جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
 |  7/ نوامبر/ 2015 - 8:56
  |   نظرات: 11 نظر
1,834 بازدید

جزئیات پرداخت وام خودرو و کالاهای ایرانی اعلام شد

به گزارش ایسنا، شورای پول و اعتبار در یک‌هزار و دویست و هشتمین جلسة مورخ ۱۳۹۴/۷/۲۸، در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، برای ایجاد تحرک در اقتصاد، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی بین آنها در فروش محصولات داخلی، اعطای تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی و خودرو‌سازان و سازندگان ماشین‌آلات کشاورزی را از طریق تسهیلات خرید دین و مرابحه به شرح زیر مصوب کرد.

بر این اساس و پس از برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در دستگاه‌های اجرایی و بانک مرکزی، آغاز اجرای طرح را اعلام می‌کند:

الف – اجازه خرید اسناد تجاری ارایه شده (توسط شرکت خودروساز) ناشی از فروش ‌مدت‌دار خودروی تولید داخل و ماشین آلات کشاورزی (کمباین و تراکتور)

در این طرح، بانک عامل اسناد تجاری ناشی از فروش خودرو و ماشین آلات کشاورزی را تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال و حداکثر تا ۸۰ درصد بهای فروش هر دستگاه در قالب عقد خرید دین با نرخ ۱۶ درصد خریداری می‌کند. منابع مورد نیاز این طرح توسط بانک ‌مرکزی با نرخ سالانه ۱۴ درصد برای بانک‌های عامل تامین می‌شود.

در این شیوه متقاضیان می‌توانند از تاریخ هجدهم آبان ۱۳۹۴ با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز نسبت به خرید دستگاه موردنظر اقدام کرده و بخشی از بهای دستگاه را به صورت نقد و مابقی را حداکثر تا ۲۵۰ میلیون ریال (که بیش از ۸۰ درصد بهای آن نباشد) در قبال ارایه اسناد تجاری ( اقساط حداکثر ۸۴ ماه با احتساب سالانه ۱۶درصد به صورت چک یا سفته) به نمایندگی مجاز پرداخت کنند.

در ادامه، خودروساز اسناد تجاری دریافتی از مشتریان را ظهر‌نویسی کرده و به بانک‌های عامل ارایه می‌کند. بانک‌های عامل اسناد تجاری ارایه شده از سوی خودروساز را که سررسید آنها کمتر از چهار سال باشد، با نرخ ۱۶ درصد خریداری کرده و مبلغ موردنظر را به حساب خودروساز واریز می‌کنند.

فهرست نمایندگی‌های مجاز و خودروها و ماشین‌آلات مشمول طرح از تاریخ هجدهم آبان ۱۳۹۴ در تارگاه دولت ، بانک‌ مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود.

طبق اعلام وزارت صنعت، در طرح مزبور خرید خودروها و ماشین‌آلات کشاورزی (کمباین و تراکتور) با اقساط حداکثر هفت ساله امکان پذیر است.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ضرورتی به مراجعه یا حضور متقاضیان خرید خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی در شعب بانک‌ها نبوده و برای انجام خرید مورد نظر صرفاً مراجعه به نمایندگی‌های مجاز کافی است.

ب – اعطای تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی از طریق تسهیلات خرید دین (خرید اسناد مدت‌دار ناشی از فروش اقساطی کالا)

در این طرح، بانک‌ها اسناد ناشی از فروش اقساطی کالاهای واسطه‌ای را با سررسید حداکثر یک سال و نرخ سود سالانه ۱۶ درصد خریداری می‌کنند. منابع مورد نیاز این طرح توسط بانک‌مرکزی با نرخ سالانه ۱۴ درصد برای بانک‌های عامل تامین می‌شود.

درخصوص فروش مدت‌دار کالاهای واسطه‌ای، متقاضیان با مراجعه به تولیدکنندگان منتخب، نسبت به خرید کالای مشمول طرح مورد نظر به صورت مدت‌دار با ارایه اسناد تجاری (چک یا سفته) اقدام می‌کنند. فهرست تولیدکنندگان منتخب و کالاهای مشمول طرح در تارگاهدولت ، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود.

در ادامه بانک‌های عامل، اسناد تجاری ارایه شده از سوی تولیدکنندگان را با نرخ ۱۶ درصد خریداری و مبلغ موردنظر را به حساب تولیدکننده واریز می‌کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ضرورتی به مراجعه یا حضور خریداران کالاهای واسطه‌ای در شعب بانک‌ها نبوده و برای انجام خرید مورد نظر صرفا مراجعه به نمایندگی‌های مجاز کافی است.

ج- اعطای تسهیلات خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی منتخب از طریق صدور کارت خرید کالای ایرانی

کارت خرید کالای ایرانی، ابزاری اعتباری است که توسط بانک‌های کشور برای عموم مردم که درآمد مشخص و ثابتی دارند، صادر شده و دارنده آن می‌تواند تا سقف تعیین شده که متناسب با درآمد ماهیانه و حداکثر معادل یکصد میلیون ریال خواهد بود، کالاهایی را که فهرست آنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است، خریداری کند. فهرست کالاهای قابل خریداری در این طرح نیز از طریق تارگاه دولت ، شاپرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

در مراحل بعدی و به تدریج متناسب با اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی یا کارفرمایان ذیربط، این طرح گستردگی بیشتری پیدا خواهد کرد. شرایط و نحوه عمل و فهرست کالاها متناسب با شرایط تولید در کشور، متنوع و متغیر خواهد بود و به تدریج اطلاع رسانی خواهد شد.

در فاز اول اجرای طرح، حسب تقاضای امور اداری دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی از بانک‌های عامل پرداخت حقوق کارکنان، فرم‌هایی در اختیار آنان قرار می‌گیرد که به کارکنان و مستمری بگیرانی که مایل به دریافت کارت خرید کالای ایرانی هستند، ارائه شود. پس از تکمیل و ارسال فرم‌های درخواست متقاضیان توسط دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌های عامل کارت‌ها را صادر کرده و از طریق دستگاه‌های مربوطه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. کارت‌ها از زمان تحویل به متقاضیان، قابلیت خرید در مراکز فروش حضوری و اینترنتی مشخص شده را خواهد داشت.

برای دارندگان کارت در هر ماه شمسی و متناسب با زمان صدور کارت، صورتحسابی از طریق پیامک ارسال می‌شود که شامل ریز اقلام خرید در هر دوره به علاوه مجموع تسهیلات اعطایی قبلی است.

مشتریان می‌توانند با اطلاعات پیامک فوق، نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات خود همانند سایر قبوض خدماتی اقدام کنند.

در مراحل بعدی طرح، امکان درخواست کارت خرید کالای ایرانی برای عموم مردم به صورت انفرادی از طریق مراجعه به شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری وجود خواهد داشت.

در این طرح، برای هر شهروند ایرانی حداکثر می‌تواند یک کارت خرید کالای ایرانی صادر شود.

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

11 Responses to “جزئیات پرداخت وام خودرو و کالاهای ایرانی اعلام شد”

  1. درویش گفت:

    این شرکتها با این کارشون دارن مردم را دور می زنند و کلاه سر مردم میگذارند

  2. درویش گفت:

    چرا باید خودروهای داخلی بی کیفیت باشه که مردم مجبور بشن ماشینهای خارجی وارد کنند . در گمرک نگاه کنید که روزانه چقدر ماشین چینی وارد کشور ما میشه و همه از ماشینهای چینی استقبال میکنند . لا اقل کسی نیست بهشون بگه که کیفیت ماشینهای ما اندازه ماشین چینی هم نیست .

  3. رسول گفت:

    چرا باید هموطنان ما پول گزافی را برای خرید خودروهای بی کیفیت بدن . مگه ماشین های ایرانی چقدر در میاد که سی میلیون تومان را باید بپردازیم .

  4. اشکان گفت:

    من یک ماشین سمند دو ماه پیش خریدم الان هفت بار برای تعمیر به نمایندگی ایران خودرو برده ام . و چندین میلیون هزینه کرده ام . کسی هم پاسخگو نیست .

  5. اشکان گفت:

    مگه سازندگان ما نمی فهمن ماشینشون بی کیفیت و گران است که اقدامات لازم جهت بهبود وضعیت خودرو ایجاد نکرده اند .

  6. علی گفت:

    به نظر من خودرو سازان باید به فکر هموطنانا عزیزمان باشند چون اونها هستند که پول گزافی را برای خرید خودرو میپردازند بعدش هم خودرو بی کیفیت در یافت میکنند .

  7. روستا گفت:

    در تمام دنیا خودرو بدون ایر بک و ترمز ای بی اس نداریم اما هنوز با توجه به پیشرفت جهانی صنعت خودرو سازی ما در جازده است و ماشینهای بی کیفیت و بدون تجهیزات ایمنی را در اختیار مردم می گذارد .

  8. شهروند گفت:

    چیزی نمیتوان گفت وقتی قیمت پژو ۴۰۵ سی میلیون تومانه و بی کیفیته ولی باید خودروسازان ما زحمت بکشن تا خودروهای خود را به استاندارد جهانی برسانند .

  9. اوزی گفت:

    مگه نمیشه با توجه به امکانات موجود و مخهایی که در کشور موجود است ماشینهای با کیفیت بالا را تحویل مردم دهیم . تا مردم مجبور نشوند خودروهای خارجی بخرند و کیفیت خودروهای ما در حد آنها باشه که نیازی احساس نشه .

  10. اوزی گفت:

    اگه کیفیت بالا باشه مردم اصلا ماشینهای خارجی نمی خرند چون ماشینهای ایرانی با کیفیت زیر پاشون هست .

  11. اوزی2 گفت:

    به امید روزی که شرکت سایپا و ایران خودرو اوز مملو از خودروهای باکبفیت باشه . شرکتهای شهرستاتها هم باید با مردم همکاری کنند به امید باکیعیت شدن خودرواها.درسته شاید زیانهایی فعلا ببیند وولی عوضش جان میلیونها انسان را چه درحال و چه در اینده نجات می دهید. آقا نفروش…

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • عرض سلام مجدد. مجموعه ی اقای رفعتی(تولیدپمپ باد) بی نام ونشان هستند. فقط علاقه شدیدی برای شرکت درنمایشگاها دارند.من که بازار استان فارس را وجب به وجب گشتم پمپ باد برند نو...
    در مطلب: حضور شرکت تولیدی نورتون از شهرستان اوز در نمایشگاه بین المللی شیراز
  • سلام و عرض ادب خدمت همه‌ی همشهریان عزیز و بزرگان دلسوز شهر.احسنت و خدا قوت. به نکته خوبی اشاره کردید. اولین موضوع که به ذهن مبادرت می کنه اینه که چرا بیمارستان راهپیما، ب...
    همشهری دلسوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • مطالبات رو‌ نمی دن. شاکی هستیم. ولی خداییش تعداد متخصصا خیلی زیاد شده. همین هم باعث شده تعداد عملهامون بره بالا. کار ما بیشتر بشه، دیون معوقاتمون هم بیشتر می شه....
    پرسنل بیمارستان در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • سلام به دلسوزان و معتمدین شهر. باور کنید تو بیمارستان امیدوار ما جونمون رو کف دستمون گرفتیم و کار می کنیم. زلزله ای که اومد نشون داد ساختمون چقدر داغونه. درسته دانشکده لا...
    پرستار در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • سلام.ما دست خیرین شهرستان رو می بوسیم ولی چرا دو دستگی؟ وقتی خودمون هم با هم کنار نمی یاییم انتظار داریم بقیه دلشون برای ما بسوزه؟ من با جدا شدن برای ارتقا موافقم. ولی با...
    وحدت در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • با توجه به تجربیات آقای عزیز خضری در امور بهداشت. ودرمان. اوز. لازم. است که ایشان در این مجمع مهم شرکت. داشته باشند جای. ایشان به نظر میآید که خالی. است. علت. چیست ؟؟؟...
    پیشنهاد. همشهری. از دبی در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • جناب احمدی زحمات شما در عرصه خبر و انتشار آن در جامعه ستودنی است، انشاالله در ادامه مسیر موفق باشید...
    در مطلب: تغییر رویه رسانه‌های اوز امروز و پیام اوز در سال ۱۴۰۳
  • برای مراجعه به یک دکتر ساده عمومی باید چند ساعت صبر کنی تا نوبت بهت برسه ...وقتی از کمبود در بیمارستان صحبت می شور یا در گروهی کسی مطالبه گری و یا به نحوه عملکرد بیمارستا...
    اوزی در مطلب: مجمع فعالان حوزه بهداشت، درمان اوز تشکیل شد
  • بهتر است که درطی یک جلسه خیلی جدی در فرمانداری اوز وبا حضور.ریس علوم پزشکی. لارستان ومسولان وجمعی از فعالان عرصه بهداشت. ودرمان. اوز موضوع. نا. رضایتی مردم از عملکرد. مسو...
    قابل توجه فعالان. عرصه بهداشت. اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز
  • به نظر می‌رسد قبل. از مطرح کردن. جدایی اوز. از. علوم پزشکی. لار باید. ابتدا درطی جلساتی. با حضور فرمانداروفعالان اجتماعی وکارشناسان بهداشت. ودرمان دلسوز منطقه اوزاز یکطرف...
    کارمند بهداشت ودرمان. در اوز در مطلب: ضرورت اقدام کارشناسانه در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اوز