سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
 |  ۱۲/ اسفند/ ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
  |   نظرات: 28 نظر
823 بازدید

اولویت های جاده در بخش اوز بررسی شد

اعضای شوراها و فعالین اجتماعی شهر اوز و روستاهای تابعه به اتفاق اعضای هیئت امنای جاده مربط طی نشستی در سالن اجتماعات بخشداری اولویت های جاده در بخش اوز را به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

نعمت الله فیروزی رئیس شورای بخش به اتفاق ابراهیم فیروزی از شهرک توحید کهنه، نوازلله مختاری به اتفاق صلاح الدین منصوری و مهرداد طاعتی از کوره، سید شرف الدین و سید حسن حسینی از قلات، سعید شریفی از هود، شهرام عباسی از هیرم، جعفر راستگو و فرهاد رحمن زاده از شورای شهر اوز، هدایت الله نامی، امین سعیدی، سید یوسف حسینی و ابراهیم احمدی از شهروندان اوز به اتفاق ناصرخضری، احمد خضری، عبدالعزیز خضری، یونس امیدوار و سهراب زرنگار از اعضای هیئت امنای جاده مربط شرکت کنندگان در این نشست بودند.

در این نشست که ۱۱ اسفند برگزار شد، ابتدا نعمت الله فیروزی گفت: با توجه به شروع به کار جاده مربط، درخواست ترمیم و ارتقای سطح جاده بلوک با حضور نمایندگان روستاها طی جلساتی که به میزبانی کوره برگزار شده، ارائه شده است. راستگو از اعضای شورای شهرستان و استان گفت: با توجه به درخواست تبادل نظر در باره جاده در بخش این نشست برگزار و علی تیرزن( از اعضای هیئت امنای جاده مربط) به عنوان مجری جلسه انتخاب شده است.

در ادامه جلسه شرکت کنندگان ضمن ابراز رضایت از برگزاری اولین نشست مشترک در مورد جاده بخش گفتند که موضوع مخالفت یا موافقت با جاده مربط مطرح نیست بلکه بر اولویت تاکید دارند.

در این نشست  شرکت کنندگان مواردی را مطرح کردند که بخشی از سخنان موافقین با جاده مربط که از هیئت امنای این جاده بودند، عبارتند از:

*سابقه جاده مربط به سال ۱۳۳۵ برمی گیردد که با تلاش عبدالله یزدانی پیگیری شده است.

*با ساخت جاده های چک چک و دیگ اشکن در منطقه، ساخت جاده مربط می تواند به خروج اوز از انزوا کمک کند.

* ساخت جاده مربط فاصله اتصال اوز به جاده لار شیراز را کاهش می دهد و ۳ ربع ساعت در زمان صرفه جویی می شود. براساس طرح توجیهی این جاده ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

*درصورت ساخت ایستگاه قطار در حوالی بریز، جاده مربط می تواند اوز را به ایستگاه راه آهن نزدیک تر کند

*کلید جاده مربط از شورای سوم زده شده و اعضای شورای چهارم شهر اوز نیز با آن موافق بوده اند.

*از رفت و آمد اتوبوس ها در جاده اوز تا هیرم در برخی از اوقات سال به دلیل استاندار نبودن این جاده ممانعت شده است.

سایر شرکت کنندگان از شوراها و فعالین اجتماعی روستا و شهر اولویت را بر بهسازی و ارتقای جاده بلوک می دانستند که بخشی از دلایل آن ها عبارت بود از:

*اولویت اول بهسازی گردنه اوز تا دوراهی کهنه است که در هر ۲ طرح مشترک است و علیرغم تلفاتی که داشته است، کمتر مورد تاکید قرار گرفته است. در صورتی که با هم افزایی توانمندی می توان بهسازی این بخش از جاده را به عنوان اقدام مشترک پیگیری کرد.

*با بهسازی جاده کنونی بلوک و تلاش برای تعریض و دو بانده کردن علاوه بر رضایت روستاهای بخش موجب رفت و آمد روستاهای بلوک هرم و کاریان به این سمت خواهد شد. در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰۰ هزار خودرو از مسیر کوره تردد می کند.

* براساس نظر سنجی که در سابت اوز امروز صورت گرفته ۷۵ درصد از شرکت کنندگان با بهسازی جاده بلوک موافق بودند.

*بزرگانی مانند شادروانان حاج یوسف نامی و محمد رضا سلمانپور از اوز و نیکوکاران کل بخش با ساخت جاده بلوک و اتصال به جاده بلوک هرم و کاریان به اتحاد و همبستگی کل منطقه می اندیشیدند اما ساخت جاده مربط ضمن نارضایتی روستاها به ویژه به دلیل کاهش رفت و آمد، به این اتحاد و همبستگی به ویژه در شرایط کنونی خدشه وارد می کند.

*جاده مربط با کاهش ۲۵ کیلومتر مسافت اوز تا جاده اصلی و زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای از نظر اقتصادی توجیه هزینه که با نرخ تورم کنونی بیش از ۷۰ میلیارد تومان، بر آورد می شود، ندارد.

*با توجه به دو بانده شدن جاده گراش تا لار و پیگیری ۲ بانده شدن لار تا جهرم و ایمنی ناشی از آن، توجیه تردد مسافرین سایر شهرها از مسیر مربط چندان منطقی به نظر نمی رسد و به خروج از انزوا کمک نمی کند. خنج با ساخت دیگ اشکن به روستاهای بلوک هرم و کاریان متصل می شود اما جاده مربط نه تنها ارتباط روستاهای بلوک هرم و کاریان، بیغرد و حسین آباد بلکه روستاهای منطقه با اوز را مختل می کند.

*در صورت ساخت راه آهن ایستگاه اصلی در مرکز شهرستان قرار می گیرد که در فاصله ۴۰ کیلومتری اوز است و  نزدیکی به ایستگاه راه آهن از طریق مربط توجیه مناسبی برای هزینه سنگین نیست.

*اگر جاده بلوک استاندارد نبوده و نیاز به بهسازی دارد باید برای آن اقدام کرد، نه این که آن را رها کرده و به ساخت جاده جدید اقدام کنیم.

* برای ساخت جاده مربط مطالعات لازم صورت نگرفته است اما این جاده علاوه بر تبعات اجتماعی و اقتصادی از نظر زیست محیطی نیز لطمه می زند. در صورتی که بهسازی جاده موجود بلوک می‌تواند برای توسعه گردشگری به ویژه به دلیل وجود دریاچه هیرم و آبشار بیدشهر مناسب باشد.

گرچه شرکت کنندگان بر سر صورتجلسه و امضا به توافق نرسیدند، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد این جلسات با تاکید بر ارائه دلایل فنی، کارشناسی و مستندات قوی تر ادامه یابد تا با تفاهم و هم افزایی توانمندی های مادی و معنوی تصمیمی مبتنی بر جامع نگری و تامین منافع بیشتر کل بخش اتخاذ شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

28 Responses to “اولویت های جاده در بخش اوز بررسی شد”

  1. پایشگر گفت:

    اگر دنبال رونق هستند باید تا دیر نشده جاه اوز به خنج را دوبانده کردنقشه های آن هم اماده است اگر جاده چک چک ساخته شد دیگر دولت این مسیر را دوبانده نمی کند
    باید از تضاد بین مرزهای گراش و لار استفاده کرد جاده اناغ را احیا و ساخت.
    باید را بلوکات را بهسازی کرد.
    از دور ونزدیک اعضا هیات امنا ها می شناسم….

  2. علی گفت:

    اقای راستگو عضو فعال هیات امنای جاده مربط هستن متاسفانه در گزارش از ایشان فقط بعنوان عضو شورا یاد شده

  3. سعید هنری گفت:

    با احترام به ‌تمام دیدگاهها و بزرگواران و شرکت کنندگان از جنبه دلایل اهمیت هر کدام از جاده ها…مجموع موارد و ویژگیهای مطرح شده مربوط به بهسازی و بهینه نمودن ..جاده بلوکات منطقی تر به نظر می‌رسد و در اولویت بندی احداث جاده مربط در رتبه دوم قرار میگیرد

  4. هاشم گفت:

    قراره امسال جاده جهرم به قیر افتتاح بشه ،ما به راحتی می توانیم از سمت کاریان به این جاده متصل شویم ،درواقع با یک جاده می توانیم هم به جاده قدیم فیروز آباد شیراز متصل شویم هم به جاده جهرم به شیراز

  5. شهروند. اوز. وتبادل منطقه. ای گفت:

    این. جلسات. وتبادل. نظرها. بین. اوز. بلوکات. بسیار. لازم. وضروری. است. باید. ادامه. پیدا. کند. تا به. یک. نتیجه. قابل. قبول. همع. برسیم. در ضمن. برای. ارتقا. اوز. به شهرستان. هم. باید. همفکری. منطقه. ای. باشد. اخیرا. هیت. دولت. ۳. شهرستان. جدید. تاسیس. کرده است که. مسولین. منطقه. اوز. باید. پیگیری. واقدام. نمایند جهت اطلاع. عرض میکنم که. در. ماه. اسفند. جاری. بخشهای. اصلاندوز. در استان. اردبیل. ودرگزین. در همدان. وبخش. جان. میرزا. در استان. چهارمحال. وبختیاری. به شهرستان. تبدیل. شدند که. همه. این. مناطق. از. بخش. بزرگ. اوز. کوچکتر. هستند

  6. دهکویه. لارستان شهر. شد گفت:

    با تصویب دولت. در تاریخ ۸. اسفندماه جاری. روستای. دهکویه. لارستان به شهر. ارتقا. پیداکرد. وبه زودی. شهرداری. ان تاسیس. میشود. نماینده. لارستان. اعلام. کرده اند. که. در این مصوبه دولت. بسیار. پیگیر. بوده است

  7. راهگشاي دلسوز گفت:

    آنچه كه از گزارش نشست بررسي اولويت جاده اوز استنباط ميشود موارد زير را ميتوان نتيجه گرفت
    ۱- تصميم گيري در مورد احداث جاده اگر توسط دولت قرار باشد احداث شود با مسولان وزارت راه و شهر سازي و بنا بر پيگيري رعايت خواست عمومي مردم مييباشد
    ۲- اگر جاده با اهداف نظامي باشد احداث و تصميم آن با مسولان نظامي ميباشد
    ۳- اگر احداث جاده براي دسترسي به كارخانه يا كارگاه يا مزرعه كشت و صنعت يا شركت بخصوصي باشد تصميم گيري با ذينفعان مربوطه يعني كارخانه دار يا مزرعه دار يا شركت خصوصي مربوطه ميباشد.البته مشروط بر اينكه تداخلي با مصالح عمومي مردم روستا شهر يا ديار خاصي نباشد
    ۴- چناچه قرار باشد جاده ارتباطي براي دسترسي راحت و سريعتر و امن تر يك شهر يا منطقه به منطقه ديگر با حمايت مالي افراد خير يك منطقه باشد.تصمم گيري آن در ابتدا با مسولان شهري آن شهر و روستاهاي تابعه بخاطر حفظ مصالح عمومي آن ديار و منطقه ميباشد كه در اين رابطه جاده مربط در اين چارچوب ميباشد لذا مسولان شوراي شهر و شهرداري شهر و اعضاي شوراي روستاهاي تابعه در انتخاب احداث مسير آن نقش اساسي دارند .متاسفانه در اين جلسه برگزار شده تعدادي افراد كه احتمالا از سوي فرد خير يا خيرين انتخاب شده اند بدون اينكه تاكنون از نظر توجيه فني و اقتصادي و منافع و مصالح اجتماعي و حتي نقشه هاي فني گزارشات مربوطه ارائه دهند و مشاور مربوطه در تعيين انتخاب مسير مشخص باشد وحق بررسي مسير جاده و منافع عموم را درنظر بگيرد اعلام نموده اند كه ميخواهند جاده مربط را بسازند. افراد مذكور از نظر تصميم گيري چون بايد عمدتا از اعضاي فعلي شوراي شهرهاي اوز و روستاهاي ذينفع توابع و بلوكات باشند نميتوانند واجد شرايط و صلاحيت باشند زيرا براي احداث اين جاده علاوه مسير، هيچگونه مشخصات فني از نظر مسير راه، ميزان عمليات خاكبرداري و خاكريزي ميزان كوه بري، شيب مسير وقوسهاي مسير و رعايت منافع مردم در نظر گرفته شده باشد به مردم اعلام نكرده اند اما اعلام به اقدام ساخت آن نموده اند .
    ۵- مردم اوز در حاليكه براي ارتقاي شهر اوز براساس آنچه طي طوماري هائي در نماز جمعه لار در تضاد با خود ميبيند و مردم لار را مخالف ارتقاي خود ميباشند. چگونه است كه ميخواهند با احداث جاده مربط مردم چند روستا و بلوكات زير مجموعه خودرا راضي نگه دارند و در كنار خود قرار دهند و خداي نكرده در روزمبادا مردم اين روستاها را در كنار خود قرارببينند و آنها را حامي خود بدانند. چه بسا الان تعدادي از اين روستاها نسبت به عدم احساس همبستگي مردم و مسولان اوزي ابراز نارضايتي مينمايند .
    ۶- بعضا افرادي از هيات امناي اوز كه سابقه زيادي در مناسبات مختلف با مردم و روستاها دارند چگونه و در چارچوب كدام منافع ميخواهند منافع مردم اوز با احداث جاده مربط تامين نمايند و درصورت اجراي آن در آينده بايد منتظر عواقب تصميمات خودباشند كه ممكن مشكلات و مصيبتهائي براي آينده مردم اوز بوجود آيد. اينگونه افراد از نظر منافع اقتصادي و اجتمكاعي و همبستگي بايد بيشتر با روحيات مردم اوز آشنا باشند و دراين زمينه بايد با مشاوران مختلف راه سازي به غير از مشاور قبلي راه مربط تشكيل جلسه داده و منافع عمومي از احداث جاده مذكور از نظر كاهش بعد مسافت مسائل فني مسائل اجتماعي مسائل زيست محيطي منافع اقتصادي مردم و از همه مهمتر منافع همبستگي مردم بومي منطقه را بررسي نمايند و نتايج بدست آمده را در معرض ديد مردم قرار دهند. به نظر ميرسد هيات امناي راه مربط افرادي تك بعدي و در راستاي منافع خاصي تصميم به احداث راه مربط دارند كه براي همكان مشخص و اشكار نيست. آيا بهتر نيست كه منافع دراز مدت جاده مذكور از نظر هزينه احداث ۳۰ كيلومتر راه و هزينه هاي بهره برداري و نگهداري و ساير مسائل ناشناخته براي مردم را فداي منافع تعدادي افرادي خاص نمود. وقتي مردم اين همه روستا و بسياري از مردم اوز و بسياري از معتمدين مخالف احداث چنين راهي هستند چرا عده اي اندك ميخواهند توافق نامه احداث راه مربط به مردم اوز و تعادي افراد منطقه و حتي هزينه بالاي ساخت آن براي خيرين را تحميل نمايند .چرا تاكنون نقشه هاي آن در معرض ديد مردم گذاشته نميشود . چرا در ميان جمعي افراد كارشناس اين نقشه ها مورد بررسي قرار نميگيرد. چنانچه فردي ۵۰ سال قبل يا بيشتر در اين مسير فرزندش مرحوم شده است ايا اين ميتواند دليل انتخاب احداث چنين مسير و راهي شد ؟.
    ۷- پيشنهاد ميشود در اين رابطه ساير گزينه هاي مسير راههاي منطقه كه بسيار كوتاه تر از مسير مربط ميباشد مورد بررسي قرار گيرد از چمله مسير ۷ كيلومتري كهنه قديم به هيرم كه بيش از ۲۵ كيلومتر مسير اوز به جهرم و شيراز را كوتاه تر مينمايد و با احداث يك تونل يك كيلومتري كل مسير گردنه حادثه خيز هيرم حذف شده و دسترسي بسياري از روستا نيز حفظ ميشود البته قبل از احداث اين مسيسر لازم است كليه مناطق مسير جاده حادثه خيز اوز تا كهنه جديد يا شهرك حذف و تعريض گردد و سپس بر روي گزينه هاي تعريض جاده بلوكات و مسير كهنه قديم به هيرم با بر گزاري رفراندمي در ميان مردم اوز و روستاهاي تابعه با حفظ احترام به نظرات اكثريت مردم و منافع عمومي براي اتخاب راه مربط يا بلوكات يا راه كهنه قديم به هيرم در ميان مردم منطقه اقدام نمود.
    ۸- در اين رابطه لازم است از نظرات معتمدين و كارشناسان فني راه سازي و مشاوران ذيصلاح نظرخواهي رسمي شود و اسير تبليغات و فشارهاي خاص قرار نگيرند.
    ۹- گفته شده است كه در جلسه يك نفر از اعضاي هيات امنا مطظرح نموده است توافق احداث جاده مربط نوشته شود ولي قرار نيست اين جاده تا سي سال آينده ساخته شود يعني هزينه آن انقدر بالا خواهد بود كه احتمالا با تورم افسار گسيخته اي كه داريم هزينه ساخت آن به چند صد ميليارد تومان خواهد رسيد.
    ۱۰- پيشنهاد ميشود مردم و مسولان در ابتدا نسبت به حذف گردنه هاي اوز تا شهرك يا كهنه جديد و تعريض آن اقدام تصميم گيري و اقدام نمايند سپس در مورد احداث جاده جديد يا تعريض بلوكات با فرصت زمان بيشتر و با انتخاب مشاور فني راه واجد صلاحيت تصميم گيري همه جانبه اي صورت گيرد و از ايجاد تنش در ميان مردم اوز وبلوكات جلوگيري شود .در اين رابطه ائمه جماعت اوز و روستاها و كارشناسان فني و معتمدين و اعضاي شوراهاي شهر و روستا نيز ميتوانند نقش ارشادي و تعيين كننده داشته باشند.
    ۱۱- در مطالعات پروژههاي فني بمرور زمان بسيار ديده شده است كه احداث پروژه اي در مقطعي از زمان شايد مفيد باشد اما با مرورو زمان و پيشرفت هاي مختلف فني و تكنولوژيكي و مسائل اجتماعي مطالعات انجام شده قبلي از حيظ انتفاع بيفتد و بيفايده باشد.
    ۱۲- عدم احساس مسوليت بعضي افرادي يا منافعي شخصي بعضا ديده ميشود در اينگونه جلسلات با عذر و بهانه هائي شركت نمينمايند كه اينگونه اقدامات از ديد مردم مخفي نخواهد ماند. لذا بايد با جسارت و در جهت منافع اكثريت مردم اوز و بلوكات در اينگونه جلسات شركت نموده و هيچ عذر و بهانه اي براي مردم قابل قبول نيست.
    ۱۳- هزينه هاي برآورد شده ۴۰ الي ۷۰ ميليارد تومان بسيار صوري و غير واقعي است و يك مشاور راهسازي درست و حسابي بايد تمام اقلام و ريز محاسبات در گزارشات خود برآورد و منعكس نمايد و تورمهاي آينده نيز پيش بيني نمايند. بايد ديد هزينه هركيلومتر جاده سازي در زمينهاي هموار يا در مناطق كوهستاني و سنگ بري و كوه بري و در ميان دشت و تعداد پلها و اندازه هاي آنها كه احتمالا مواجه با آبگرفتگي ميباشد مشخص و برآورد شود و نبايد جاده در مسيري خط القعر قرار گيرد كه دايما دچار آبگرفتگي شودو يا نياز به ارتفاع زياد خاكريزي باشد كه ايمني جاده را زير سوال ببرد

  8. اميد گفت:

    آيا حيف نيست بودجه چند صد ميليارد توماني صرف جاده اي غير ضروري مربط بطول ۳۰ كيلومتر نمود در حاليكه اين بودجه ميتواند بسياري از مشكلات و نيازهاي عموم ي شهر اوز را برطرف نمايد وقتي تمام كوچه و پس كوچه ها و خيابانها خاكي است و شهر نياز به زيبا سازي و بيمارستان به تجهزات پزشكي ضروري دارد چرا چنين بودجه اي صرف مسير جاده اي شود كه اولا غير فني و غير ضروري است و ثانيا موجب تفرقه ميان مردم اوز و بلوكات حامي مردم اوز گردد

  9. ناشناس گفت:

    براي احداث راه مربط يا تعريض جاده بلوكات و يا احداث جاده ۷ كيلومتري كهنه قديم به هيرم و تونل يك كيلومتري لازم است در سطح اوز و بلوكات رفراندم و راي گيري صورت گيرد تا مردم بهتر از نظرات همديگر و منافع و مصالح منطقه دفاع نمايند

  10. همشهري دلسوز واقعي گفت:

    آيا تاكنون هيات امناي جاده مربط بازديدي از جاده ديگ اشكن خنج نموده و گزارشي تهيه نموده كه در چه وضعي هستند و چقدر هزينه نموده انده البته اين جاده از توجيه فني و اقتصادي بسيار بالائي برخوردار است ولي از ميزان هزينه كرد آن و پيشرفت آن اياد نبادي تجربه اي را اگر بدست آمده است گزارش و بازديدي داشته باشد و در سايتهاي اوز منعكس نمايد كه مختصات مسير آن چيست و حجم عمليات سنگ بري و كوه بري و خاكبرداري و خاگريزي و تعداد پلهاي مورد و ميزان طول مسير و همچنين كاهش مسير خنچ به جهرم و شيراز گزارش نمايند.معمولا پروژه هاي سنگيني كه در اطراف منطقه صورت ميگيرد وظيفه سايتهاي منطقه و اوز ميباشد اين تجربيات به مردم اوز و مسولان ذيربط انتقال دهند .اينكه چند نفر فاقد تجربه فني و تخصصي دور هم بنشينند و تصميم براي مردم اوز بگيرند و مسولان شهري و روستاها بي خبر باشند ميشود مشابه همان كارهائي كه در اين ۴۰ سال اوز صورت گرفته و به جائي نرسيده است

  11. همشهري گفت:

    وقتي قراره ايستگاه راه آهن در لار ساخته شود چه اصراري است كه با احداث جاده مربط بخواهيم به نزديكي ايستگاه بريز برسانيم اين هم از آن حرفهاي غير قابل توجيه و غير منطقي است

  12. همشهري . گفت:

    با ساخت جاده مربط ارتباط اوز با كليه روستهاي تابعه قطع ميشود كه ضربه جبران ناپذيري به مردم اوز و منطقه از همه لحاظ وارد ميكند. اين هيات امنا چه فكر ميكند

  13. رحمان گفت:

     معتمدین و افراد آگاه و مسولین  اوز باید خیرین را در راه وحدت مردم اوز و بلوکات هدایت نمایند تا اقداماتشان در راستای وحدت مردم اوز و بلوکات باشد نه در راه تفرقه و کینه ورزی و جدایی.  مردم اوز .باید بدنبال تعریض و  حذف گردنه های مسیر اوز تا شهرک باشند   و روستاییان و بلوکات کوره  هود و هیرم هم  با پیگیری  های خود بدنبال حذف گردنه هیرم باشند و این همکاری  باید در راستای خدمت بهمدیگر و وحدت مردم منطقه باشد

  14. رحیم گفت:

    ساختن راه معمولا برای ایجاد ارتباط و همدلی نزدیک تر مردم بهمدیگر میباشد آیا واقعا جاده مربط چنین نقشی مابین مردم اوز و بلوکات و روستاهای منطقه ایفا مینماید . مسلما خیر. پس چرا بر ساخت ان توسط افرادی معدود دنبال میشود

  15. ناشناس گفت:

    تسریع در انتشار نطرات خوانندگان برای همه مفید خواهد بود

  16. کریم گفت:

     مردم اوز باید با اقدامات درست بدنبال پیدا کردن دوستان بیشتر در میان مردم بلوکات باشند نباید برای خودشان دشمن تراشی کنند هم اکنون عده ای در روستاهای منطقه خواستار جداشدن  از اوز میباشند جاده مربط چه حسنی دارد که بعصی ها علیرغم آشنا بودن با مسائل و مشکلات مردم و بلوکات بصورت ناخودآگاه  تیشه به ریشه وحدت مردم و توسعه وپیشرفت اوز مردم اوز حرف میزنند یا اقدام مینمایند
    فضای مجازی و افرادی که رسانه و نشریه دارند باید در خدمت آگاهی مردم اوز باشند نه برعکس

  17. دلسوز مردم اوز و بلوکات گفت:

    مردم و خیرین محترم و هم چنبن هیات امنای جاده مربط باید به این نتیجه برسند که بر خلاف خواست و نطر عمومی و منافع مردم بودجه خیزین را حیف و میل ننمایند و به قولی از یکدندگی دست بردارند و در جهت منافع عمومی مردم اوز و منطقه چشم خودرا بر روی احداث جاده غیر قابل توجیه و عیر فنی دست بردارند و بودجه خیرین صرف رفاه و اُسایش در سایر زمینه های عمرانی و اشتغالزایی و توسعه سطح شهر و حدف گردنه و اصلاح مسیر جاده اوز تا شهرک نمایند و متقابلا مردم روستاهای کوره هود اسلام شهر وهیرم وقلات با کمک خیرین خودشان اقدام به تعریض مسیر جاده منطقه خود و حذف گردنه هیرم که بسیار خطرناک میباشد و سرعت ماشین در این محدوده با سرعت ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر و با احتیاط زیاد باید رانندگی نمود که موجب اتلاف وقت وسایط نقلیه میشود اصلاح و حذف نمایند

  18. راهساز با تجربه گفت:

    وقتی قراره پروژه بزرگی مانند جاده مربط بطول بیش از ۳۰ کیلومتر که هزینه بسیار سنگینی دارد باید اولا برای اجرای آن بصورت آگهی در جراید بصورت مناقصه اعلام شود و در این آگهی مشخصات جاده و برآورد اولیه هزینه اجرایی و موقعیت آن در آگهی اعلام میشود و از شرکتهای سازنده برای شرکت در مناقصه دعوت میشود با خرید اسناد مناقصه و دریافت آلبوم نقشه های مسیر طراحی شده و گزارش فهرست بهای انها و تعداد ابنیه از قبیل آبراهه ها تعداد پل تعداد آب نما حجم عملیات خاکبرداری و خاکریزی حجم کوه بری حجم بتن حجم آرماتور و سیمان و سایر مصالح و سایر اقلام شرکتها در مناقصه شرکت و پیشنهاد قیمت میدهند . در مورد اجرای عملیات جاده مربط کدامیک از این موارد ها به اجرا گداشته شده است . درسته این جاده توسط خیرین ساخته میشود ولی بودجه خیرین را نباید بدون حساب و کتاب حیف و میل و هزینه شود. این افراد هیات امنا هیچکدام از این موارد رعایت نکرده اند و نمیخواهند شفاف عمل کنند ولی برای شورای شهر خط و نشانومیکشند که باید در اطاق شیشه ای باشند.و همه اقدامات شفاف باشدالبته اگر افراد شورا از افراد مورد نظر خودشان نباشند . این مطالب مینویسم تا جوانان و افراد دلسوز و علاقمند به اینگونه مسائل آگاه و آشنا شوند تا در کارهای بزرگ بتوانند اظهار نظر کنند و تجربه کسب کنند

  19. سعید هنری گفت:

    لازم است اسامی و طرفداران و دست اندرکاران و صاحبنظران هر دو دیدگاه با دلایل خود و به صورت شفاف مشخص شود و نظرات خود را در اختیار افکار عمومی قرار دهند

  20. ناشناس گفت:

    با تشکر از انتشار نطرات خوانندگان، لطفا سایر نظرات را هم که آموزنده میباشد منتشر نمایید

  21. ناشناس گفت:

    لازم است اوز و روستاهاي منطقه و بلوكات چند نفر از افراد
    آگاه و با نفوذ و كاردان و كارشناس براي نيازهاي بررسي نيازهاي ضروري تر مردم اوز به غير از جاده مربط كه فاقد هر گونه مصلحت و توجيه فني و اقتصادي است جلسات مشتركي با حضور كليه اعضاي شوراي شهر شهردار محترم و بخشدار وساير مسولان ادارات با حضور حداكثري افراد اشنا به نيازهاي مردم نشستهاي متعدد داشته باشند و نيزاهاي

  22. همشهره آگاه به مطالعات راه سازی گفت:

    پیشنهاد میشود از سوی مخالفان احداث جاده مربط به اتفاق خیرین روستاهای تابعه شرکت مهندسی مشاور معتبر راهسازی را با پرداخت حق الزحمه ای انتخاب اقدام به انجام مطالعات مسیر جاده اوز تا شهرک بمتطور حذف گردنه ها و پیچ و خم و نقاط حادثه خیز را مطالعه نماید و براورد هزینه نماید و در صورت امکان نسبت به تعریض جاده مذکور بررسی و نقشه های مربوطه بهمراه براورد هزینه گزارش نماید
    هم‌چنبن همین مهندسی مشاور اقدام به بررسی گزینه ادامه راه از کهنه قدیم تاهیرم با هدف حدف گردنه هیرم و احداث تونل که طول مسیر جاده حدود ۷ کیلومتر راه جدید از کهنه قدیم تا هیرم میباشد بررسی ، مطالعه و برآورد هزینه نماید و گزارش مربوطه نیز تهیه نماید
    هم چنین در ادامه این مطالعات مشاور مذکور اقدام به انجام مطالعه مسیر موجود بلوکات و تعریض جاده مدکور و حذف گردنه هیرم و در صورت امکان کاهش طول مسیر جاده مدکور اقدام نماید . در پایان انجام این مطالعات سه گزارش بشرح زیر در دسترس مردم اوز و بلوکات قرار میگیرد
    ۱- گزارش اول از حدف گردنه ها و تعریص و حدف نقاط حادثه خیز اوز تا شهرک یا کهنه جدید با برآورد هزینه و نقشه های مربوطه
    ۲- گزارش دوم از احداث ۷ کیلومتر جاده با یک تونلی حدودا یک کیلومتری از کهنه قدیم تا هیرم با برآورد هزینه و نقشه های مربوطه
    ۳- گزارش سوم از تعریض جاده بلوکات از شهرک یا کهنه جدید تا هیرم در مسیر جاده بلوکات با بررسی کاهش طول مسیر و تعریض جاده و حذف کامل گردنه هیرم با برآورد هزینه و نقشه های مربوطه
    ۴- در انتها از مقایسه سه گزازش فوق با ذکر میزان هزینه هرکدام و ذکر کاهش طول مسیر هر گزینه و اشاره به منافع مردم اوز و بلوکات و صرفه جویی در وقت و هزینه های سوخت و استهلاک و کاهش هزینه های حمل و نقل کالا و حفط روابط دوستانه و اجتماعی و انتخاب یک گزینه مرضیه الطرفین که منافع همه مردم بگونه ای رعایت شود ارایه گردد . در این صورت میتوان نتبجه گرفت که مطالعات جاده اوز به جویم و جهرم و شیراز دارای توجیه فنی و اقتصادی ست یا نه . نه اینکه سرمون به زیر بیندازیم و فقط انچه که یک مسیر از گذشته های دور دیده و شنیده شده رابه مشاوری اعلام شود
    که نقشه های آن تهیه و سپس بدون هر گونه بررسی بیطرفانه از سویسایر کارشناسان آنر به اجرا گداشته شود متاسفانه نمونه های زیادی از اینگونه مطالعاتها در سالهای اخیر در سطح کشور مشاهده شده و اثرات یانبار آن دیده ایم و فرد خیر هم روحش از خدمتی که میکند خبر نداشته باشد

  23. مطالب مفيد براي بررسي نيازهاي مردم گفت:

    لازم است چند نفر ازافراد آگاه و با نفوذ و كاردان و كارشناس اوز و روستاهاي منطقه و بلوكات
    براي برسي نيازهاي ضروري تر مردم اوز به غير از جاده مربط كه فاقد هر گونه مصلحت و توجيه فني و اقتصادي است با تشكيل جلسات مشتركي با حضور كليه اعضاي شوراي شهر، شهردار و بخشدار محترم وساير مسولان ادارات با حضور حداكثري نمايندگان شوراهاي روستاهاي بلوكات و افراد آشنا و خيرين محترم و كارشناسان فني مرتبط كه به نيازهاي مردم آگاهي دارند نشستهاي متعدد داشته باشند و نيازهاي مردم در جرايد و نشريات و فضاي مجازي اعلام نمانيد تا ساير خيرين محترم و مسولان دولتي را در جريان تصميمات قرار گيرند و اين روند بعنوان سرمشقي براي جوانان اوز كه مسولان آينده خواهند بود تجربه كسب نمايند و از اولويتها و نيازهاي مردم اوز و روستاهاي تابعه و بلوكات مطلع شوند . اين رند لازم است در كليه بلوكات براي بررسي كليه نيازهايشان دايما تشكيل جلسه دهند و جوانان را وارد ميدان كنند و به آنان بها داده شود تا بدرآينده بهتر بتوانند تصميم هاي مهمتري بگيرند و اچرا نمايند

  24. ناشناس گفت:

    تسريع در انتشار نظرات ميتواند درافزايش آگاهي خوانندگان مفيدتر و موثرترباشد

  25. ناشناس گفت:

     مدیریت محترم چند روزی است که نطرات بالا نمیاد و منتشر نمیشود .جهت استحضار عرض کنم یکی از دلایل بالا بودن تعداد شمارگان خوانندگان بعضی خبرها بخاطر درج و انتشار نظرات مفید و فنی و اجتماعی  و…. میباشد در انتشار نظراتی که در چارچوب مقررات سایت میباشد بلافاصله اقدام فرمایید چون معمولا خوانندگان یک خبر چند بار مطالعه نمیکنند مگر اینکه مسائل خاصی  در مورد ان مطرح شده باشد. ضمنا طرفداران احداث جاده مربط هیچگونه نظری نمیدهند و چراع خاموش  راه میروند .مردم  و خیرین هوشیار باشند که دسته گل به آب ندهند بخصوص بعد از دیدار بعضی افراد با مدیر کل راه و ترابری لارستان

  26. دلسوز اوز بازدارنده از حیف و میل بودجه خیرین گفت:

    در مورد برنامه پیاده روی مطلبی در نظری یک شهروند بنام ارزومند اصلاح در تمجید از عملکرد مسولان برگژار کننده و مسولان دانشگاه آزاد دیدم لدا دیدم‌بی مناسبت نیست که مطالبی در این رابطه و جاده مربط نیز بنویسم که شاید مفید و مثمر ثمر واقع شود و وظایف دانشگاه و هیات های علمی شاغل در آنها علاوه بر تدریس چه نقش یا نقشهایی برای کمک به مردم اوز در امور عمرانی بنمایند..مردم اوز در حال حاصر مسائل شخصی خودشان از جمله برنامه پیاده روی و گردش و تفریح از سالیان متمادی بدون وجود مدرسه و دانشگاه انجام‌میدادند و مسیرهای طولانی پیاده روی بدون داشتن هرگونه وسیله نقلیه ای از دوچرخه تا موتور و ماشین انجام میدادند. اکنو مدتی است برای این گونه برنامه سرو صدا راه میاندازند و برای خکد تبلیغات راه می اندازند. در حال حصر سه دانشگاه با زیر بناب ساختمای زیاد و نمایی بسیار شیک و خوب داریم این دانشگاهها باید در خدمت دانشحویان و کمکم به مسایل فنی شهر و مسولان شهری نمایند. اکنون مروم اوز و مردم بلوکات بادمعصلی بنام جاده مربط مواجه هستند سوال من این است که این همه از بعصی افراد برای راه اندازی برنامه پیاده روی تعریف و تمجید میشود بهتر نیست این افراد در جلسات و نشستهای فنی با هیات امنا برای بررسی جاده ۳۰ کیلومتری مربط که هیچگونه مشکلی را حل نمیکند بلکه بر مشکلات مردم اوز ک بلوکات اضافه میکند بنشینند و بررسی کنند که چه گزینه و مسیر های دیگری برای حل این‌مشکل وجود دارد تا اتش اختلاف مردم اوز و بلوکات روشن نشود و مردم به مسیر کم‌هزینه تر و راحت تر و مردم پسند تر برسند زیرا گفته میشود بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان پول بی صاحب خیر که روحش هم خبر ندارد و در خارج از کشور بشر میبرد صرف ساخت ۳۰ کیلومتر راه مربط شود درصورتی با یک چهارم همین پول میتوان به حذف گردنه های مسیر اوز تا شهرک و ساخت ۷کیلومتر راه کهنه قدیم تا هیرم و یک تونل طول یک کیلومتر اقدام نمود تا گردنه بسیار خطرناک هیرم حذف شود و بیش از ۲۵ کیلومتر مسیر اوز و بلوکات تا جهرم و شیراز کوتاهتر شود و بخشی از پول خیر صرف اشتعال جوانان در سایر زمینه ها شود

  27. شهروند اوزی دور اندیش گفت:

    نسخه اصلاح شده

    از مدیریت محترم سایت اوز امروز تقاضا میشود گزارشی که تحت عنوان زیر در باره جاده خنج به جهرم در مسیر جاده دیگ اشکن در سایت ایرنا منتشر شده بطور کامل بازنشر نمایید تا مردم بطور کامل با وضعیت جاده در حال ساخت مذکور که فاصله خنج به جهرم بیش از ۸۰ کیلومتر کاهش میدهد و دیگر ضرورتی به ساخت جاده مربط نمیباشد منتشر نمایید در این صورت دیگر مردم بلوکات و روستاهای تابعه هم خل میشود و وحدت مردم اوز و روستاهای تابعه بیشتر خواهد شد و این مسئله در جهت تعریض و دوبانده نمودن جاده اوز به خنج نیز تسریع مینماید . حتما گزارش مدکور بدون کم و کاست و تحریف و سانسور منتشر نمایید

    ## جاده در حال ساخت خیر ساخت مسافت جهرم به خنج را کاهش میدهد###. به آدرس زیر :

    http://www.irna.ir/fars/fa/News/83236492

  28. احسان گفت:

    در رابطه با نظرشهروند دوراندیش لازم است اشاره شود که خبر مذکور به نقل از ایرنا در یکی از سایتهای اوز منتشر شده است اما بخشهای مفید و تاثیر گذار آن که موجب اگاهی مردم اوز و بلوگات و روستاها میشود حذف شده و منتشر نشده است و هر چه در این زمینه مطالب مربوط به راه سازی و منافع مردم اوز و با ذکر توجیه و دلایل منطقی برای مردم روشنگری و اطلاع رسانی شود مردم متوجه نقاط قوث و ضعف هرگونه اقدامات عمرانی خواهد نمود و خیرین هم در اقداماتشان بیشتر بررسی نموده و منافع اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مردم مد نظر قرار خواهند داد

نظر سنجی
Sorry, there are no polls available at the moment.
آخرین نظرات
  • من تا ۳. روز قبل که. در مسیر. هیرم به طرف. بنارویه. وجویم. حرکت. میکردم. اثری. از. روکش. اسفالت. ندیدم اما. در مواردی. لکه. گیری. شده. بود پس. کجاست این ۱۷. کیلومتر روکش....
    از بلوکات. اوز در مطلب: روکش آسفالت محور دامچه هیرم و بهسازی دو تقاطع
  • خبر خوبی است امیدواریم کلیه راههای مواصلاتی بخش اوز مورد توجه واقع شود...
    در مطلب: روکش آسفالت محور دامچه هیرم و بهسازی دو تقاطع
  • انتشار کتاب شعر رباعی دوزبانه ایرانی و تاجیکی مرا دیگر نمی بینی به آقای فرهاد ابراهیم پور تبریک و شادباش میگویم امیدوارم این اقدام ایشان که موجب افتخار و معرفی بیشتر شهر...
    همشهری حامی نویسندگان بومی اوز در مطلب: از کتاب« مرا دیگر نمی یابی» با برگردان فرهاد ابراهیم پور رونمایی شد
  • با تشکر از برگزارکنندگان‌نمایشگاه، در صورت امکان عناوین کتابها با دکر نام نویسندگان جهت اطلاع همشهریان که امکان بازدید از نمایشگاه را ندارند در انتهای گزارش اضافه شود ودر...
    همشهری حامی نویسندگان بومی در مطلب: افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سنتی در موزه مردم شناسی اوز
  • اقای بازرگانی باید با دکتر مونسان ریس میراث فرهنگی ایران در باره عدم استقرار نمایندگی اداره میراث فرهنگی ور بخش اوز ملاقات میکردند...
    شهرونداز تهران در مطلب: موزه مردم شناسی اوز برای دومین سال پیاپی به عنوان موزه برتر شناخته شد
  • بسیار. جالب. موفق. باشید. لطفا در باره استقرار نمایندگی اداره میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری. دراوز. اطلاع. رسانی. نمایید مجوز. دایر کردن ان. سال. قبل در. شیراز. صادر...
    شهروند. از اوز در مطلب: افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سنتی در موزه مردم شناسی اوز
  • روحانیت. اوز. مانند. بسیاری. از شهرها. باید. در امور. اجتماعی. مسلمانان وارد. شود. مردم. اوز. انتظار. دارند.روحانیون. محترم. در. مسایل مهم. شهر. اوز. مانند. استقرار. ادار...
    شهروند. از. شیرازو. درخواست. از. روحانیون در مطلب: بررسی فقر و راه کارهای مبارزه با آن در خطبه های نماز جمعه اوز/ فایل صوتی
  • درود بر شما جناب احمدي،هدفشان باز داشتن شما از فعاليت است مگر مطالعه و دانايي چه چيزي از شهر كم مي كند؟؟شايد شما و گروهتان شهرهاي ديگر را هم تشويق كرديدء،امثال ديديم كارت...
    شهروند در مطلب: وقتی دانسته یا ندانسته خود زنی می کنیم
  • با تشکر از مدیریت محترم سایت اوز امروز از انجاییکه رقابت برای پایتختی کتاب در میان شهرهای بزرگ ایران نیاز به انرژی و وقت زیاد و کمک مالی و فکری افرادی زیادی دارد و امکان...
    همشهری حامی نویسندگان بومی اوز در مطلب: وقتی دانسته یا ندانسته خود زنی می کنیم
  • جناب احمدی به نظر من تحلیل فعالیت اوز در بحث کتابخوانی تاثیری در افکار مخالفان اصلی این فعالیت فرهنگی نخواهد داشت به دلیل اینکه اینگونه افراد که حتی برخی از آنها دارای سم...
    همشهری در مطلب: وقتی دانسته یا ندانسته خود زنی می کنیم