شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  7/ ژوئن/ 2020 - 12:01
  |   نظرات: 13 نظر
2,343 بازدید

شهرداری میزبان اولین نشست مطبوعاتی شهرستان اوز

ابراهیم احمدی: اولین نشست مطبوعاتی شهرستان اوز به میزبانی شهرداری عصر ۱۷ خرداد در دفتر شهردار برگزار شد. علاوه بر مهندس کراماتی؛ شهردار و کاشناسان شهرداری، محبی رئیس شورای شهر، مدیران مسئول رسانه های اوز امروز، پسین اوز، پیام دانش و اوز استار دراین نشست شرکت داشتند.

مهندس کراماتی در ابتدای این نشست ضمن استقبال از حضور اصحاب رسانه و تداوم نشست ها گفت: شهروندان دارای حقوق و ظایفی هستند که این نشست ها می تواند موجب آگاهی آنان از حقوق و وظایف شود. وی با اشاره با سابقه تاسیس بلدیه در سال ۱۲۸۷ در کشور و استقرار شهرداری اوز در سال ۱۳۳۴ و گذشت ۶۵ سال از آن زمان افزود: شرح وظایف شهرداری ها تغییراتی کرده است و در حال حاضر در شهرداری اوز برخی ا ز وظایف سایر ادارات مانند نظام مهندسی برای تسهیل خدمات رسانی به مردم انجام می گیرد و در برخی از موارد نیز کارکنان شهرداری در پست های مختلف همزمان خدمات رسانی می کنند.

 

کراماتی افزود: وظایف شهرداری بسیار گسترده است و در این نشست نمی توان همه موارد را اطلاع رسانی یا به تمام پرسش ها پاسخ داد که پیشنهاد می شود این نشست ها ادامه یابد که این پیشنهاد با استقبال مدیران رسانه ها روبه رو شد.

محمود محبی رئیس شورای اسلامی شهر، ضمن تشکرازخدمات شهردار و کارکنان گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین شهرداری و شورا وجود دارد و شهرداری علاوه بر ارائه خدمات برای تثبیت زمین های شهرداری اقدام موثری کرده است.  وی نبود سالن اجتماعات، عدم حضور معاون شهردار، عدم اگاهی شهروندان از وظایف شهرداری و شورا و عدم استقرار برخی ادارات را از مشکلات شهرداری بیان کرد و افزود: کاربران فضای مجازی باید با شناخت بیشتری از مسایل و پذیرش مسئولیت مواردی که مطرح می کنند به ایجاد فضای آرام در شهر کمک کنند.

در ادامه نشست پرسش های زیر مطرح شد:

*چرا شهرداری برای پیشگیری از ابهامات و آگاهی شهروندان برای تدوین و اعلام شرح وظایف شهرداری  اقدامی نمی کند؟

*روابط عمومی در ادارات از جمله شهرداری می تواند علاوه بر اطلاع رسانی از بروز تهدید ها پیشگیری کند، برای فعال شدن آن چه اقدامی در نظر دارید؟

*بودجه شهرداری چگونه تصویب شده و میزان آن چقدر است؟

*برخلاف گذشت ۳ سال از آغاز پروژه میدان روبروی دانشگاه پیام نور چرا به پایان نمی رسد؟

*در باره ساختمان های شورا که سال های گذشته کلنگ زنی شده توضیح بدهید.

*پروژه‌‌های متعددی که به عنوان برنامه های شهرداری در سالیان گذشته اعلام شد چقدر پیشرفت داشته اند؟

*آیا ادارات از جمله ساختمان اورژانس بیمارستان موظف هستند پروانه ساختمانی بگیرند؟

گزیده پاسخ های شهردار در باره پرسش های مطرح شده به شرح زیر بود:

*شاید برای اطلاع رسانی قصوری از سوی شهرداری وجود داشته باشد اما حجم خدمات و کارهایی که باید انجام گرددبعضا موجب بروز این مشکلات می شود. باید روابط عمومی را تقویت کنیم و با برگزاری نشست مطبوعاتی حداقل هر ۲ ماه یک بار بتوانیم هم عملکردها را منعکس کنیم و هم پاسخگوی پرسش های شهروندان باشیم.

*به جد پیگیر استقرار نمایندگی نظام مهندسی در شهر هستیم تاکنون ۳۹ نفر از میان ۶۰ نفر از مهندسین فعال شهر ثبت نام کرده اند و آپارتمانی در پاساژ شهرداری به این منظور اختصاص داده ایم.

*شهرداری خارج از چارت سازمانی نمی تواند نیرو را به کار بگیرد اما معاون شهرداری و مسئول روابط عمومی از نیازهای نیروی انسانی در شهرداری است. برخی مسایل از جمله خودروهای شهرداری نیز به مرور فرسوده شده اند که باید نوسازی گردد. آتش نشانی برای مهار آتش سوزی در ساختمان چند طبقه نیز فاقد امکانات لازم است.

* در باره بودجه شهرداری باید گفت در حقیقت پیش بینی بودجه است که باید شهرداری با همکاری شورا تلاش کند محقق شود. در حقیقت بودجه اختصاص داده شده به شهرداری بسیار محدود است که شامل: بخشی از عوارض بر ارزش افزوده و هزینه محدود قیر آسفالت اختصاص داده می شود و در سایر موارد باید از طریق نوسازی، پروانه های ساختمانی و … تامین گردد.

*کراماتی بودجه شهرداری در سال ۹۰ را ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون اعلام کرد و گفت در طول سالیان بعد به مرور افزایش یافته در سال های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب به ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون  رسیده که خوشبختانه محقق شده و برای سال ۹۹ حدود ۱۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که با توجه شیوع بیماری کرونا متاسفانه تاکنون درآمد ها محدود بوده است و هنوز حقوق اردیبهشت کارکنان پرداخت نشده است.

*در بودجه بندی ۶۰ درصد بودجه باید برای پروژه های عمرانی و ۴۰ درصد برای امورجاری هزینه گردد و عواید حاصل از فروش زمین را نمی توان در هزینه جای مصرف کرد. شهرداری برخی پرداخت ها هم دارد از جمله پرداخت به کتابخانه های عمومی شهر یا ۱۵ درصد از عوارض ساختمان که  به بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود.

* قرار داد نمای میدان روبه روی دانشگاه پیام نور قبل از انتصاب این جانب از سوی شورای پنجم، تنظیم شده است و تاکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته و پس از اتمام آن باید داخل میدان محوطه سازی و نورپردازی شود تا به بهره برداری برسد.

*برای پروزه ساختمان شورا مشکلات زمین، همسایه ها، تهیه نقشه و تغییراتی که در آن به وجود آمده، وجود داشته که قرار شد کاربری تجاری- اداری داشته باشد. با توجه به هزینه های گزاف آن در صورت تامین برای ساخت پیگیری می شود.

*پروژه های تعریف شده شهرداری اکثرا در دست اجراست اما برای میدان تره بار همچنان نیاز است هماهنگی هایی بین ادارات منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی به وجود آید. برخی از این پروژه ها از جمله بادگیر و پارک بهجت با همکاری خیرین و شهرداری در دست اجراست که بعضی از فازهای آن اختمالا تا هفته دولت به افتتاح و بهره برداری می رسد.

*برخی ادارات از جمله آموزش و پرورش برای عوارض شهرداری اقدام کرده اند اما برای ساختمان اورژانس بیمارستان، از سوی شهرداری نامه رسمی زده شده که امیدواریم بیمارستان ضوابط قانونی را برای دریافت پروانه رعایت کند. اما اگر ادارات دولتی روال قانونی رعایت نکنند به کمیسیون ماده ۱۰۰ که با حضور فرماندار به عنوان نماینده وزارت کشور، قاضی مربوطه و نماینده شورا برگزار می شود، ارجاع داده می شود تا تصمیم گیری کنند.

*تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در سال ۹۸ با ۹۰ مساوی بوده و ۱۰۸ پروانه ساختمانی دراین ۲ سال شهرداری صادر شده است. در سال های ۹۱ تا ۹۷ نیز به ترتیب: ۱۰۹، ۱۲۹، ۱۱۹، ۸۶، ۷۹، ۸۴ و ۸۳ پروانه ساختمانی صادر شده است. کل هزینه های صدور پروانه ساختمانی به ۲ درصد هزینه ساختمان نمی رسد اما متاسفانه برخی شهروندان از پرداخت آن خودداری می کنند.

عکس از: عبدالرحیم نوروزی

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

13 Responses to “شهرداری میزبان اولین نشست مطبوعاتی شهرستان اوز”

  1. پایشگر گفت:

    هنر شهرداری در ساختمان و محوطه روبروی جلو پاساژ افشاری است که همه چیر مال خودش است اما زباله دانی درست کرده است

  2. شهروند. اوز به شهردار محترم گفت:

    شهرداری اوز. بعداز. ارتقا. باید از. شهرداری. درجه. ۶. به. رتبه. ۷. ارتقا. یابد. تا. امکاناتش. بیشتر. شود. ایا. شهرداری. اوز. پیگیر. این. کار. هست

  3. رحمانی گفت:

    شهرداری این دوره از نظر عمرانی عملکرد مناسبی نداشته . شما مقایسه کنید با دوره های قبل . هیچ تغییراتی را در شهر نمیبینیم .امیدواریم در فرصت باقی مانده فعالیت بیشتری انجام شود ‌

  4. ناشناس گفت:

    فضای سبز داغون میباشد بعضی از اعضای محترم شورا که مسبب از بین رفتن فضای سبز بودن لطفا توضیح بدهند .

  5. اوزی دوستدار منطقه گفت:

    دراین دوره شهرداری عمل کرد خوبی برای مبلمان شهری نداشته است کارهای عمرانی چندانی در شهر دیده نمیشود اینشالا که بیشتر به فکر کارهای عمرانی شهر باشند

  6. وضعیت ساختمان اورژانس اوز گفت:

    چرا از ساختمان اورژانس که در کنار اتش نشانی ساخته شده استفاده نمیشود لطفا اطلاع رسانی کنید

  7. ناشناس گفت:

    با سلام،تشکر از توضیحات دقیق و کارشناسی شده جناب شهردار،باتوجه به مشکلات اقتصادی جامعه،تا کنون شهرداری اوز عملکرد بسیار خوبی داشته و مهم تر از هر چیز پاکدستی مهندس کراماتی و قطع کردن پای زمین خواران از شهرداری،برای شهروندان موهبت بزرگی است.

  8. ناشناس گفت:

    جالب اینجاست که سایت اوز امروز باهدف مشخص تمام کامنت های مخرب علیه بعضی از اعضای شورا و شهرداری را انتشار میدهد

    • مدیریت گفت:

      گرچه انتشار کامنت هایی که کذب نبوده و حاوی توهین و ورود به حریم شخصی افراد نباشد می توان انتشار داد اما بسیاری از کامنت ها منتشر نشده است.

  9. همشهري گفت:

    شورا چرا جلسه پرسش و پاسخ برگزار نمي كند. مردم از شورا مي خواهند كه در دفتر شورا باشند و پيگير كار مردم بشوند.

  10. ناشناس گفت:

    خدا را شكر اقاي شهردار رو ميشناسيم و به عنوان امين هم اعتماد داريم،اما زمين خوران محترم به فعاليت مشغولند و اين ربطي به پاكدستي اقاي كرامتي ندارد.

  11. سیفایی گفت:

    در این دوره علی رغم کم بودن درامد شهرداری، آسفالت کوچه ها و خیابانها به خوبی در حال انجام است که می تونه یک کار اساسی باشه.توسعه دادن محل پیاده رویی و ساخت پارک بهجت هم می تونه کمک کنه برای تفریح بیشتر مردم

  12. حميد گفت:

    شورا شهر چه روز هاي در شورا تشريف دارند .هر روز كه به شورا سر مي زنيم كه كسي از شورا نمي بينيم.

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز