چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
 |  3/ نوامبر/ 2015 - 3:55
  |   نظرات: 2 نظر
1,077 بازدید

ساختمان ها و اماكن عمومی دراوز براي معلولان مناسب سازی مي شود

نسرين الماسي: به  همت  نمایندگی  بهزیستی اوز  و با حضور  کارشناسان اداره  بهزیستی  لار،اولین  جلسه  مناسب  سازی ساختمان ها و مکان های  عمومی ویژه معلولان ،مورخ۹۴/۸/۱۱ در بخشداری اوز و با  حضور معاون  بخشدار،شهردار،شورا،اداره هاو  بانکهای  اوز برگزار گردید.

ابتدا، حسن  راهپیما  معاون  بخشدارضمن  تشکر از برگزاری جلسه  و حضور اعضا گفت: ما با  ایجاد تسهیلات و خدمات  بهتر برای  قشر  معلول ، سعی می کنيم امکانات رفاهی اولیه  برای مراجعه  آنان  به اداره ها  و دیگر اماکن را  هر چه  بیشترفراهم کنیم.

الهام  بدیعی   کارشناس اداره بهزیستی  لارستان ،ضمن خوش آمدگویی و تشکر از بخشداری ونمایندگی بهزیستی  اوز جهت  اجرای  این جلسه گفت:مناسب سازی ایجاد فضای مناسب برای همه  اقشار جامعه و برای  استفاده  بهینه  ازامکانات می باشد، کمیته  مناسب سازی  در سازمان  بهزیستی  چندین  سال است   مطرح شده که ریاست آن برعهده بخشداری و دبیر اجرایی آن بهزیستی می باشد.

“معلولیت  ناتوانی نیست.با مناسب  سازی  شان  و کرامت انسانی حفظ می شود،ما می خواهیم  معلولان  درجامعه حضور یابند.”

“مناسب  سازی تنها برای  معلولان نیست و دیگر اقشار جامعه از جمله سالمندان ،زنان باردار ،کودکان و …نیز نیازمند مناسب  سازی شهر می باشند.”

وي به ماده ۲قانون جامع حمایت از معلولان  اشاره  کرد :شهرداری های سراسر کشورموظفند از صدور پروانه  احداث وپایان کار برای ساختمان ها و اماکن عمومی و معابر در صورت عدم رعایت استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان ازجمله عدم مطابقت با نقشه یا ضوابط و مقررات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، خودداری نمایند.

بديعي تاکید نمود که مناسب سازی اماکن  صرفا  برعهده  ی بهزیستی نیست  و دیگر ارگان ها از جمله  بخشداری و شهرداری و… نیزعهده دار این  امر می باشند .

وی مفهوم  محیط بدون مانع وموضوعات قابل  توجه  مناسب  سازی معابر،پیاده رو ها ،اماکن و…را با نمایش  عکس تشریح  نمودند.

در ادامه جلسه  سروان غلامحسن  جاماسبی از راهنمایی و رانندگی، به مواردی  همچون لزوم  گواهینامه معلولان با خودروهای دنده اتوماتیک و پارکینگ ویژه معلولان اشاره كرد.

نوید خادمپور شهردار اوز،ضمن  تشکر از مطالب  مفید  مناسب سازی، گفت: بودجه  سالیانه  برای مناسب سازی  باید مشخص  شود،وي این مشکلات  را صرفا با مناسب  سازی قابل حل نمی داند و  معتقد است فرهنگ  سازی مناسب  در جامعه  باید صورت  گیرد، شهردار قول داد که از سال جدید، برنامه هایی را جهت مناسب  سازی، ازقبیل جلسه با مهندسان و معماران ،داشته  باشند.

عبدالرضا رحمانی مسئول  ساختمان مدارس از آموزش و پرورش نيزگفت:مدارس نیز برای استفاده معلولان مناسب سازی نشده است و بودجه لازم را  در اختیار نداریم که  با خیرین مدرسه سازصحبت خواهیم نمود تا مناسب سازی مدارس نیز انجام شود و دراین مورد باید فرهنگ سازی کنیم. در  ادامه جلسه  روسا  و نمایندگان  اداره ها و بانکها، ایده ها و سوالهای  خود را بیان  نمودند و زهرا  علی زاده  از نمایندگی بهزیستی اوزتوضیحاتی در رابطه  با عکس های  تهیه  شده از ساختمان ها  و اماکن عمومی شهر اوز، در خصوص  لزوم مناسب سازی  ایرادنمود.

الهام بدیعی  مصوبات جلسه  را به شرح ذیر اعلام نمود:

۱-تشکیل کمیته  فنی  مناسب  سازی باحضور بخشداری،شهرداری،اداره راه و شهرسازی،اداره  بهزیستی،نماینده معلولان،پلیس  راهور و انجمن خیریه.

۲-ارسال گزارش و تصویر از عملکرد اداره ها  در خصوص  مناسب سازی

۳-برگزاری همایش  با حضور مهندسان  شهر

۴-اطلاع  رسانی مردم در نشریات اوز.

در پایان جلسه  ایشان در رابطه با تشکیل  شورای  سالمندان(جهاندیدگان) در اوز گفت:لازم  است شورای سالمندان در اوز  به  ریاست  بخشداری  و دبیری بهزیستی و با همکاری دیگر ارگان  ها  ازجمله شهرداری،بهداشت و… با هدف بررسی  مشکلات  سالمندان و بالابردن سطح زندگی آنها ،تشکیل شود.

IMG-20151103-WA0011

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “ساختمان ها و اماكن عمومی دراوز براي معلولان مناسب سازی مي شود”

  1. فاطمه گفت:

    سلام و خسته نباشید
    بسیار عالی،از همه کارکنان تشکر میکنم

  2. اوزی2 گفت:

    خدا کنه صورت بگیره ولی چشمون آب نمیخوره

نظر سنجی

یک سال از فعالیت شوراهای ششم شهر و روستا گذشت. میزان رضایت شما از عملکرد و فعالیت های سال اول شورای اسلامی ششم شهر اوز چقدر است؟

Loading ... Loading ...
آخرین نظرات
  • شهرستان اوز. هم چنان درسطح. استان بخاطر. نداشتن خبرنگار. رسمی. صدا و سیمای فارس دربی خبری. و خاموشی. است. لازم. است که یک خبرنگار. برای صدا. و سیمای فارس. از. شهر. اوز. م...
    ضرورت خبرنگار. صدا و سیما. در اوز در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • سلام تقدیر و تشکر به برادر بزرگوار آقای کهریزی بابت زحمات ارزنده وسپاس از استاندارمحترم دکتر ایمانیه استانداری فارس وسپاس از فرماندار دلسوز وفعال شهرستان اوز و برادر بزرگ...
    ج ص در مطلب: روابط عمومی فرمانداری شهرستان اوز رتبه برتر را در استان کسب کرد
  • با سلام خدمت نویسنده گرامی و توضیحات زیبای ایشان، متاسفانه زبان اچمی بصورت کامل در لار داره از بین میره و اون اینه که بیشتر لاریهای عزیز با فرزندانشون فارسی صحبت میکنن، ب...
    مهران در مطلب: مختصات شعر محلی به زبان لارستانی
  • کار بسیار عالی و زیبایی است و باعث افتخار است...
    در مطلب: اهدای گل به بانوان کاسب محجبه اوز
  • خوشبختانه مدتی است که بلورها و میادین شرح تغییراتی حاصل شده و امیدواریم که ادامه داشته باشد .کاش خیلی وقت قبل به این موارد توجه می کردید شاید تلنگری می شد برای شهرداران ق...
    شهروند در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • http://awazemrooz.ir/?p=29552 این مطلب اخیرا نوشته شده اما متاسفانه جو مناسبی برای بیان دیدگاه ها وجود ندارد....
    مدیریت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • سلام و عرض ادب مطالبی را خواندم از سفرتان به بستک و طوابع آن خیلی با سلیقه و با مرام و ادب بدون در نظر گرفتن هیچگونه حاشیه خیلی به مذاق خوش آمد حال ما در شهرستان اوز باید...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • آقای احمدی مطلبی درباره. تحولات شبکه بهداشت. ودرمان. خنج. پس. از انتزاع. از. لارستان تهیه وجهت. اطلاع مردم. ومسولان. اوز. منتشر نمایید شما به عنوان فعال اجتماعی درامور به...
    تقاضای مردم. اوز. از مدیریت سایت در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • ممنون از مطلب خوبتان اشاره کردین به رونق اقتصاد شهرستان بستک موردی که میتونه قابل توجه باشه اینه‌که با توجه به اینکه بستک چندین سال زودتر از اوز شهرستان شده چرا قیمت زمین...
    دلسوز اقتصاد اوز در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است
  • به نظر بنده مسئولین امر در بحث مبلمان شهری سری به منطقه بستک بزنند واقعا پیشرفت خوبی داشته اند، گرچه شهردار جدید دکتر امیری هم در این مدت فعال و موثر نشان داده اند...
    در مطلب: اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است