پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
 |  29/ می/ 2020 - 8:18
  |   نظرات: 8 نظر
3,679 بازدید

گفت و گو با حسین حسین‌زاده نماینده مردم حوزه انتخابیه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

فاطمه قاسمی: یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس جمهوری و ۲۶۸ نفر از منتخبان مجلس، چهارشنبه ۷ خرداد آغاز به کار کرد. حسین حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز یکی از این ۲۶۸ نفر بود.

نمایندگان مجلس در جلسه روز بعد علاوه بر انتخاب محمد باقر قالیباف نماینده تهران به عنوان رئیس مجلس، سایر اعضای هیئت رئیسه را انتخاب کردند. حسین زاده و عزیزی به عنوان نمایندگان منتخب استان فارس برای عضویت در هیئت رئیسه نامزد شده بودند که نتوانستند به هیئت رئیسه مجلس راه یابند.

در آستانه شروع به کار مجلس یازدهم با آقای حسین حسین زاده نماینده مردم حوزه انتخابیه به گفت و گو نشستیم که جزئیات آن را با هم مرور می کنیم با امید به آن که در آینده بتوانیم پاسخ های پرسش های جزئی تر و منطقه ای را از زبان ایشان بشنویم:

 *جناب مهندس متاسفانه علیرغم گذشت ده دوره از نمایندگی مجلس هنوز بسیاری از وظایف و اختیارات یک نماینده (با توجه به خواسته هایی که مطرح می‌کنند )آگاهی چندانی ندارند،به عنوان اولین سوال؛ مختصری از وظایف یک نماینده را بیان فرمایید.

بر اساس قانون اساسی، نماینده مجلس دو وظیفه‌ی اصلی قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای درست قانون را بر عهده دارد.

در اصل ۷۱ قانون اساسی به نخستین اختیار نمایندگان مجلس اشاره شده است و می‌گوید که نمایندگان حق وضع قوانین در عموم مسائل کشور را دارند. همچنین بر اساس قانون اساسی شرح و تفسیر قوانین عادی از دیگر اختیارات نمایندگان مجلس است. بررسی لوایح ارائه شده از طرف قوه مجریه و ارائه طرح های لازم از دیگر اختیارات نمایندگان مجلس به شمار می رود. اصل ۷۶ به حق تحقیق و تفحص نمایندگان در همه امور کشور اشاره دارد.

از دیگر وظایف مهم نماینده می‌توان به دادن رای اعتماد به وزیران، سوال از رئیس جمهور و وزیران، استیضاح رئیس جمهور و وزیران، رسیدگی به شکایات مردم در کمیسیون اصل ۹۰، تصويب بودجه سالانه كشور كه به صورت لايحه، از جانب دولت تهيه می‌گردد نیز اشاره کرد.

 *نظر جنابعالی در مورد استراتژی و راهبرد جریان های سیاسی برای تشکیل مجلسی کارآمد چیست؟

به هر حال هر جریان سیاسی در مجلس به دنبال پیاده‌سازی اهداف مختص به خود هستند و این یک مساله‌ی طبیعی است. اما نکته‌ی حائز اهمیت این است که برای تشکیل مجلس کارآمد بایستی از سیاسی‌کاری پرهیز شود و با وحدت و همدلی برای توسعه‌ی ایران اسلامی گام برداشت.

 *با توجه به تخصصتان پیش بینی ها این است که در مجلس آتی عضو کمیسیون انرژی باشید هر چند اخباری مبنی بر حضور شما در جایگاه هیئت رئیسه به گوش می‌رسید توضیحات شما را در این رابطه می‌شنویم.

بله. این تصمیم در جلسه مجمع نمایندگان فارس گرفته شد و در آنجا مقرر شد مقرر شد که استان‌هایی که دارای تعداد نمایندگان بالایی هستند، یک نفر را به عنوان کاندیدای ناظر در هیات رییسه و یک نفر نیز به عنوان کاندیدای عضو دبیر در هیات رئیسه معرفی نمایند. و لذا مقرر شد دو نفر از نمایندگان فارس با حمایت دیگر نمایندگان کاندیدای عضویت در هیات رئیسه‌ی مجلس باشند.

پس از سخنرانی و بحث و ارائه‌ی دیدگاه‌ها و با رای‌گیری اعضا، بنده به عنوان کاندیدای «ناظر هیات رئیسه» و جناب آقای ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز نیز به عنوان کاندیدای «دبیر هیات رئیسه» انتخاب شدیم اما متاسفانه رای نیاوردیم.

 *در ادامه سوال قبل در صورت پیوستن شما به کمیسیون انرژی مجلس، در آینده این امکان وجود دارد برخی از دفاتر و شعبات شرکت نفت را در راستای اشتغال زایی و توسعه و رونق اقتصادی وارد منطقه نمایید؟

ان‌شاءالله تلاش ما بر این است که با توجه به پتانسیل‌های بالقوه‌ی منطقه مانند وجود ذخایر عظیم گاز در خنج، معادن غنی در لارستان و مواد اولیه‌ی تولید سیمان در اوز بتوانیم قدم‌هایی را در راستای اشتغال‌زایی منطقه و با توجه به بضاعت‌های موجود برداریم.

 *ایران با توجه به موقعیت سوق الجیشی و داشتن مهمترین منابع و ظرفیت ها و حامل های انرژی در منطقه و جهان از لحاظ قدرت اقتصادی حرف چندانی برای گفتن ندارد و با افول مواجه است چرا ؟ و چشم انداز اقتصاد انرژی در ایران را چطور می‌بینید؟

البته این‌طور نیست که ما از لحاظ قدرت اقتصادی حرفی برای گفتن نداشته‌باشیم اما به هر حال باید پذیرفت که به خاطر تحریم‌ها و شرایط سیاسی حاکم در منطقه ما دارای محدودیت‌هایی هستیم.

اما در مورد چشم‌انداز اقتصاد و انرژی بایستی عرض کنم که این چشم‌انداز بسیار مثبت است. با توجه به این‌که رو آورده‌ایم به جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد صنایع پایین‌دست پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش و تحرکاتی از این دست، امید این می‌رود که چرخه‌ی اقتصاد کشورمان بهتر از گذشته بچرخد.

 *اولویت و خواسته مردم مسئله اقتصادی است، با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری، سیاستهای اتخاذ شده از سوی دولت در این رابطه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در یک تقسیم‌بندی کلی، سیاست اقتصادی دولت فعلی را می‌شود بر پایه‌ی توسعه‌ی اقتصادی در درازمدت و افزایش قدرت خرید مردم در کوتاه مدت تقسیم‌بندی کرد. علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه ما در جامعه می‌بینیم که هیچ‌کدام از این سیاست‌ها نمود عینی پیدا نکرده است. برای برون‌رفت از این اتفاق و به طور مثال برای بهبود فضای کسب و کار ما بایستی به دنبال سرمایه‌گذاران غیر دولتی نیز باشیم. یا ارتباط بین صنعت و دانشگاه را بایستی بیش از پیش تقویت کرد تا این اقتصاد معیوب سر و شکل درست‌تری به خود بگیرد.

* برنامه هایتان برای شهرستان نوپای اوز چیست؟

ابتدا استقرار ادارات و در ادامه ارتقا و توسعه آن ها

 و در پایان توضیحی مختصر و کوتاه برای موارد ذیل:

 مجلس در راس امور، سخن حضرت امام خمینی(ره) است که در آن به اهمیت و نقش مجلس اشاره می‌کنند. تلاش ما ان‌شاءالله این خواهدبود مجلس در راس امور باشد و بماند و به این فرموده ‌ی امام راحل(ره) عینیت ببخشیم.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

8 Responses to “گفت و گو با حسین حسین‌زاده نماینده مردم حوزه انتخابیه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی”

  1. دلسوز گفت:

    مصاحبه بسیارکلی بود و به موضوعات منطقه ای نپرداخته اید

  2. مصاحبه کننده گفت:

    با سلام . سوالات ریز آن هم درآغاز به کار نماینده با عث ایجاد حاشیه و حساسیت میشد.

  3. اوزی گفت:

    امیدواریم ایشان مثل جعفرپور نباشد.
    جعفرپور فقط نماینده لار بود نه نماینده چهار شهرستان لار و اوز و گراش و خنج.
    کارهای آقای مهندس حسین زاده در یاد و خاطره مردم اوز می ماند و امیدواریم که همانا پشتوانه مردمی و نام نیک باشد.

  4. انصاری. گفت:

    شاید کمتر کسی باشد که از مدیریت ایشان آگاه باشد .ایشان سابقه در خشانی در صنعت نفت و حفاری دارند چنان که نام ایشان در صنعت نفت گره خورده هست .من تا الان در طول زندگیم مدیر به این موفقی و قاطعی و مودبی در هیچ جا ندیده ام .ایشان با مدیران کشوری و استانی با توجه به اقامت چندین ساله ایشان در تهران ارتباط تنگاتنگی دارند .بدون شک در کمتر از چند سال شاهد شکوفایی منطقه خواهیم بود .

  5. اوزی کارمند گفت:

    درایران معمولا نمایندگان مجلس بیشتر به امورات ومطالبات زادگاه خود توجه دارند واین بصورت یک رسم درامده حالا چه لاری ویا شیرازی ویا گراشی باشد اما نماینده فعلی قول داده که به صورت متوازن وبا عدالت اجتماعی به فکر همه ۴ شهرستان باشند باید منتظر بود وبعدا قضاوت کرد

  6. امیر علی گفت:

    مصاحبه بسیار جالبی بود
    با تشکر از سرکار خانم قاسمی و آرزوی موفقیت برای نماینده عزیز

  7. رزاقیان گفت:

    تابناک این گفتگوی مریض و غرض دار را از سوی سایتش برداشته
    لطفا در اسرع وقت رردارید وگرنه با خشم انقلابی و میهن دوستی روزگارتان را سیاه میکنیم

    با احترام
    رزاقیان
    لارستان بزرگ

  8. لارستانی گفت:

    اقایی که با نام مستعار رزاقیان کامنت گذاشته وجود خارجی ندارد ایشان هر کس باشد از گردش ازاد اخبار واطلاعات واهمه دارد در ثانی جایی هم بنام رسمی لارستان بزرگ وجود ندارد

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • آقای. احمدی بخاطر اینکه عضو مجمع بهداشت. ودرمان. وبتز نشسته وزارت بهداشت می. باشد لا اقل هر گاهی. درباره اخبار علوم‌پزشکی اوز. وگراش. وخنج. را مطرح. و مقایسه و بررسی نمای...
    انتظار از جناب. احمدی مدیر سایت در مطلب: نماز عید فطر اوز به گزارش تصویر
  • مدیر محترم سایت سلام. چنانچه. با تغییر. رویه میخواهید. اخبار. چندان منتشر. نکنید. دراین شهر کوچک به چه مطالب ومسایلی می پردازید ؟؟ قطعا نیروها و افرادی که بتوانند مطالب....
    خدمت جناب احمدی. مدیر سایت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • سلام اوز امروز اعلام کرده که از ابتدای سال تغییر رویه داده و اخبار را کمتر پوشش می دهد. مطلب «تغییر رویه اوز امروز و پیام اوز» در بخش سخن هفته سایت هنوز در دسترس است....
    مدیریت در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • آقای احمدی رسانه اوز امروز. دیگر خیلی غیر فعال شده. است اگر این چنین ادامه دهید کم کم مردم ومخاطبان شما را فراموش. میکنند مخصوصا اینکه دیگر. کامنت ها. را خیلی دیر به دیر...
    شهروند. فعال اجتماعی. در اوز در مطلب: رقابت تیم‌ها در انصراف از ادامه مسابقات فوتسال جام رمضان اوز
  • به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد ✋با درود و عرض ادب ، شادباش نوروز و آرزوی سال نوی پر از سلامتی ، برکت و شادی خدمت همه ی مردم عزیز منطقه ????احتراما شرکت...
    روابط عمومی شرکت آویسا ویرا طب در مطلب: تاملی بر گروه های مجازی اوز
  • ورزش همیشه با منش پهلوانانه و اخلاق معنا پیدا می‌کنه ، متاسفانه امشب شاهد مرگ فوتبال و اخلاق در سالن بودیم ،اگر مسئولان برگزاری مسابقات تصمیمی در این مورد نگیرند ،خیانت ب...
    فوتبال دوست در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • کمیته انظباطی باید اینجا مقتدر و با جسارت و شجاعت رای دهد ، این آزمونی بزرگ برای کمیته انظباطی خواهد بود که ایا از این آزمون سربلند بیرون خواهد امد یا خیر،...
    دوستدار فوتبال پاک در مطلب: ۴ تیم از شهر اوز به نیمه نهایی فوتسال جام رمضان راه یافتند
  • بنا به قول. وقرار فرمانداری. برای. استقرار. اداره ثبت. اسناد. املاک بعد. از تعطیلات نوروز. باید. این موارد برای. تاسیس اداره ثبت. اسناد. از طرف مسولان. شهرستان. درخواست....
    فرمانداری. وشورای شهر. اوز. توجه فرمایند در مطلب: مدرسه کار و دانش بهروزیان اوز با مدیریت جدید، ورود موفقیت آمیز فارغ التحصیلان به بازار کار را هدف گذاری کرده است
  • دوست عزیز ناشناس .بنده بهرام رفیعی موسس مدرسه غیردولتی نظری خودم را معرفی میکنم که صریح و واضح با جرات و شهامت بتوانیم گفت و گو کنیم . البته از حضرتعالی تقاضا دارم چنانچه...
    در مطلب: بنیاد نیکوکاران امید آفرین چهارمین دوره تجلیل از دانشجویان برتر را برگزار کرد
  • شورای شهر اوز. خودشان را در مورد. بیمارستان. راهپیما. ومشکلات بیمارستان. فعلی اوز. کنار. کشیده اند وهیچ. دخالتی. دراین. موارد. نمی‌کنند مگر شورای شهر. نماینده مردم. اوز....
    ریس شورای شهر. توجه. نمایند در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز