سه شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴
 |  9/ ژوئن/ 2019 - 7:45
  |   نظرات: 8 نظر
1,183 بازدید

درامتداد جاده‌ای بلاتکلیف

امیررضارضایی: طرح‌های سنگین و پروژه هایی که  یک بخش را درگیر سود و زیان آن می کند همیشه در ابتدا بحث برانگیز بوده واتمام مباحث آن ،نیازمند رفع بلاتکلیفی از  سوی مراجع تخصصی مرتبط با آن‌هاست که پس از بررسی و لحاظ نمودن تمام جوانب اقتصادی، اجتماعی وسیاسی اعلام عمومی شود تا مشمول گذر زمان نگردد  اما

 آن‌گاه که در طرح پروژه‌ای جستجو می کنی تا بیابی آ‌‌ن‌چه را که متخصصان در تایید یا  رد آن،  نامه ای  مکتوب زده باشند ولی  جای خالی آن راببینی. 

 و آنگاه که از الزام  وجود حداقل دو بیانیه برآمده از نمایندگان  مردمی، برای رفع سردرگمی شهروندان و بخش اعظمی از دغدغه یک بخش،  تقدیم راهکار می دهی، ناگاه خود را در حلقه سوالاتی می بینی که ….

 چرا بر پیشرفت اقتصادی یک شهر مانع می شوید؟

 

چرا مانع از گذرگاه شهری بسته در آینده می شوید؟

 

چرا موانع ایجاد می کنید برای دلسوزان در اعتلای یک شهر؟

 

چرا سنگتان هر سری و به هر بهانه ای با درج مقاله و نامه ای، به دلسوزان این شهر حواله می شود  برای جلوگیری  از وصل راهی که باز شدن آن، باز شدن همه  بن بستهاست‌.

 

چرا؟ و …….. چرا؟

 

حیران می مانیم ازاین چراها..

 این درجه از جبهه گیری، فقط نمونه ای از محکوم شدن به درخواستی برای رفع بلاتکلیفی در طرح‌هاست..

 

محکوم به سد شدن..

 

سد کردن و بستن راه خادمانی که می خواهند شهر بسته ای را باز کنند و تو با آن درخواست متهم می شوی به بستن یک جاده:

 

(جاده مربط اوز)

 

جاده ای که  به قول گفتار حامیانش می خواهد: دریچه ای به سوی برون رفت از بن بست‌های آینده شود..

 

آینده ای که به همت  شهری دیگر برای دور زدنمان، قرار است ما را با این طرح  ازبن بست خارج کند..

 

گفتند ..

و چه بسیار در این سالها نوشتند‌..

که یکی از بسیار تفاوت ما با جامعه نوین وتوسعه یافته در این فاصله های زمان کشی است که از طرح تا به عمل در آن سرگردانیم..

 و چه بسیار ازبزرگان حامی بر این پروژه که به حق، از خادمان راستین شهرمان هستند، نوشتند. ونیز مخالفان این طرح قلم زدند به ادله های تخصصی، سیاسی واجتماعی در خطرات اجرای این طرح… 

مناقشه ای بین موافقین ومخالفین در راهی که ما را به راه برساند و یا نرساند

 

و تمام این مباحث ازبلاتکلیفی و تمام این اتهامات مبنی بر ممانعت کردن از طرح‌های توسعه  شهر، برگرفته از ضعف ماست ..

 

آنجا که عدم وجود اعلان رسمی ازسوی دو رکن موثر و مردمی  برای دخیل شدن در طرحهای کلان یک بخش، باید یک دیار را از بلاتکلیفی خارج کند، متاسفانه جای خالی آنها، شده سردرگمی در ذهنیت عامه مردم یک بخش و رفتن به قضاوت ممانعت از توسعه شهری، بخاطر جای خالی این دو عامل تاثیر گذار:

 

۱عدم وجود بیانیه رسمی شورای یک شهر و یک بخش برای طرحی که کل منطقه بر سود و زیان آن دخیلند

 

۲-عدم وجود جامعه مهندسین بخش که باید دخیل باشند برای ورود تخصصی بر منافع و زیان پروژه هایی در این بخش..

 

سالهاست درگیر موضوعی شدیم که یا خوشمان می آید که در بین بازیهای بلاتکلیفی، همچنان به نوعی مشغله فکری ایجاد کنیم برای یک جامعه در گستره بخش، 

یا علاقه داریم در پر کردن صفحات رسانه ها از مباحث موافقین و مخالفین یک طرح

 

آیا وقت آن نرسیده که تمام کنیم ؟ 

نه تمام کردنی به قیمت اتهام زنی به آنان که مخالفند..

 

و نه اتمام برای آنان که قلبشان  به اخلاص برای توسعه و گشایش می تپد

 

سخنم  نه در باب ورود به مباحث تخصصی دراین طرح است و نه ردیف کردن کلمات برای تعاریف و یا تخریب یک پروژه‌‌..

 

بلکه درخواستی بر ورود عاجل  آن دو دسته است که به  قاطعیت ورود کنند و پس از جمع بندی تخصصی، با نشر بیانیه ای بر تمام اما و اگرها پایان دهند..

 

که واقعا مانده ایم که با چه زبانی باید گفته شود که مردم را در بلاتکلیفی پروژه ها رها نکنید..

عاشق زمان کشی ها هستیم؟

 

 عاشق درگیری فکری بین جماعتی که خود درگیر نان شب و روز خویش هستند و به انبوه چراهای عقب ماندگی خویش در این شهر، سرافکنده شده اند، هستیم؟

 

صدای ما نخست به سمت دانشگاه است ..

 

دانشگاهی  که از هیچ بنا شد و با چه مشقتها آنرا بر دوش کشیدند تا به کنون رسید..

 

دخیل شدن شما را خواستاریم برای ثبت جامعه مهندسین یک بخش که تاکنون وجود خارجی نداشته..

 

ورود شما را خواهانیم که رفع بلاتکلیفی طرحها بعنوان خواستگاه مدارک دانشگاهی به عمل گراید که ماندنش در سمینارها و اجلاسها اگر به سوی عمل نرود، مانده در شعاری خواهد بود بر شهری خاموش .

 

و انگشت دیگر ما به سوی 

شورای یک شهر و بخش

 

زمان؛ منتظر شما نمی ماند که یک طرح،  به چند دوره از شورا بچرخد تا بلکه کفه موافقان و مخالفان به سوی اجرایی شدنش و یا ماندن در بلاتکلیفی سنگینی کند..

 

ورود شما به طرحها در کمترین زمان ممکن برحسب موقعیت سیاسی و اجتماعی یک بخش و در کنار بیانیه رسمی جامعه مهندسینی که اینک نیست ولی حداقل برای این طرح می‌تواند به فوریت تشکیل موقت داد، رمز انسجام یک بخش خواهد بود..

 

مردم یک بخش  را با طرحهایی که  زمزمه موافق و مخالف آن در درازمدت به دلیل عدم رسیدن به اجماع نظرات تخصصی، بی اعتمادی به مسوولین مرکز بخش را در پی خواهد داشت، از بلاتکلیفی به درآورید که کل بخش اوز، سهامدار اتحاد و توسعه در این دیارند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

8 Responses to “درامتداد جاده‌ای بلاتکلیف”

  1. شهروند اوزی به جناب رضایی گفت:

    اقای رضابی نبت شما پاک ودرخدمت به همشهریان است لطفا مسایل مهم ومطرح شهر وبخش را با نثر وادبیات ساده تر وبا نثر معمول جامعه بنویسید تا جمعبت بیشتری از همشهریان بتوانند استفاده به نمایند احساس میشود عده ای خوب مطلب مورد نظر را متوجه نمیشوند باتشکر

  2. همشهری صاحب نظر گفت:

    در زمینه جاده مربط کارشناسانی مطرح کردند که گزینه هایی که راه کهنه قدیم به هیرم بطو ۷ الی ۱۰‌کیلومتر میباشد و ارتباط اکثر روستاهای مسیر را در بر میگیرد در مقایسه با طرح جاده مربط بطول حداقل ۳۰ کیلومتر ارجحتر و دارای توجیه اقتصادی فنی و اجتماعی است و راه مربط اصلا به صلاح مردم اوز و بلوکات نیست ولی متاسفانه ظاهرا بدون سروصدا و چراغ خاموش بدور از مراجع رسمی شهر شروع به اجرا نموده اند که نشانه کاری غیر منطقی و بدون رضایت اکثریت جامعه منطقه میباشد .حتی حاضر نشدند نقشه های مسیر ارائه و و براورد هزینه اجرایی و احجام خاکبرداری و خاک ریزی تعداد سازه ها سنگ بری و کوه بری را در گزارشی آنرا نشان دهند و حتی حاضر نشدند از کارشناسان صاحب نظر نظر خواهی نمایند که اینها نشانه اصرار بیمورد گروهی افراد خاص میباشد دنبال ساخت جاده مربط هستند

  3. مردی از بلوک گفت:

    آقای رضایی تبارک الله . قلمت پر توان باد . بزرگان اوز هیچ گاه از بزرگان روستاها مشورت نمیگیرند. نمونه بارز آن هم همین جاده مربط است . این جاده باعث ناراحتی بخشی از روستاهای بلوک از اوز شده است. اوز عمدا بلوکات خود را به حاشیه میراند.

    • پاسخ به مردی از بلوک گفت:

      برادر عزیز چه کسی گفته این تعداد بسیار اندک که پیگیر جاده مربط هستند بزرگان اوز میباشند؟؟!!! بزرگان اوز و عموم مردم اوز با ساخت این جاده مخالفند زیرا به روابط دیرین با مردم عزیز بلوک افتخار می کنند

    • ناشناس گفت:

      در پاسخ به مردی از بلوک
      من خودم اوزی هستم و هر دوستی یا آشنایی دارم از حدود ۴۰ ساله تا حدودا ۷۶ ساله، با زدن جاده مربط مخالف هستیم. با چه زبانی مخالفت خود را بیان کنییییییییییم؟؟؟؟؟؟؟؟
      من به هر کسی هم میرسم میگویم که مقاله آقای عبدالصمد صمدی را بخوانید تا روشن شود که این جاده چقدر مضر است. آقای صمدی با منطق و برهان این جاده را رد کرد.

    • ناشناس گفت:

      علت ناراحتی مردم اوز از این افراد خاص که طرفدار جاده مربط هستند اینه که این افراد بیش از۴۰ سال در کلیه امورات اوز از جنله بیمارستان، دانشگاه، مسایل فرهنگی اوز، نشریات و انواع هیات امناها و دسته بندی و تصنیم گیران خودشان را همه کاره میدانند و هیچگونه ارزش و احترامی به نظرات اکثریت مردم اوز و بلوکات را ندارند و نتیجه اش هم درجا زدن اوز علیرغم حجم زیادی هزینه بودجه خیرین میباشد و جوانان اوز را به مسائل بی نتیجه فرهنگی مَشغول نموده اند

    • مدیریت گفت:

      در باره انتشار مطالب در نشریات، بارها اعلام شده پیام اوز و سایت اوز امروز آمادگی انتشار دیدگاه های مختلف را دارد و تاکنون مطلبی در این زمینه به نشریه ارسال نشده که چاپ نشود.

  4. همشهري طرفدار محيط زيست ومخالف احداث جاده مربط گفت:

    درختي كه در تصوير در وسط جاده مربط در حال احداث ديده ميشود حداقل ۲۰ الي ۳۰ سال يا بيشتر عمر دارد آيا در مسير پيش بيني شده جاده مربط تعداد درختان مشابه كه در مسير جاده قرار ميگيرند و بايد قطع شوند در زمان طراحي مسير جاده بررسي و براوردي از تعداد درختان مشابه صورت گرفته است يا خير .احداث اين جاده بظول بيش از سي كيلومتر علاوه برا غير فني بودن مسير آن و داشتن مسير بسيار ناهموار و كوهستاني و هزينه بالاي احداث آن باعث قطع تعداد زيادي درختان بومي منطقه نيز ميگردد كه لازم است منابع طبيعي در اين زمينه وارد عمل شود و به محيط زيست منطقه لطمه وارد ننمايد

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • یک کردار پایدار، صدها گفتار را شکست سپاسگزارم از نگاه و توجه شما. موفقیت در هر مسیر، تنها به ادامه یک شغل محدود نمی‌شود. بیش از سه دهه یعنی بیشتر از سی سال در حرفه‌ی خود...
    احمد قاضی‌زاده در مطلب: اقتصاد، قلب تپنده‌ هر شهر است
  • «جناب آقای دستوری، آیا حضرت‌عالی قصد اعلام نامزدی در انتخابات شورای هفتم شهر اوز را دارید؟ همچنین خواهشمند است به‌صورت صریح و روشن تبیین فرمایید منظور شما از فردی که عهده...
    خالد کریمپور در مطلب: درهم برهم..
  • سلام آقای دستوری به موضوع خوبی اشاره کرده‌اند. نگارش اصطلاح پاچه‌خواری اشتباه و درست آن پاچه‌خاری به معنی خاراندن پاچه است که از زمان ناصرالدین شاه قاجار این اصطلاح رایج...
    در مطلب: درهم برهم..
  • به قول شیخ سعدی عالم بی عمل به چه ماند به مشاور بی نظر...
    الناز در مطلب: درهم برهم..
  • دقیقا اوضاع امروز اوز، بسیااااار درهم و برهم است و هیچکس سرجای خودش نیست و این حابجایی ها ضربه ی مهلکی بر پیکر نیمه جان اوز است... حداقل بخاطر عزتمندی شهرمان، برگردید سرج...
    شهروند در مطلب: درهم برهم..
  • دوصد گفته چون نیم کردار نیست .ما کسبه اگر همه کسب خودمان را ارتقا دهیم حتما موفق خواهیم شد .من نوعی اگر در کاسبی خود مثلا عکاسی موفق نباشم و نیمه راه رها کنم نمی توانم بر...
    شهروند در مطلب: اقتصاد، قلب تپنده‌ هر شهر است
  • بسیار کار پسندیده ای انجام شده جاداره از آقای محمد فروغی ریاست محترم هیئت امنای برکه ها بخاطر زحماتشان تشکر ویژه داشته باشم ....
    شهروند در مطلب: تقدیر از همراهی مردم اوز در پویش پاکسازی مسیر و حوضه آب‌ریز مجموعه ۲۰ برکه
  • ممنونم از اظهار نظرتان هم کسانی که موافق هستند و هم دوستانی که مخالف و منتقد موضوع و مطلب می باشند إن شاء الله سعی خواهد شد که مشکلات همراه با راهکار و پیشنهادات در آینده...
    فرید دستوری در مطلب: مسئول بومی و مسئول غیربومی
  • برای هر شهرستانی. استقرار. اداره مهم وکلیدی ( تعاون. کار. ورفاه. اجتماعی ،) لازم. وضروری. است که متاسفانه بعد از ۶. سال از ارتقا. در اوز. وجود. ندارد ومردم. به. لار مراجع...
    حکایت. کمبودهای. اداری. در اوز در مطلب: با اجازه… چرا…؟!
  • باسلاموضمن عرض تشکر فراوان از همشهریان عزیزان خداوند بزرگ سلامتی وتندرستی وموفقیت برای شما آرزو می کنم پایدار باشید...
    در مطلب: تقدیر از همراهی مردم اوز در پویش پاکسازی مسیر و حوضه آب‌ریز مجموعه ۲۰ برکه