ابراهیم احمدی: آن چنان که از مفهوم« منافع عمومی» بر می آید هر عامل و شرایطی که بتواند در تامین رفاه، اعتبار و ارزش شهروندان تاثیر مثبت داشته باشد مصداق منافع عمومی است اما «منافع فردی» و جناحی بیشتر به مواردی برمی گردد که کارکرد آن تامین منافع فرد یا جناح است.
در حال حاضر مواردی مانند ارتقا به عنوان مطالبه عمومی، استقرار ادارات، حفظ اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی و…از مصادیق منافع عمومی هستند. گرچه مال پرستی یکی از مصادیق منافع فردی است اما منافع فردی صرفا در منافع مادی خلاصه نشده بلکه مواردی مانند خود برتر بینی، جاه طلبی، خودشیفتگی، محبوبیت طلبی، القای منحصر به فرد بودن و… ازدیگر مصادیق منافع فردی است . تلاش برای منافع فردی به ویژه تامین معاش نکوهیده نیست اما زمانی که منافع فردی به قصد فریب دیگران و در تقابل با منافع عمومی قرار می گیرد پذیرفتنی نیست. به قول یکی از بزرگان اگر انسان بتواند مال پرستی، جاه طلبی و محبوبیت طلبی را قربانی کند به رشد اخلاق و پالودگی روحی خواهد رسید.
همان طور که اشاره شد ارتقا یکی از مصادیق منافع عمومی و به عنوان اساسی ترین مطالبه مردم بخش اوز است که از سال های دور مطرح بوده و در سالیان اخیر بر تلاش برای تحقق آن تاکید بیشتری ورزیده شده است. ارتقا موضوعی پیچیده است که برای تحقق آن باید فرآیندهای خاص خود طی شود. یکی از مواردی که همواره بر آن تاکید شده اما تاکنون محقق نشده است بهره گیری از توانمندی هاست. بارها برتشکیل کارگروهی از افراد توانمند ساکن شهر و روستاهای تابعه برای پیگیری هدفمند ارتقا تاکید شد اما در عمل به بوته فراموشی سپرده شد.
به یاد می آورم حدود یک سال قبل و در اوایل تشکیل شورای پنجم از نگارنده دعوت شد تا به عنوان یکی از اعضای کمیته ارتقا در جلسه آن حضور یابم. در آن جلسه که بیشتر معارفه بود تصمیماتی مبنی بر پیگیری موضوع در تهران گرفته شد اما از آن زمان تاکنون یا جلسه ای برگزار نشد یا از اعضای کمیته دعوت نشد. در پاسخ به علت آن نیز عنوان شد کارها پیگیری می شود ویا باید با چراغ خاموش حرکت کرد. حتی پا را فراتر گذاشته و بارها از اینجانب خواسته می شد رسالت حرفه ای را فراموش کرده و اخبار و گزارش هایی که در زمینه تقسیمات کشوری در سایر مناطق ایجاد می شود اطلاع رسانی نکنم. گرچه بنای این کمیته در شورای چهارم گذاشته شده اما اکنون که بیش از یک سال از شروع به کار کمیته اسمی ارتقا در شورای پنجم می گذرد، لازم است کسانی که خود را متولی پیگیری ارتقا به عنوان یکی از منافع عمومی می دانند، در مورد وضعیت کنونی این مطالبه عمومی توضیح دهند تا خدای نکرده این منافع عمومی قربانی تصمیمات فردی نشود و اگر نیاز به بازنگری در روند پیگیری است، اقدام شود.
استقرار ادارات در اوز از دیگر مطالبات مردمی و از مصادیق منافع عمومی است. یکی از اداراتی که در شرف تاسیس است، نمایندگی میراث فرهنگی و صنایع دستی است اما به علت اختلافاتی که در محل استقرار آن وجود دارد همچنان بلا تکلیف است. اگر از نگارنده در مورد مزایا و معایب هر یک از محل های استقرار بپرسند ممکن است توجیهاتی داشته باشم اما سعی می کنم موضوع اصلی که همان تاسیس این نمایندگی است فدای اصرار بر دیدگاه های خود، آن هم درمورد محل موقت نکنم زیرا اصل موضوع که همان استقرار این نمایندگی است قربانی می شود. شواهد حاکی است که در یک ماه گذشته این منافع عمومی همچنان بلا تکلیف مانده و شاید دیگر مصداق قربانی شدن منافع عمومی باشد.
سرمایه های اجتماعی و اعتماد عمومی از دیگر مواردی است که شاید مانند موارد دیگر به چشم نیاید اما تقویت آن ها به شکوفایی جامعه می انجامد و بی توجهی به آن می تواند خسارات جبران ناپذیری به جامعه تحمیل کند. متاسفانه بی اعتمادی در جامعه رو به افزایش است و عواملی مانند فضاهای مجازی به این جو بی اعتمادی دامن می زنند، معمولا ما نیز اخبار منفی را بیشتر می پذیریم. نقش فضاهای مجازی در اطلاع رسانی را نمی توان نادیده گرفت، از یک سو مسئولین باید از تاثیر گذاری این فضاها استفاده مطلوب را برده و از آن به عنوان ابزاری در راستای گسترش اعتماد عمومی و ارتباط صادقانه با شهروندان بهره ببرند و اقدامات انجام شده را منعکس کرده تاهم شفاف سازی شده و هم جلو شایعات گرفته شود. از سوی دیگر ما شهروندان نیز تلاش کنیم از فضاهای مجازی برای مطرح کردن خود یا گروه مورد تایید خود پرهیز کرده و بر انتشار اطلاعات صحیح و دقیق تاکید داشته باشیم تا خدای نکرده سرمایه های اجتماعی تخریب نشده و اعتماد عمومی بیش از این کاهش نیابد.
درست میفرمایید آقای احمدی چراغ خاموش مشکلی را حل نمیکند واقعیت هر چه باشد مردم می پذیرند .مگر می خواهند خدا نکرده کار خلاف قانون انجام دهند .آیا واقعا اقدامی شده است یانه ؟ لطفا اعضای محترم شورا توضیح بدهند
الان دیگر با درخواست ۲۰۶. نفر ازنمایندگان. مجلس از ریس جمهور برای. اجرای. تقسیمات کشوری وارتقای. مناطق دیگر. دلیلی. ندارد. که. مناطقی مانند بخش. ۷۰.ساله. اوز. با. چراغ. خاموش. پرونده. ارتقای. اوز. را دنبال. نمایند. مطمن باشید که ابن. کار. بزرگ. با چندنفر از شورا. ومعتمد. شدنی. نیست. ابنکار مهم. با تشکیل یک. هییت ارتقا. وبا حمایت. مالی. اوزیهای. داخل. وخارج. امکان پذیر میشود. مانند. گراش. وخنج که. بک. هیت ارتقای قوی. با.پشتوانه. مالی همه. بزرگان. آدلسوزان به. یرانجام. رسبدند. قطعا. این. کار مهم. بنام. هبچ. شخص وگروه. خاصی. تمام. نخواهد. شد کار. متعلق به. همه. مردم. وکلیه. کسانیکه. در طی. سالیان. متمادی. همت. کردند هم. میباشد. الان دیگر. مطالبات ارتقای. اوز. را باید. با صدایی. رساتر از. طریق. مسولین. واصحاب. رسانه. باید. پیگیری. سود به. قول. معروف. شتر. دزدی. که. دولا. دولا. نمی شود باید. محکمتر. مساله. ارتقا. را. مطرح. ودنبال. کنیم. هر کاری. شدنی. است اما. همت. پشتکار. وپیگیری. میخواهد
برادر جان اوز مستحق ارتقا میباشد همه میدانند که پرونده بخش اوز در وزارت کشور بررسی شده وبه هییت دولت هم رفته است ومنتطر مراحل بعدی است در ایران بیش از ۵۰ بخش کارشان در وزارت کشور درحال بررسی است که بیشتر انها شرایط اوز راهم ندارند ولی همه انها با صدای بلند ورسا درخواست ارتقا دارند ارتقای اوز سالهاست که دیر شده است اوز دیگر در حد وقواره بک بخش نیست کمی از لاک خود وترس ومحافطه کار بیرون بیاییم اوز در حد یک شهرستان کامل است مردم مسولین ورسانه های اوز بیشتر موصوع ارتقا وتقسیمات گشوری را پیگیری واوز را در سطح استان مطرح نمایند تا مقامات بیشتر به امال وارزوی دیرینه وبه حق مردم صبور اوز توجه نمایند
ممنون از مدیریت سایت که مسایل مهم اجتماعی ومطرح در منطقه اوز را به نطر خواهی وجهت روشن شدن افکار اجتماعی در اوز مطرح میکنید والحق که رسالت رسانه ها روشن کردن ادهان مردم وپیگیری درخواستهای عمومی شهر است طبعا مسولین هم کم کم عادت میکنند که پاسخگو ی مردم باشند واین اعاز حرکتی نو برای شفاف سازی امورات اجتماعی است با سپاش از سایت اوز امروز
مسولان محترم بخش بزرگ وباسابقه ۷۰. سال سابقه بخشداری. و۶۰. سال سابقه شهرداری که درحال حاضر از ۵۰. شهرستان موجود. درایران. و۴. شهرستان. در استان فارس. بزرگتر. وابادتر.است. چرا دیگر با ترس. وواهمه. ومحافظه. کاری. تقاصای. ارتقا. رامطرح میکنیم اتفاقا ما باید. بکصدا شوبم. ودسته جمعی. با. چراغ روشن. ونور. بالا. طلبکارانه. پیگیر. باشیم. مطمن باشید. اگر. اعتماد. به نفس. نداسته. باشیم. واز. مخالفت. دیگران. در منطقه هراس به. دل. راه. دهیم. وچراغ. خاموش. راه. بروبم. به. مقصد. نخواهبم. رسید ولی اگر. با شهامت. وسماجت. تقاضا نماییم. به سرانجام. خواهیم. رسید. خواستن. توانستن. است. بابد. برای. گرفتن. حقوق. این. مردم. صبور با مقامات ارشد. دولتی در تعامل. وگفتگو. باشبم. اگر. باورمند. حرکت. کنیم. همه. کارها. شدنی. است. بنابر این. ازین. به. بعد. چراغهای. ما. هم. مانند. دیگر. بخسهای. فارس. که. خواهان. ارتقا. هستند. باید. روشن. باشد. درحال. حاضر بخشهای. زرقان. قایمبه. بیضا. اباده طشک نیریز درفارس. با صدای. رسا. وچراغ. های. روشن. دنبال. ارتقا. هیتند
اميد است با درايت و هوشياري و همدلي و پيگيري مستمر افراد علاقمند و دلبسته به زادگاه خود اين اقدام شايسته هرچه زودتر صورت گيرد هرچند شرايط كشور و وضعيت اقصادي دولت در شرايط مناسبي قرار ندارد
برای ابجاد ادارات جدید در اوز منتطر ومعطل ارتقای اوز نشویم دولت در شرایط اقتصادی ومشکلات قصد ارتقای هیچ جایی را ندارد مهمترین اداره مورد نیاز اوز ثبت اسناد ودفتر پلیس ۱۰ میباشد
شماازطریق مسولین لارستان هیچگاه ارتقا پیدانمیکنیدفقط بایدازبین خودتان به مرکز استان یا وزارت کشوربرویدچون لارهیچگاه نمیخواهدشما استقلال یابید مطمعن باشید