههای منطقه را از اقدامات خود می داند و

در ادامه مطالب گذشته در نظر داشتم اتفاقات بعد از دوره اول مجلس را بازگو نمایم اما از آنجایی که عملکرد برخی از نامزدهای حاضر (که قبلا در پست های مختلف مدیریتی یا نمایندگی مجلس بوده اند) زیر سوال می رفت و به نوعی تبلیغات منفی علیه آنان محسوب می شد موضوع انتخابات را از زاویه دیگری دنبال می کنم.      

 کاربران محترم سایت های میلاد و آفتاب لارستان و نیز همشهریان گرامی مواردی را یاد آوری کرده اند*  و به بعضی نکات نیز توجه نشده است:

۱-مناطق و بخش ها پیشرفت خود را در ارتقای سیاسی دانسته و رسیدن به کرسی بهارستان را یک راه میان بُر می دانند و این نشان می دهد که منطقه ما سیاست زده است و این دیدگاه فرصتی را برای عده ای فراهم نموده تا برای جمع آوری آرا، خود را علاقه مند به ارتقای آن منطقه نشان دهد.

فعالان اجتماعی بخش ها و شهرها باید به این نکته ظریف و درعین حال مهم توجه کنند که فقط به وعده های های انتخاباتی دلخوش نباشند **

چند روز پیش یکی از فعالان و از اعضای شورای شهر یکی از بخش هایی که خواهان ارتقا هستند را در کنار یکی از محترمین و معتمدین دیدم که در حال بحث و گفتگو بودند. مشارالیه ضمن بحث داغ انتخابات به موضوع عدم ارتقای زادگاه خود اشاره نمود و گله مند بود که چرابخش… ارتقا یافته اما بخش های … وهمچنان در جا زده اند؟! از ایشان سوال شد آیا از طرف مردم و یا مسئولین لار کوتاهی شده است؟ که پاسخ ایشان منفی بود و اضافه کردند که اتفاقا در مقطعی با جمعی از مسوولین و معتمدین به شیراز و تهران هم رفتیم و قول هایی داده شد اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. و به این باور رسیده ام که مردم لار برخلاف تصور، با ارتقای هیچ بخشی مخالف نیستند و معتقدم موانع دیگری است که به درخواست ارتقای بخش ها توجه نمی شود و این حق طبیعی لار است که ارتقا پیدا کند تا به تبع آن سایر بخش ها نیز ارتقا پیداکنن. ایشان گفتند یکی از کاندیداهای فعلی در حضور عده ای از مردم وعده داده که من موضوع ارتقای شما را به جد پیگیری می کنم که حاضرین به ایشان پاسخ داده اند مردم ما می دانند که شما برای ارتقای کدام منطقه وارد رقابت شده اید و

۲-در کامنت ها به نقش  ملی و کلیدی حضور یک نماینده در مرکز قانون گذاری توجه نشده است در حالیکه  نماینده مجلس دو وظیفه مهم و اساسی برعهده دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت.

اگر نمایندگان ادوار گذشته منطقه با یک نگاه ملی و با هدف پیشرفت همه جانبه منطقه در زمینه های مختلف اعم از (سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و…. ) با یک برنامه و طرح مدون تلاش کرده بودند امروز علاوه بر مناطق جداشده، بخش هایی چون اوز و جویم و بیرم نیز ارتقا یافته بودند و اینقدر به مردم لار اتهام نمی زدند و جالب اینجاست کسانی که از  سایر بخش ها نماینده مردم بوده اند از اولین روزهای ورود به مجلس بیشتر بدنبال ارتقای زادگاه خود بوده و به توسعه و پیشرفت کل منطقه و به ایجاد زیر ساخت ها (فرودگاه، راههای ارتباطی، فراهم کردن بنگاههای اقتصادی جهت اشتغال پایدار، مراکز دانشگاهی، بیمارستان ها، اماکن ورزشی و… ) توجه نداشته اند جدا شدن بعضی مناطق مطالبات سایر بخش ها را بالا برده است که علاوه بر پیگیری های مدیران شهرستان نگاه مثبت مقامات عالی رتبه نظام را می طلبد.

۳-برخی از کاربران محترم حضور یک نماینده همسو با دولت را توصیه نموده که با رایزنی ها و ارتباط با مسوولان کشوری بتواند امکانات بهتر و بیشتری را برای مناطق اخذ نماید. ضمن احترام به این دیدگاه، حق انتخاب را به مردم واگذار نموده تا با توجه به شاخص ها  نماینده اصلح را انتخاب کنند.

۴-برخی از کاربران به بی اعتمادی مناطق نسبت به لار اشاره کرده و از عدم تلاش برای پیشرفت منطقه سخن گفته اند اما هیچ مصداقی ذکر نکرده اند یعنی این همه اقدامات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی (ارتقای روستاها و شهرها و بخش ها، آبرسانی، برق، بهداشت، آموزش و پرورش، مخابرات و جاده و…) دهه های گذشته که در روستاها و درشهرها و بخش ها صورت گرفته نمایندگان مجلس نقشی نداشته اند؟ که یقینا پاسخ همه منفی خواهد بود. بهتر است نگاهی به وضعیت منطقه بیندازیم و ببینیم آیا مردم لار و لاری ها در پیشرفت منطقه و محرومیت زدایی روستاها نقشی داشته اند یا خیر؟

دیروز لار یعنی مرکز شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستان های فارس در جایگاه مناسبی نبود و بخش ها و مناطقی داشت که یکی از دیگری محروم تر بودند. بخش های لامرد و جویم و اوز و مناطقی چون درز و سایبان و روستاهای زیادی از بخش مرکزی فاقد امکانات اولیه عمرانی، بهداشتی، آموزشی، برق، جاده و… بودند و فرصت هایی پیش روی منطقه بود اما به درستی از آن استفاده نشد تا شاهد چندپارگی منطقه باشیم. نگارنده  تقریبا در همه بخش های فعلی و شهرستان های جداشده از لارستان قدیم به عنوان یک فرهنگی  خدمت نموده و شاهد خدمت رسانی  نهادهایی چون جهادسازندگی، بنیادمسکن و… به همه مناطق بوده ولی امروز عده ای که از گذشته بی اطلاع هستند این خدمات را فراموش کرده اند.

آن زمان که اکثر روستاها و بخش های لارستان از نعمت آب و برق وجاده و مدرسه و درمانگاه و خانه بهداشت و مخابرات و سواد نیروهای بومی… بی بهره بود لاری ها در سمت نماینده مجلس و فرماندار و بخشدار و فرهنگی و جهادگر… به منطقه خدمت نمودند. درصد با سوادان مناطق که میراث دوران پهلوی بود در پایین ترین رتبه بود و حضور فرهنگیان در روستاها و بخش های تابعه به رفع محرومیت فرهنگی منطقه کمک نمود تا منطقه در شاخص فرهنگی (با سواد) از دیگر مناطق عقب نماند و صادقانه به رفع محرومیت منطقه کمک نمودند و خدمات فعالان لار، به دورترین روستاها ی  محروم منطقه در اذهان نسل انقلاب است. پس شایسته است واقع بین باشیم.

خوانندگان و کاربران محترم به این سوالات پاسخ دهند:

۱-آیا وقتی مناطق خواهان ارتقا هستند بطور طبیعی این حق مردم لار نیست که برای ارتقای زادگاه خود و کل منطقه تلاش نمایند؟

۲-آیا اگر نماینده دهم بر ارتقای کل منطقه پافشاری نماید حقوق همه بخش ها تامین نمی شود؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

19 Responses to “آیا در انتخابات بایدمدیون مرکز شهرستان باشیم؟”

  1. همشهری گفت:

    هیچ کس. با ارتقای. لارستان. مخالفتی. ندارد. ولی. ارتقای. بخش. بزرگ. اوز. به. شهرستان. نباید. منوط به. استان شدن. لار شود. زیرا که. ساید. زیر ساختها. وامکانات. جمعیت و…..وسایر. شاخصه ها. لازم برای. استان. شدن. لارستان. وجود. نداشته باشد. وبخش اوز. با توجه به همه. شایستگی هایش. نمی تواند. هم چنان. در جا بزند واز. شهرهای. مجاور. که. سالهاست. ارتقا. پیدا کرده اند. عقب. بیفتد.

  2. لاری گفت:

    در پاسخ نویسنده گرامی اهل اوز باید گفت که؛
    بیشترین توجه مسولیت لارستان نسبت به بخشها به بخش اوز بوده و عمانگونه که در متن هم آمده بخاطر وفاداری و خوبی فراموش ناشدنی اوزی هاست.
    در بحث آبادانی اوز توسط خیرین، باید گفت به غیر از زیرساختهای برق و تلفن تمامی امکانات از کتابخانه و مسجد گرفته تا بیمارستان و دانشگاه و غیره که در لار مستقر است توسط خیرین و با کمترین کمک دولتی ساخته شده و تفاوت کارهای خیرین در لار با بخشها در این است که اگر امکاناتی چه دلتی و چه خیر ساز تمام منطقه از آن نفع می برند

  3. از جویم گفت:

    مسولان. وفعالین. اجتماعی. در لار باید این تفکر که. پیشرفت. تمام مناطق. را منوط به ارتقای. لار. میدانند. کنار. بگزارند. چون. سبب دوری. سایر مناطق. از لاریها میشود ومانع. پیشرفت. دیگران. نشوند. ما چشم. خود میبینیم که. لامرد. خنج. گراش. که مستقل. شدند. چقدر. توسغه. واباد. شده اند. واوضاع. بخشهای. اوز. وجویم. هم که می بینید سال به سال از شهرهای. ارتقا. یافته. عقب تر می افتند

  4. همشهری گفت:

    با تشکر از اقای. ابراهیم پور که جواب. اقای حامدی پور را خوب. داده اند. امروزه. دیگر. افکار. ناسونالیستی. وخود. بزرگ. بینی که در بین. بعضی از فعالین اجتماعی. در لار رواج. دارد. راه به جایی نمی برد. وسبب ایاد. نیروی. گریز از مزکز میکند وباعث. تفرقه. وجدایی. همسایگان. از هم میشود. ارتقای. بخشهایی مثل. اوز. سالهاست. که. دیر هم. شده است. اوز. هم ردیف. سروستان. خرامه. فراشبند. کوار. گراش. خنج. قیر وکارزین و…… بوده. وسابقه. بخش بودنش به ۶۵سال. قبل. بر می گردد. دیگر. دلیلی. ندارد. که دیگران. برای شهرستان. شدنش. شرط وشروطی. به نمایند. شهر های. هم طراز. اوز. سالهاست. که ارتقا. نموده اند. شاید. گناه. اوزیهاست. که در منطقه. سیاست. زده. لارستان. واقع. شده است. ما. انتظار داریم. که. هر. ادم. منصفی. در خطه. لارستان. از این حق. وحقوق. اوزیها. صبور. دفاع. نماید. با تشکر

  5. اوزی از شیراز گفت:

    با عرض احترام. خدمت. اقایان. ابراهیم پور. از اوز. وحامد پور از لار که باعث. شد این مساله. گشوده. شود. به نظر بنده در شرایط فعلی جامغه ما اگر اوز. دز مراکز قدرت. در زمینه. سیاسی. اجتماعی. اداری. ومذهبی کسی داشت که به صورت. لابی وپارتی کار ارتقا انرا به پیش. ببرد. الان. سالها بود که به شهرستان. ارتقاپیدا کرده بود کاری که. لامردی. ها. کردند. گراشی ها. کردندو……. الان هم ما اوزیها. اگر خیال کنیم. که با موافقت. مرکز. شهرستان. ارتقا پیدا می کنیم. خیال. باطلی است که هیچ وقت. عملی نمی شود چون اهالی. لارستان ودر راس انها مسولین. ونخبگان. لاری. هنوز هم. از جدا شدن. لامرد. وگراش. وخنج. نا راضی هستند. بنابرین. این. راه که می رویم به ترکستان است. نه به شهرستان. باید استینها. را بالا زد. وبا همت. شورا. وپشتیبانی. اوزبهای. داخل. وخارج. با استفاده. از تجربیات. شهرهای. هم جوار. با سماجت ونه درخواست معمولی. کار را پیگیری. نماییم حق گرفتنی است. ونه دادنی

  6. رهگذر گفت:

    آقای ابراهیم پور بابا بیخیال همین عنوان بخشی رو که داریم رو هم ازمون میگیرن

  7. همشهرى گفت:

    حالا شماها بنشينيد تا لار استان شود و بعد بخشهاى ديگر ارتقا پيدا كنند
    اين هم يك جور تبليغات انتخاباتيست كه كانديداى لار به بهارستان راه پيدا كند
    و ما ميمانيم و حسرت اشتباه انتخاب كردن

  8. اوزی گفت:

    یقین داشته باشین لار نخواهد گذاشت ما ارتقا ویپا کنیم باید مسولین شهری ما به فکر چاره ای باشند جدا از یک نامه نگاری معمولی.آنها سیاست کاری دارند و حق ما از در آمد نفت رو در خود لار خرج میکنن وهر وقت نوبت ماشد گفتند برای ادارهی کارتان به فکر یک خیر باشید هر وقت نوبت ما شد بودجه کم آمدهحتی در مدرسه ی فرزنانمان که دولتی است

  9. علی گفت:

    بله باید به فکر چاره بودباید مد نظر داشت که صدقه نداده اند بلکه هر کاری کره اند وظیفه ی قانونی بوده که سهل انگاری هم کرده اندبه نظرم دیگر سکوت آرامش هم فایده ندارد درواقع داریم مورد تمسخر واقع میشیم .شدیم شهر گل و بلبل فقط میشینیم از گذشته وپیشینه ی خود تعریف میکنیم وبا گفتن شهر فرهنگی ،انسانهای فرهنگی،دیار خیرینو…به نوعی هندونه زیر بفل گذاشتن است

  10. دانشجو گفت:

    در جواب. اقایی که. با رهگذر. کامنت. گذاشته است. می گویم. اگر مطلبی. اطلاع. ندارید ودران نمی توانید اظهار نظر. درستی. بکنید. لا اقل. ننویسید. بی خیال. که. بخش را هم. ازمان می گیرند. این نشان از انست که در این قبیل. مسایا. اطلاعاتی. نداریم. پس. نظر. درست. دیگران را حد اقل. بشنوید

  11. رضا گفت:

    خیر آقای حامد پور حق شما ارتقا نیست وقتی هنوز چند سال بیش نیست ارتقا فرمانداری ویژه گرفته اید و ما همچنان ۶۵سال است منتظر ارتقا هستیم شاید شهرهای بزرگتری هم باشند که خواهان استان شدن باشندچه بسا قدرت آنان بچربد همانگونه که قدرت گراش چربید.پس به داشتن اولویت و شایستگی نیست باید بایسته سالاری کرد

  12. کارمند اوزی گفت:

    باسلام ایا این همه اطهار نطر درست باعث نمی شود که شورا انرا مطالعه ویک تحرک وباسجگویی در خود احساس کند شورای اوز باید بداند که چقدر موصوع ارتقای اوز در بین مردم وافکار عمومی زنده است رورنامه عصر اوز انرا باز تاب دهند وکامنتها را به اطلاع ریس شورا برسانند تا مطلع شوند در بین اوزیها چه اندازه موصوع جدی است خودشان را با ارسال برونده دلخوش نکنند با احترام

  13. لارستانی گفت:

    کسانی که. در لار. با. ارتقای. بخش. اوز. مخالف. هستند. ولی نمی خواهند. به صورت. علنی. ومشخص. مخالفت. کنند. مساله. استان. سده. لارستان را پیش. می کشند. چون. می دانند که شرایط ا تشکیل. یک استان. و اصولا. اراده. وتمایل. ملی. در سطح. کلان برای. ایجاد. استان. وجود. ندارد. بنابرین. از این. طریق. مانع. پیشرفت. وارتقای. بخشها. می شوند. وبا تفکر. متعصبانه. خود. می خواهند. چند. صباحی هم. که شده. مانع. رشد. شهر های. همجوار. شوند. تا به اصطلاح. به. مرکزیت. انها. لطمه ای. نخورد. این تفکر. بازاری. وکهنه. در این. عصر. وزمانه. جواب. نخواهد. داد. ودیر. یا زود بخشهای. بزرگ. لارستان. ارتقا وبه. حقوق. خود. خواهند. رسید

  14. یک شهروند گفت:

    دوستیکه گفتند مساله ارتقا در بین همشهریان از اهمیت زیادی برخوردار است و بایستی از طریق بازتاب کامنت همشهریان و روزنامه عصر به اطلاع شورا رسانده شود تا اقدامی انجام دهند . مگر رییس شورای شهر پس از این همه سال نمیدانند اهمیت موضوع را ؟؟ اگر واقعا کار به اینجا رسیده که از طریق کامنت مردم ، رییس شورای شهر باید از چنین موضوعی مطلع گردد ، من فکر میکنم مطلع نشوند بهتر است . ممنون

  15. دانشجو گفت:

    از اقای. ابراهیم پور. واقای. احمدی. تقاضا میشود جمع بندی. ونظرشان. در این. مورد. را بنویسند. واگر. صلاح. میدانند به. سمع ونظر. شورای. محتر م. برسانند. تا بیشتر. درجریان. نظر. همشهریان. باشند

  16. ناشناس گفت:

    با عرض پوزش فونت مطالب در قسمت جزئيات خبرها بهتر است مشابه فونت آخرين اخباريا پربازديد ترين باشد تا موقع مطالعه آنها آزاردهنده نباشد.فونت بزرگ ميباشد اما نوع فونت و فاصله مابين مطالب چشم را آزار ميدهد.خيلي ببخشيد براي بهبود سايت نظر داده ام همچنين در سايت در قسمت نظرات جائي براي الصاق و ارسال عكس و تصاوير منظور فرمائيد. همچنين آدرس ايميل و شماره تلفن سايت درج نمائيد

  17. ناشناس گفت:

    درصفحه اول سايت در قسمت آخرين نظرات، خلاصه نظرات افراد درج شده است اما براي براي بعضي نظرات با رنگ قرمز و اشاره “در مطلب” ميتوان به جزئيات نظرات افراد پي برد اما براي بعضي نظرات كه خلاصه درج شده براي پي بردن به جزئيات نظرات با رنگ قرمز در “مطلب” درج نشده است كه بتوان با كليك كردن بر روي آن محل دقيق مطالب نطرات مورد نظر دسترسي و مطالعه نمود. خواهشمند است اين نقيصه برطرف و اصلاح گردد.باتشكر

    • مدیریت گفت:

      سلام. اين مورد نقص نيست بلكه بستگي به آن دارد كه در مورد آن مطلب خوانندگان نظري داده باشند يا خير. اگر كامنت گذاشته باشند در آن قسمت قابل ديدن است.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • سلام کامنت و شماره اتون برای مدیران نورتون فرستایم....
    مدیریت در مطلب: حضور شرکت تولیدی نورتون از شهرستان اوز در نمایشگاه بین المللی شیراز
  • باسلام ُاحترام وعرض ادب. رشیدی هستم از استان کرمان. لطف کنید شماره تماس بگذارید. مایک تیم ۲۹نفره هستیم که در نقاشی ساختمان فعالیت میکنیم. ودر حال حاضر نیاز به ۳عدد پمپ با...
    در مطلب: حضور شرکت تولیدی نورتون از شهرستان اوز در نمایشگاه بین المللی شیراز
  • در پاسخ به ناشناس: نمک نشناسی هم حدی دارد. اینکه آقای احمدی دارای مسئولیت مدیریتی و اشتغال گسترده است بر کسی پوشیده نیست با این حال از سر دلسوزی برای شهر اوز، در جلسات شر...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • از بزرگوارانی که تحت عنوان مجمع فعالان بهداشت. ودرمان در شهرستان اور آغاز فعالیت کرده اند استقبال وخداقوت میگوییم. امیدواریم. در سایه وحدت و همدلی بتوانیم مشکلات وکمبودها...
    تشکر از مجمع فعالان. بهداشتی. اوز در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • درود بر اقای احمدی ودیگر اقایان که با رای بالا انتخاب شدند تا برای شهر در حوزه بهداشت ودرمان به مردم خدمت کنند ودرود بر خانم نامی که از اعضای این گروه هستند...
    کارمند در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • نه خالو اوز دیگه کسی ندارد همه چهرهای تکراری در هر مجمع حاضر میشوند اگر برای مردم نان و خرما ندارد برای عده ای خرمایی دوشابی دارد ودر جواب مدیریت محترم خیر خالو کار زندگی...
    در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • برخلاف نظر. آرزو خانم. باید. ازین. افراد که وقت خود. را صرف کارهای عمومی ومردمی میکنند. تشکر. کرد. زیرا. در اوز. بسیاری افراد الکی دور خودشان. میچرخند وکاری هم. به مسایل...
    خطاب به. آرزو خانم محترم در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • به عنوان یک فعال اجتماعی ازا قای احمدی. به سبب مشارکت در جمع فعالان بهداشت. ودرمان. تشکر میکنیم که احساس. مسولیت در این زمینه. دارند. اینشالله که افرادی مانند شما که بازن...
    با سپاس از آقای احمدی مدیر سایت در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • به عنوان یکی از اعصای منتخب این مجمع اعلام می کنم کار و زندگی دارم اما با توجه به ناهماهنگی ها و مشکلات عدیده حوزه بهداشت و درمان شهرستان به عنوان بازنشسته این حوزه در ای...
    مدیریت در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • به عنوان یک شهروند. اوز اعتقاد. داریم که هنگام با افتتاح اداره ثبت. اسناد. واملاک. اوز باید کلیه پرونده های ثبتی شهرستان. اوزاز. لارستان. وشهر جویم. به. اداره. اوز منتقل....
    اندر حکایت افتتاح نمایندگی ثبت. اسناد. اور در مطلب: فرماندار اوز: نمایندگی ثبت اسناد و املاک شهرستان به زودی راه اندازی می شود